Європейська автомобільна промисловість продовжує стикатися з серйозними проблемами через низку факторів, таких як наслідки пандемії, посилення конкуренції та збільшення вимог з боку регуляторів. Про це повідомляє Le Figaro, аналізуючи ситуацію на ринку.
Одним із ключових моментів стало так зване «дизельгейт», який підірвав довіру до дизельних двигунів і прискорив перехід до електромобілів. Одночасно були введені нові екологічні стандарти та амбітні цілі Європарламенту щодо зниження викидів CO2, що також створило додатковий тиск на виробників.
Незважаючи на великі інвестиції в електричні моделі, попит на них не досяг очікуваних рівнів, особливо після скасування державних субсидій на електрокари, зокрема в Німеччині. У результаті дилерські склади заповнилися дорогими, але малопопулярними автомобілями.
Коронавірус також спричинив порушення ланцюгів постачання та затримав реалізацію великих проектів. Це призвело до зниження обсягів виробництва: у ЄС та Великій Британії з 18,7 млн легкових автомобілів у 2017 році до 14,16 млн у 2024 році. Франція, наприклад, скоротила випуск машин з 2,2 млн до 1,4 млн одиниць, її частка в європейському автопромі зменшилася з 19,6% у 2005 році до 9,1% сьогодні.
Жан-Луї Пеш, голова французької асоціації FIEV, зазначає, що Європа втрачає лідерські позиції, а відновити втрачені частки ринку буде дуже важко.
Серед пропозицій FIEV — створення загальноєвропейського інвестиційного механізму, подібного до американського закону IRA 2022 року, підтримка чистої енергетики та спрощення регуляторного навантаження. До 2030 року на автопром в ЄС можуть поширюватися 108 нових нормативних актів.
Пеш попереджає, що без вчасних заходів Франція ризикує втратити статус індустріальної держави і перетворитися на туристичний напрямок без власної промислової бази.