Toyota зберігає обережний підхід до повної відмови від двигунів внутрішнього згоряння, вважаючи, що навіть через десятиліття традиційні мотори залишаться актуальними, особливо для далеких перевезень. Водночас, щодо дизельних двигунів компанія налаштована менш оптимістично: за словами Шона Хенлі, віце-президента Toyota Australia, вони ще проіснують близько десяти років, після чого поступляться місцем гібридним і альтернативним технологіям.
Особливо це стосується Австралії, де дизелі популярні через великі відстані та розвиток добувної промисловості. Навіть у таких моделях, як Hilux, які здебільшого оснащуються дизелями, Toyota вже готує перехід на гібриди з бензиновими моторами. У США компанія активно впроваджує гібридні силові установки, а дизельні легкові авто Toyota там уже не представлені.
Дизельні двигуни відомі економічністю та високим ККД завдяки запаленню від стиснення, але мають підвищені викиди оксидів азоту, сажі та CO2. Саме екологічні проблеми стали причиною масової відмови від дизеля після скандалу з Volkswagen.
У довгостроковій перспективі Toyota робить ставку на водневі технології. До 2035 року компанія прогнозує масове впровадження водневих установок та розвиток інфраструктури заправок. Toyota інвестує у виробничі потужності та водневі заправки, зокрема на заводі в Лонг-Біч, де для отримання водню та електроенергії використовується біогаз.
Компанія розвиває два напрямки: двигуни внутрішнього згоряння на водні та водневі паливні елементи. Останні вже застосовуються у серійних моделях, таких як Mirai, та у комерційному транспорті. Крім того, Toyota тестує водневі вантажівки у партнерстві з Kenworth та іншими виробниками.