Здатність програмної конфігурації впливати на функціональні можливості сучасних автомобілів породжує в умах маркетологів шалені ідеї про нові джерела доходу для виробників. Volkswagen має намір брати з британських покупців електромобілів доплату за доступ до повної потужності силової установки.
Даний приклад подібних ініціатив складно назвати унікальним, оскільки в 2022 році компанія BMW намагалася запровадити абонентську плату за можливість використання підігріву сидінь та інших функцій. Ідея не отримала належного відгуку серед покупців та зі скандалом провалилася.
Втім, виробники електромобілів у цьому сенсі виявляють помітну гнучкість: Tesla ще дуже давно пропонувала розблокувати за доплату додатковий запас ходу шляхом зняття програмного обмеження з ємності батареї, яка доступна автовласнику. Про доступ до просунутих функцій активної допомоги водієві і говорити нічого — технічно, вони присутні на кожному електромобілі Tesla, але скористатися ними можуть лише ті, хто їх сплатив додатково.
Volkswagen на британському ринку вирішив провести маркетинговий експеримент, обмеживши потужність електромобілів ID.3 Pro і ID.3 Pro S, що продаються тут, на рівні 201 к.с. Бажаючі отримати всі технічно доступні 228 к.с. мають або щомісяця платити $22 за свого роду «підписку», або відбутися одноразовим платежем у розмірі $880.
Примітно, що така апгрейд не прив’язаний до конкретного автовласника, а закріплений за самим електромобілем. Тобто, якщо власник, що оплатив підвищення потужності, захоче продати машину, то наступному покупцеві буде доступна вся розблокована потужність відразу.