Спорткар – це потужний дорожній автомобіль з агресивним дизайном, низькою посадкою і шасі, налаштованим на керованість найчастіше на шкоду комфорту та практичності. Експерти сайту autonews. jw.org uk перерахували найкращі спорткари, відібрані за такими принципами: наявність революційних рішень у галузі дизайну та інженерії, яскраво виражений характер та наявність продовжувачів.
Під час прем’єри моделі Jaguar E-Type на Женевському автосалоні 1961 року Енцо Феррарі назвав його “найкрасивішим автомобілем усіх часів”. Він мав елегантну зовнішність та вражаючі характеристики (265-300 к.с.), але на розвиток усієї автоіндустрії істотно вплинула його конструкція (несучий кузов, передова незалежна задня підвіска та дискові гальма).
“Срібло” в ТОП-7 належить Porsche 911 (128-650 к.с.). Він заробив репутацію автомобіля для чоловіків зі сталевими нервами та сильними руками завдяки специфічній керованості через спірне компонування з мотором практично у задньому свисі. Третім став Chevrolet Corvette (150-670 л.с.). Американський спорткар № 1 протягом 8 поколінь зберігає експресивний дизайн і легких кузовів, пропонуючи передньо-, а тепер і середньомоторне компонування.
Не можна не згадати Nissan (Skyline) GT-R (162-720 к.с.). Починаючи з моделі 3-го покоління, японці «вичавлювали» максимум із поєднання агресивного дизайну, передньомоторного компонування та повного приводу, додаючи до цього фундаменту технологічні новинки. І як не згадати Mazda RX-7 (105-280 к.с.) з фірмовим звучанням роторних двигунів Ванкеля.
BMW M3 (195-550 к.с.) полюбили у всьому світі за його потужні двигуни та акцентовано драйверські налаштування шасі. Суперник баварського автомобіля, Audi RS6 quattro , став справжнім флагманом серії саме завдяки кузову універсал ( Avant ). Підрозділ Audi Sport GmbH перетворив утилітарні «бізнес-вагони» на справжніх «вовків у овечій шкурі». Надпотужні двигуни (450-630 к.с.) у поєднанні з фірмовим повним приводом створили справжню «гримучу суміш».