Зима – непростий час для кожного автомобіліста. Адже експлуатація автомобіля в таких умовах пов’язана із певними труднощами. При цьому багато водіїв створюють собі самі своїми неправильними діями. Тому наша редакція UaMotors.com.ua розповість вам, що не варто робити з машиною в зимовий час.
Що ще варто знати
Найпоширеніша помилка – це лити окріп на скло, двері та замок, щоб розморозити їх. Робити це дуже небезпечно! Скло від гарячої води може тріснути. Тому краще запустити двигун і направити обдування печі на лобове скло. Після того, як крига трохи підтає, можна видалити його скребком.
Поливання примерзлих дверей окропом може пошкодити лакофарбове покриття та ущільнювачі. А заливання його в замок загрожує не тільки пошкодженням фарби, але і ще сильнішим замерзанням його на ранок. Тому відчинити замерзлі двері можна спробувати, доклавши до них більше зусилля, але не таке, щоб відірвати або зламати ручку. Можна також спробувати видалити лід, просунувши в щілину між кузовом та дверима пластикову картку. А щоб двері не примерзали взагалі, слід обробити ущільнювачі силіконом. Для розморожування замків краще скористатися спеціальним засобом, що продається в автомагазинах.
До речі, деякі автолюбителі намагаються поливати окропом і змерзлі гальмівні колодки. Робити так можна лише в крайньому випадку. І потім обов’язково слід просушити колодки, кілька разів натиснувши на педаль гальма. Це запобігатиме їх подальшому примерзанню та утворенню корозії на деталях. Але насправді при правильному обслуговуванні гальмівної системи колодки примерзати не повинні. Те саме стосується і постановки автомобіля на ручне гальмо. Багато хто радить цього не робити в сильний мороз. Але на сучасних та повністю справних авто при цьому нічого критичного не відбувається. Тому не користуватися взимку ручником актуально тільки для власників деяких старих моделей.
Залишати автомобіль із практично порожнім баком узимку дуже небезпечно. Це може ускладнити запуск двигуна. Тому бажано, щоб він був завжди повним чи заповненим, хоч би, наполовину. А власникам дизельних авто потрібно завжди перевіряти, що паливо, що заправляється, – зимове. Адже часом на АЗС всяке буває. У мороз дуже шкідливо їздити на непрогрітому автомобілі. До речі, має трохи прогрітися і трансмісія. Тому в перші хвилини їзди бажано уникати великих швидкостей та високих оборотів двигуна. Але й надто довго гріти двигун не варто. Зазвичай для цього достатньо трохи більше 10 хвилин. Щоправда, при цьому, можливо, доведеться проїхати якийсь час у прохолодному салоні та скористатися скребком для очищення льоду зі стекол. Занадто довгий прогрів не тільки шкідливий для екології, а й неекономічний, оскільки палива витрачається при цьому чимало. Крім того, у дворах багатоквартирних будинків на вас можуть поскаржитися сусіди, особливо якщо мотор при прогріві сильно шумить або димить.
Якщо з першого разу мороз двигун не запустився, можна зробити ще не більше однієї або двох спроб. Інакше можна зіпсувати стартер. Крім того, якщо двигун не запустився, варто перевірити свічки. Якщо вони залиті, просушити або поміняти їх (якщо можете зробити це самостійно). І лише після цього намагатиметься знову завести машину.
Це – основні помилки та помилки при експлуатації автомобіля взимку. Робити їх ніколи не можна! Якщо не порушувати ці прості правила, їзда взимку буде набагато комфортнішою та безпечнішою.