Уявіть цю картину: повертаю ключ запалювання, а двигун просто мовчить. Ну от як так? Думаю, це знайома ситуація для багатьох, у кого машина з пробігом. І тут уже починається лотерея. Або повна тиша, або стартер ніби щось старається, крутить, а мотор навіть не думає оживати. Я почав розбиратися, чому таке може бути, і ділюся, до чого дійшов.
Що варто знати
Перше, що завжди спадає на думку, — це акумулятор. Буває так, що він ще якось крутить маховик, але для запуску вже не вистачає. Ознаки прості: стартер слабкий, панель гасне, а в салоні клацає реле. У таких випадках треба заряджати батарею. Якщо є зарядний пристрій — супер, можна вдома це зробити і не напружувати сусідів із “прикурюванням”. Ще іноді проблема не в заряді, а в поганому контакті. Знімав якось клеми, чистив наждачкою — і це реально вирішило проблему.
Стартер теж іноді підводить. У мене було так, що він то крутить, то мовчить, а одного разу взагалі завів машину з якимось хрускотом. Це явно натяк, що деталь доживає свої останні дні. Але варто перевірити не тільки сам стартер, а й дроти, запобіжники, реле — раптом там щось “глючить”.
Ще часто буває щось із паливом. Наприклад, бензонасос починає підозріло гудіти або зовсім перестає працювати. Або форсунки можуть текти, через це двигун не заводиться нормально. Якщо мотор навіть не “чхає”, швидше за все, це проблема десь у проводці чи роз’ємах.
А от запалення — то окрема історія. Якщо немає іскри, хоч як ти не старайся, мотор не запуститься. У мене одного разу були пробиті свічки, і я це зрозумів, коли побачив темні смужки на ізоляторах. Перевірити свічки просто: викручуєш, прикладаєш до металу, і якщо є іскра, то все ок.
Ну і останній пункт із тих, що мені траплявся, — це датчики. Той самий датчик положення колінвала може просто вивести з гри всю машину. Без нього мотор навіть не пробує заводитися. Але тут уже сам не розберешся, потрібне обладнання.
Якщо нічого не допомагає, то, можливо, проблема в електроніці. Я завжди раджу мати простий OBD-сканер. Він коштує копійки, зате підключив — і вже є якась підказка, де копати. І головне правило: завжди перевіряйте дроти та контакти. Найчастіше вся проблема — в якомусь окисленому роз’ємі чи пошкодженому дроті.