Багато автомобілістів упевнені, що якщо доводиться часто доливати оливу, значить із двигуном явно щось не так. Однак це не завжди є ознакою несправності. Деякі мотори «їдять» оливу буквально із заводу. Власник автосервісу розповів, які двигуни вважаються ненажерливими і чим це загрожує власникам.
У середньому, для атмосферних бензинових моторів із чотирма циліндрами нормою вважається витрата оливи до 25 грамів на тисячу кілометрів. Шести- та восьмициліндрові атмосферники «їдять» трохи більше — до сорока грамів. Дизельні ДВС також мають свої рамки – близько п’ятдесяти грамів на тисячу кілометрів пробігу, залежно від кількості циліндрів. Турбовані двигуни спочатку допускають більшу витрату, що іноді доходить до вісімдесяти грамів на тисячу кілометрів. Незважаючи на це деякі моделі сильно перевищують навіть ці показники.
Особливо прославилися високою витратою масла двигуни Volkswagen серії EA888 другого покоління об’ємом 1,8 і 2,0 літра (120-210 к.с.), що встановлювалися на Golf GTI, Passat Б6 та Audi A3 . Після пробігу сімдесят тисяч кілометрів їх витрата оливи може зрости до критичних одного літра на тисячу кілометрів. Причини криються у конструктивних недоліках — розтягуванні ланцюга ГРМ, утворенні нагару на клапанах та неефективній роботі поршневих кілець.
Іншим сумно відомим агрегатом є двигун BMW серії N63 об’ємом від 4,0 до 4,4 літрів потужністю до 530 кінських сил. Ці двигуни страждають від швидкого зносу маслознімних ковпачків та залягання поршневих кілець. Витрата мастила сягає півтора літрів на тисячу кілометрів.