При покупці нового автомобіля нерідко виникає питання: брати в стандартній комплектації або замовити ще й додаткові опції, які звісно ж збільшують вартість автомобіля. Але чи завжди ці вкладення виправдані? Ми зібрали 10 найдивніших додаткових опцій, що несуть, м’яко кажучи, сумнівну користь.
Холодильник у бардачку
Почнемо з, здавалося б, цілком корисного доповнення – холодильника. Ну кому б завадила холодна пляшечка газування у спеку? А ще в ньому можна зберігати продукти, що швидко псуються, морозиво, фрукти і багато чого іншого. Але це якщо холодильник пристосований для цього.
Творці Dodge Avenger чомусь вирішили, що мати такий холодильник у машині недозволена розкіш. Так у світ з’явився відсік для охолодження банок об’ємом 0,33 л, розташований передній панелі навпроти пасажирського місця. У цьому відсіку міститься до 4 банок одночасно. І все більше нічого туди не покласти. Чи варта гра свічок?
Зоряне небо
У вас автомобіль без відкидного верху, а чи хотілося б кабріолет? Ви такий лінивий, що не хочете виходити з машини, щоб помилуватися зоряним небом? У Білорусі так мало ясних ночей, що ви забули, як виглядають зірки? Просто незрозуміло, які причини можуть змусити замовити додаткову опцію у вигляді зоряного неба на стелі.
Тим не менш, така опція доступна для охочих придбати Vauxhall Adam від британського підрозділу GM. Всього за якісь 325 фунтів стерлінгів пропонується обшити стелю матеріалом із вбудованим світлодіодним підсвічуванням. Усього 325 фунтів? Чому б і ні. Особливо коли знаєш, що власнику Rolls-Royce аналогічна опція коштуватиме 12.000 доларів.
Опенометр
Досить складно здогадатися, про що йтиметься, якщо ви раніше ніколи не чули про такий прилад. Навряд чи стане легше після натяку, що його суть прихована у назві – “вимірник відкриття” у вільному перекладі. Гаразд, не більше мучитиму. Це винахід MINI, який дозволяє виміряти, як довго в кабріолеті був “відкинутий” дах.
І якщо ви не до кінця вражені такою пропозицією, у MINI запрограмована можливість перенести дані з опенометра на дисплей під тахометром, що дозволить водієві дізнатися не лише час, проведений без даху, але й відстань, яку він встиг за цей час подолати. Воістину безцінна інформація!
Підігрів підлокітників
Суворою білоруською зимою ви сідаєте в середньостатистичний Mercedes E- або S-класу і включаєте на повну міць клімат-контроль, підігрів сидінь, керма або що у вас там ще є в машині. Через деякий час відчуваєте, як ваші кінцівки починають зігріватися, на душі і в тілі стає приємніше. Але щось все одно заважає насолодитись моментом! Ось воно, джерело – злощасний холод у районі ліктя.
І тут ви згадуєте, що сидите не в якомусь Ford Sierra, купленому в “конфіскаті”, а в “преміальному” Mercedes. Ви включаєте підігрів підлокітників і вже зовсім не засмучуєтеся, а скоріше навіть пишаєтеся тим, що колись давно при покупці автомобіля за якісь 650 доларів погодилися на, здавалося б, непотрібну додаткову опцію. І в цей момент немає нічого прекраснішого на світі!
Годинник на кермі
Перенесемося в 50-ті роки минулого століття, коли годинник був не лише аксесуаром, а й необхідністю. В автомобілях тих років, щоправда, механічний годинник був все-таки розкішшю і виступав як додаткова опція. В американській компанії Oldsmobil чомусь вирішили надати по-справжньому рідкісному автомобільному “навороту” ще й статус абсолютно марного, розмістивши годинник на кермі.
Годинник заводився при обертанні керма, але дізнатися час по ньому було вкрай складно: в поворотах – через необхідність стежити за дорожньою обстановкою і тому що годинник знаходився під кутом; на стоянці – через їхнє низьке розташування. Не дивно, що це нововведення не стало популярним.
Шкіряне “все” від Porsche
Оздоблення зі шкіри – це завжди ознака преміальності. Тому не дивно, що Porsche використовує цю опцію у своїх автомобілях. Шкіряний салон, шкіряні сидіння, шкіряне кермо – здавалося б, що ще потрібно? Німці знають відповідь це питання. Усього за 600-1000 євро салон Porsche 911 може стати шкіряним практично повністю: блок запобіжників, пряжка ременя безпеки, сонцезахисні козирки та навіть вентиляційні решітки. Здавалося б, не так вже й дорого. Але навіщо?
Додатковий намет
Ця опція в різні часи з’являлася на різних автомобілях, від MINI до Honda CR-V, причому не завжди в єдиному виконанні. Приклад – намет, що розташовується на даху та трансформується з додаткового багажника.
Це досить витончене рішення людям із пострадянського простору неодмінно нагадає фільм “Три плюс два”. А ось у Pontiac Aztek вирішили не “заганятися” через витонченість і просто “наліпили” намет на багажник позаду автомобіля.
Мало того, що вийшло дуже неестетично, так це ще й дуже складно в експлуатації. За відгуками зібрати і встановити звичайний намет виявилося зовсім не довше, ніж інтегрований в Pontiac. Та й спати у ній незручно. Який сенс переплачувати за непопулярне рішення?
Висувні динаміки
Хто хоча б раз не мріяв передати свій автомобіль майстрам із West Coast Customs? Ламбо-двері, індивідуальне оздоблення салону, РК-монітори в підголовниках та дверях… Чого там тільки не робили з автомобілями! Якщо пам’ятаєте, були серед іншого і висувні динаміки. Тепер такі є і Audi A8.
А що? Модно, стильно, молодіжно! Тільки ось ціна 7000 доларів “кусається”. Загалом рішення на любителя.
Коробка передач на кермі
Ні, мова піде не про підкермові “пелюстки” і не про американську коробку у вигляді важеля за кермовим колесом. Була в історії коробка передач, яка була буквально на кермовому колесі.
Відзначилася компанія Edsel, яка будувала автомобілі на шасі Ford, але позиціонувала себе маркою преміум-класу. Одним із нововведень в оснащенні автомобіля був набір кнопок на маточині кермового колеса, який відповідав за зміну режиму роботи КПП.
Система була покликана допомогти водієві у роботі з КПП без відриву рук від керма. Але вийшло як у знаменитому виразі “хотіли як краще, а вийшло як завжди”. По-перше, руки все одно доводилося відривати, адже у природному становищі вони повинні лежати на обід, а не на маточиці. По-друге, така технологія застосовувалася тільки на автомобілях Edsel, тому водії, що звикли до того, що в центрі керма розташований клаксон, били з усієї сили по кнопках, бажаючи просигналізувати про своє наближення і ламали механізм КПП.
У результаті не прижилася не тільки система з КПП на кермі, а й самі автомобілі компанії Edsel, яка проіснувала лише три роки.
Сигналізатор дощу
Ще один винахід від MINI. Складається враження, що виробники цього молодіжного автомобіля хочуть “зірвати” зі своїх покупців якнайбільше грошей, постійно вигадуючи якісь неймовірні додаткові опції.
Сигналізатор дощу – “корисна” опція вартістю 2000 доларів. Правду кажучи, стільки коштує не сам сигналізатор, а весь пакет навігації MINI Navigation System XL. Система покликана сповіщати про можливий дощ на шляху прямування, якщо ви раптом їдете з опущеним дахом. Але хіба це того варте, якщо завжди можна просто подивитися на небо та отримати такий самий результат?