Багато водіїв уникають високих оборотів, побоюючись ресурсу двигуна. Однак досвідчені водії та автомеханіки стверджують, що іноді мотору необхідне «прожарювання». Вона допомагає очистити його від нагару. Моторист розповів, за яких оборотів відбувається ефективне очищення ДВЗ і як правильно проводити таку процедуру.
Що ще варто знати
Багато водіїв схильні їздити містом на низьких оборотах, побоюючись, що вищі можуть пошкодити двигун. Але ось у чому проблема: занадто часта їзда на низьких швидкостях насправді також може бути шкідливою для мотора. Це сприяє утворенню шламу, а не запобігає його появі.
Коли водій збільшує оберти двигуна, то в ньому підвищується внутрішній тиск та температура, ефективно змиваючи ці стійкі відкладення. Якщо потримати обороти 4000-6000, лубрикант циркулює через ДВЗ швидше, прочищаючи вузькі масляні канали та зменшуючи накопичення шламу. Ця дія нагріває камеру згоряння до оптимальної температури, сприяючи розпушенню бруду та його виходу через вихлопну систему.
Експерти рекомендують використовувати цю техніку керування кожні 100-150 кілометрів. Короткочасні прискорення на високій швидкості допомагають підтримувати двигун у чистоті та хорошому стані. Крім того, це чудовий спосіб насолодитися потужністю автомобіля. Головне — робити це лише зрідка та виключно на безпечних дорожніх ділянках. До речі, якщо машина на “автоматі”, то під час “прогрівання” треба перемикатися в механічний режим. Також варто розуміти, що це не панацея, проводити ТО потрібно регулярно, як і професійне промивання ДВЗ.