Попри стрімке зростання популярності електромобілів, дизельні двигуни залишаються затребуваними серед власників кросоверів. Їх цінують за потужність, високий крутний момент і паливну економічність. Особливо актуальні такі мотори для тих, хто часто долає великі відстані, перевозить причепи або потребує великого запасу ходу на одному баку.
При виборі дизельного кросовера у 2025 році варто звертати увагу на агрегати з доведеною надійністю, які забезпечать стабільну роботу, ефективну тягу та помірні витрати на обслуговування. Особливу увагу рекомендується приділяти стану систем EGR і сажового фільтра — це критично важливі компоненти для дизельних моторів.
Ось п’ять кращих дизельних двигунів, які використовують у сучасних кросоверах, відомих своєю довговічністю та продуктивністю:
BMW 3.0d (B57)
Встановлюється у BMW X3, X5 і X7. Потужність — від 265 до 340 к.с., максимальний крутний момент — до 700 Н·м. Це рядна «шістка» з м’яким гібридним модулем (48В), що забезпечує плавність роботи та економію палива — до 7 л на 100 км. Ресурс двигуна перевищує 500 000 км, що робить його одним із найкращих у преміум-сегменті.
Mercedes-Benz 2.0 OM654
Універсальний і економний мотор, що встановлюють на GLC, GLE та GLB. Потужність — 150–265 к.с., крутний момент — від 400 до 550 Н·м. Завдяки алюмінієвому блоку та турбіні з регульованою геометрією він працює тихо та витрачає до 5,5 л пального на 100 км. Надійний ланцюг ГРМ забезпечує тривалий термін служби.
Mazda 2.2 SkyActiv-D
Застосовується у Mazda CX-5 та CX-60. Потужність — 150–200 к.с., крутний момент — до 450 Н·м. Мотор характеризується низьким ступенем стиснення та технологією роботи, що знижує вібрації та шум. Відмінно підходить для довгих поїздок завдяки надійності.
Toyota 2.8 D-4D
Встановлюється на Toyota Land Cruiser Prado, Fortuner і Hilux. Потужність — до 204 к.с., крутний момент — 500 Н·м. Відомий своєю високою витривалістю, простотою обслуговування та розрахунком на пробіг до 700 000 км. Ідеальний для важких умов і бездоріжжя.
Volkswagen 2.0 TDI (EA288 Evo)
Поширений дизельний агрегат у Volkswagen Tiguan, Audi Q5 та Skoda Kodiaq. Потужність — 150–200 к.с., крутний момент — до 400 Н·м. Оснащений сучасною системою впорскування палива та відповідає європейським екологічним стандартам. Витрати пального — 4,5–6 л на 100 км. Відомий надійністю навіть після 300 000 км пробігу, має хороше співвідношення ціни і якості.