За що водія можуть залишити без прав через встановлення ГБО: важливо знати

Час читання: < 1 хв.
0
Після тривалої перерви Україна вирішила повернутися до ідеї штрафів для водіїв. Ця система вже була прийнята в минулому і має на меті змінити правила безпеки дорожнього руху. За інформацією Міністерства внутрішніх справ, систему планують запровадити на законодавчому рівні. Олексій Білошицький, перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції України, висловив сподівання, що до цього питання повернуться і врешті-решт його буде впроваджено. У період з 2015 по 2020 рік в Україні діяла подібна система, коли кожному водієві нараховувалося 150 балів на рік і 50 балів знімалося за порушення правил дорожнього руху. Однак попередні спроби впровадити цю систему в період між 2015 і 2020 роками зазнали невдачі через різні обставини, включаючи недостатню підготовку кадрів і відсутність необхідної інфраструктури, наприклад, автоматичних стаціонарних камер, і згодом були скасовані Зеленським. Зараз, у зв'язку з постійним розвитком технологій та збільшенням кількості транспортних засобів, було прийнято рішення повернутися до цієї ідеї. Автори законопроєкту № 6502 пропонують систему, за якої водії, які накопичили певну кількість порушень за рік, будуть позбавлятися прав керування транспортними засобами. Законопроект вже зареєстрований у Верховній Раді, але ще не дійшов до остаточного розгляду. Що таке система балів за порушення? Згідно з документом, водії, які протягом року наберуть 12 і більше балів за порушення, можуть бути позбавлені водійських прав без рішення суду. Якщо водійське посвідчення видане на термін менше одного року, його можуть вилучити за вісім штрафних балів. Наприклад, один штрафний бал може бути нарахований за непристебнутий ремінь безпеки або перевезення дитини без дитячого крісла. За більш серйозні порушення, такі як керування несправним транспортним засобом або проїзд на червоне світло, водій може отримати два або навіть три бали. Автори законопроекту вважають, що навіть невелика кількість штрафних балів може стимулювати водіїв дотримуватися правил і уникати правопорушень, які загрожують безпеці дорожнього руху.

В Україні останнім часом переобладнання автомобілів на газобалонне обладнання (ГБО) стало дуже популярним. Як повідомляє видання “Telegraf”, їздити на газі економічно вигідно, але важливо пам’ятати, що порушення правил встановлення та реєстрації ГБО може призвести до серйозних проблем для водія, аж до позбавлення прав.

Українці часто не вносять інформацію про встановлення ГБО в технічний паспорт транспортного засобу. Одні не хочуть витрачати час і гроші, інші бояться, що МВС вважатиме переобладнання неправильним. Вони їздять так до першої зупинки поліції, але роблять це на свій страх і ризик. Крім того, що модифікація умільців може бути небезпечною, вона також може привести до адміністративних штрафів.

Відповідно до статті 121 частини 1 Кодексу про адміністративні правопорушення, неправильне встановлення ГБО та використання таких автомобілів караються штрафом у розмірі 340 гривень. Якщо водій не виправить порушення протягом 1 року і його знову спіймають за кермом такого автомобіля, він може бути позбавлений прав на строк до 1 року.

Реклама

Якщо інформація про встановлення ГБО не буде внесена в технічний паспорт протягом 10 днів після переобладнання, то при цьому, за частиною 121 статті 6 Кодексу про адміністративні правопорушення, водій може бути оштрафований на 850 гривень. Якщо це порушення повториться протягом 1 року, штраф може збільшитися до 1700 гривень або водій може бути покараний у вигляді громадських робіт і конфіскації транспортного засобу.

Важливо знати, що патрульному необхідно скласти спеціальний акт, який перевіряє технічний стан автомобіля для усунення кожного порушення. Цей акт є підставою для притягнення водія до відповідальності.

 

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!