Сучасні технології в нових авто часто називають інноваціями, але насправді вони можуть швидше зношувати машину, ускладнювати ремонт і збільшувати його вартість. Якщо не хочете раптово витрачати великі гроші на ремонт, варто знати про основні “новинки”, які можуть бути не такими корисними, як здаються.
1. Система “старт-стоп”
Вона глушить двигун на світлофорах, щоб зекономити паливо. Насправді економія мінімальна, а ось навантаження на акумулятор та стартер зростає. Особливо страждають турбомотори, якщо немає спеціальної системи охолодження турбіни після зупинки.
2. Сенсорні екрани і джойстики
Замість простих ручок тепер складні меню на екранах, якими важко керувати під час руху. Часто вони глючать, а ремонт чи заміна панелі – дороге задоволення, яке самостійно не зробиш.
3. Герметик і компресор замість запаски
Замість повноцінного запасного колеса у більшості нових авто лише набір для підкачки. Якщо пробито боковину – поїздка закінчена, доведеться викликати евакуатор, що може бути проблемою в віддалених місцях.
4. Щільне компонування під капотом
У нових авто мало місця, щоб дістатися до важливих деталей. Навіть заміна лампочки у фарі – ціла пригода, що часто закінчується поламаними кріпленнями і втраченим часом. Гаряче і тісне середовище швидко псує гумові деталі та електроніку.
5. Мультируль
На кермі зараз багато кнопок, але ними не так легко користуватися, як здається. Вони часто затираються або ламаються, а управління круїзом або кліматом на ходу потребує зосередження, що відволікає.
6. Безключовий доступ
Зручно, але небезпечно – автомобіль можна викрасти за допомогою технології перехоплення сигналу ключа (“довгі руки”). До того ж, заміна або ремонт ключа коштує дорого, а розряджена батарейка залишить вас на узбіччі.
7. Кнопкові селектори передач
Традиційний важіль замінили на кнопки або джойстики, які часто незручні і неінтуїтивні. Помилка при виборі режиму може призвести до непередбачених наслідків. Крім того, електроніка може зламатися і заблокувати передачу.
8. Турбомотори
Вони дають більше потужності з меншого об’єму, але швидше зношуються через високі температури і навантаження. Вимагають ретельного обслуговування і якісного палива. Ремонт турбін і пов’язаних систем – дорогий.
9. Деактивація циліндрів
Ідея – економія палива, але система часто працює нестабільно і з часом викликає проблеми в моторі. Ремонт обходиться дорожче, ніж заощаджене на паливі.
10. Пряме впорскування палива
Сучасні двигуни подають паливо прямо в камеру згоряння, що підвищує ефективність, але призводить до нагару на впускних клапанах. Це погіршує роботу двигуна і вимагає дорогого механічного очищення.