Міфам – ні: що насправді змінилось для водіїв та автовласників?

Час читання: 3 хв.
0

Як насправді втілюється новий «закон про паркування».

Закон «Про реформування сфери паркування транспортних засобів» (№2262-VIII) 27 вересня 2018 року набув чинності. Все, що потрібно знати про нього – детально описано в наших інструкціях, створених за допомогою одного із співавторів документа Павла Фролова.

Проте, попри наявність офіційного тексту закону у відкритому доступі, низки правдивих матеріалів із описом фактичних змін, які очікують на автомобілістів, у медіапросторі та в соцмережах з’явилось (та продовжує з’являтись) чимало недостовірних публікацій, із хибним трактуванням того, що очікує автомобілістів із дня початку дії нового закону. Отже, заради підвищення рівня інформаційної гігієни спростуємо відомі нам Fake News.

«В Україні почали діяти нові Правила дорожнього руху» – неправда. Постанова КМУ №1306 від 10.10.2001 р. (це і є ПДР) цього року змінювалась лише раз, постановою №533 від 11.07.2018, і зміни ці стосувались узгодження деякої термінології щодо «осіб з інвалідністю». Інших правок в ПДР (які б очікували набуття чинності) наразі немає.

Листи щастя та «євробляхи»: як щодо них діятиме новий закон про паркування
Реклама

«В Україні вводяться нові «драконівські» штрафи за порушення ПДР» – неправда. Також тема про 20-кратне збільшення штрафів для водіїв – фейк. Згаданий на початку цієї статті закон справді змінює деякі розміри штрафів та порядок їх сплати, проте не в бік збільшення. У більшості випадків розмір фінансової відповідальності залишається без змін. Решта, та що за несплату послуг з паркування, – прив’язується до вартості однієї години самої послуги (і в підсумку складатиме меншу суму, ніж за «старими» ставками з КУпАП). Також вводиться додатковий 10-денний пільговий період, протягом якого достатньо сплатити половину суми штрафу і постанова вважатиметься виконаною.

Що робити, якщо ви отримали «листа щастя» або паркувального «тікета»?

«Послуги евакуатора та штрафмайданчика обійдуться не менше як 3000 гривень» – часткова правда. Якщо не забирати автомобіль із місця тимчасового зберігання декілька місяців – сума дійсно може набігти чимала. Але ж на практиці навряд чи хтось із водіїв «забуде» про своє авто на півроку чи рік. А вартість евакуації і зберігання ТЗ встановлена офіційно, спільним наказом МВС, Мінекономрозвитку та Мінфіну №967/1218/869, і вона єдина для всієї території держави. Ось актуальні тарифи, в гривнях, з урахуванням ПДВ:

Послуги евакуатора:

  • ТЗ масою до 2 тонн – 720 грн;
  • ТЗ масою від 2 до 3 тонн – 840 грн;
  • ТЗ масою більше 3 тонн – 1020 грн.

Послуги спецмайданчика для зберігання ТЗ:

  • За першу-сьому добу – 144 грн;
  • За кожну наступну добу, починаючи з восьмої – 22 грн.

Що ще варто знати про евакуацію: якщо водій до моменту завантаження автомобіля на платформу з’явився на місці порушення, транспортування автомобіля на штрафмайданчик не проводитиметься.

Як не стати «жертвою евакуатора»: готуємось до нового закону

«Закон не запрацює у зв’язку із низкою невирішених у законодавстві моментів» – частково правда. Закон набув чинності, він працює. Справді присутні супутні моменти, які відповідні держоргани не встигли у відведений 6-місячний строк допрацювати: створення єдиного реєстру адмінпорушень та організація бази даних «належних користувачів ТЗ». Також не вдалось закупити та сертифікувати відповідні прилади фотофіксації. Точніше – звичайні планшети чи смартфони, які б отримали сертифікат, та на які було б встановлено спеціальне захищене програмне забезпечення, якого теж поки немає.

Однак, поряд із наявністю недопрацювань, слід пам’ятати про дві речі: перша – всі «хвости» можуть бути виправлені в доволі стислі строки, що підтверджує допис першого заступника начальника патрульної поліції Олексія Білошицького. Друга – право поліції складати постанови, застосовувати евакуатори, і не лише при виявленні порушень з паркування, ніхто не скасовував. Окрім цього, нехай і не у всіх містах відразу, та все ж інспектори з паркування приступають до роботи, повідомляє ДП МВС «Інформ-ресурси».

В Україні пропонують дозволити їздити без «прав», техпаспорта та страховки

Отже, незалежно від того, як відбувається процес реалізації нововведень щодо реформування сфери паркування, не варто нехтувати чинними вимогами для автомобілістів. Законослухняний водій, можливо, взагалі ніколи не отримає штрафного «тікета», чи того ж «листа щастя», – які б закони не діяли. А от тим, хто звик вчиняти «за власними правилами», ігноруючи здоровий глузд та законні вимоги, варто регулярно перевіряти свою поштову скриньку. Щоб часом не проґавити повідомлення про оформлене відповідно до нового закону порушення, яке доведеться «розрулювати» вже із виконавчою службою.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!