Менш ніж через 24 години після офіційного оголошення Європейського союзу про введення нових мит на імпортовані з Китаю електромобілі почали з’являтися перші ознаки зростання цін на ці машини. Нові мита спрямовані на компенсацію субсидій, які Китай надає своїй автомобільній промисловості, звинуваченій у демпінгу та продажу автомобілів за неконкурентоспроможними цінами.
Американська компанія Tesla першою попередила своїх клієнтів про можливе підвищення цін. В онлайн-конфігураторі моделі Model 3, що виробляється в Шанхаї та експортується в ЄС, з’явилося повідомлення: «Ціна на Model 3 може зрости з 1 липня 2024 через введені імпортні мита».
Ці «каральні» тарифи можуть обернутися бумерангом для Європи, яка стурбована можливою експансією китайських електромобілів, які забирають частку ринку у місцевих виробників. Президент Європейської комісії Урсула фон дер Ляйєн ще у вересні оголосила про початок розслідування щодо Пекіна. Вчора Брюссель оголосив про введення нових мит, які можуть торкнутися таких автоконцернів, як BYD, Saic, Geely, Tesla та інших із заводами в Китаї. З 2 листопада 2024 року для цих компаній діятимуть додаткові податки у розмірі від 17,4% до 38,1%, що додасться до вже існуючого 10% тарифу.
У Європі Tesla Model 3 у базовій версії із заднім приводом продається за 40 490 євро. Варіанти з повним приводом, Long Range і Performance, коштують 47990 євро і 55990 євро відповідно. Однак точної інформації про підвищення цін поки що немає. Відомо лише, що Tesla буде обкладена тарифом у розмірі 21%, який може зрости до 31%.