Будь-який автолюбитель може вдесятеро скоротити витрати на пальне або їздити зовсім безкоштовно. Уже зараз вартість літра бензину А-95 досягає 32 грн. У середньому 100 км обійдуться у понад 200 грн. Якщо пересісти на електрокар, за подолання такої ж відстані доведеться заплатити лише 20-25 грн. А якщо заряджатися на громадських станціях, то можна й зовсім кататися безкоштовно.
Багато українців уже скористалися такою можливістю. Тільки в 2018 році, згідно з даними МВС, кількість зареєстрованих електрокарів зросла у 1,5 рази (до 3798 штук). Більшість із них — Nissan Leaf.
OBOZREVATEL поспілкувався із власником автомобіля із електричним двигуном і розібрався, скільки можна заощадити та що потрібно знати, купуючи “зелене” авто.
Без бензину, викидів і шуму
Франція, Великобританія, Китай, Індія і ще десятки країн заявили про намір повністю відмовитися від продажу автомобілів із двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ). Через 10-20 років електрокари можуть остаточно “перемогти” свого попередника — авто з ДВЗ.
Від нових “зелених” тенденцій не відстає й Україна. Країна входить у першу 10-ку зі зростання кількості електроавто.
За 9 місяців цього року їхнє число зросло майже на 3,8 тис. Головна перевага таких автомобілів — економія на бензині. У середньому авто з ДВЗ “зжирає” до 6 літрів за 100 км (залежно від об’єму двигуна і швидкості цифри можуть значно коливатися). Наприклад, якщо щодня проїжджати 30 км (на роботу і додому), то за місяць доведеться заплатити приблизно 1,3-1,5 тис. грн тільки за бензин.
На електрокарі, за таких же умов, за місяць доведеться віддати лише 132 грн за електроенергію. Постійно на шару заряджатися клопітно — стояти мінімум 3 години, щоб “залити” сотню км пробігу, реально тільки для тих, хто живе/працює у безпосередній близькості і має багато терпіння.
“Зазвичай заряджаю автомобіль вдома за нічним тарифом, отримую 100 км ходу за ціною чашки кави. За бажання, можна використовувати безкоштовні громадські станції — тоді вартість пробігу взагалі сягатиме до нуля”, — розповідає Глебец.
Тариф на електроенергію за двозонним лічильником у нічний період — 90 коп. за кВт*год. Від звичайної побутової розетки електрокар заряджатиметься до 7-8 годин. За цей час можна витратити не більше 28 кВт*год струму. Однієї зарядки Nissan Leaf може вистачити приблизно на 120 км (залежно від умов і сезону).
Довідка: Nissan Leaf
Скільки коштує: від $10 тис.
Максимальна швидкість: 145 км/год
Скільки заряджати, щоб проїхати 100 км: вдома (до 3 кВт) – 7-8 годин, на зарядці Level 2 (6.6 кВт) – 3 години, на швидкій (Chademo) – 30 хвилин
Скільки можна проїхати на одній зарядці: приблизно 120 км
Скільки коштує повна зарядка: 22,1 грн (вдома), 0 грн (на громадській станції)
Економія: до 200 грн на кожні 100 км
“У новій батареї номінальна ємність. З часом відбувається деградація, і ємність постійно зменшується. Звучить страшно, але це не привід для побоювань — насправді, лише на декілька відсотків у рік. Через декілька років деградація сповільнюється. У США на батарейку Leaf дають гарантію 8 років або 160 000 км. Слугуватиме вона до 10 і більше років. Зрозуміло, що з втратою ємності настане момент, коли буде не вистачати пробігу”, — розповідає Олександр Глебец.
Так, кожні 10 років в автомобілі доведеться міняти батарею. Ця процедура обійдеться у майже $3 тис. Однак, за цей час можна заощадити на ТО й обслуговуванні: немає оливи в двигуні, свічок, коробки передач, ременів ГРМ, вихлопної системи. І ще більше — на пальному. Важливо придбати автомобіль із пробігом у справному стані і дбайливо експлуатувати — тоді він майже не потребуватиме вкладень.