Контроль стану ременя газорозподільного механізму (ГРМ) – одна з найважливіших задач для кожного власника автомобіля. Від цього елемента залежить правильна робота клапанів і поршнів, а отже, й загальний стан двигуна. Ремінь ГРМ відповідає за синхронізацію руху колінчастого і розподільного валів, забезпечуючи своєчасне відкриття та закриття клапанів. У разі його обриву можуть виникнути серйозні поломки, що часто призводить до дорогого ремонту або навіть необхідності заміни двигуна.
Терміни заміни ременя залежать від марки автомобіля та типу двигуна, але зазвичай виробники радять оновлювати його кожні 60-120 тисяч кілометрів або кожні 5-7 років, якщо машина використовується рідко. Однак в умовах інтенсивної експлуатації, частих зупинок і стартів, складного клімату або при використанні неякісних комплектуючих цей інтервал варто скоротити. Візуально оцінити зношення ременя важко, адже він захований під захисним кожухом, тож під час техобслуговування майстри звертають увагу на тріщини, потертості, сліди мастила чи охолоджувальної рідини і правильний натяг ременя.
Експерти наголошують: чекати на обрив ременя – надзвичайно ризиковано. Заміну варто проводити вчасно і лише в перевірених сервісах із відповідним обладнанням, оскільки навіть незначне зміщення під час встановлення може призвести до несправностей двигуна. Вартість заміни ременя разом із роликами і водяною помпою коливається в межах 10-20 тисяч гривень залежно від автомобіля. Відкладати цю процедуру, сподіваючись заощадити, не варто – адже несподівана поломка може вилитися у набагато дорожчий ремонт.