Авто

Названо автомобільні функції, які варто використовувати обережно

Сучасні автомобілі часто напхані безліччю функцій. З одного боку, це добре, бо виробники дбають про комфорт і безпеку водія, але є опції, якими користуватися варто обережно. Деякі з них можуть мати небажані наслідки як для водія, так і для самого авто.

Першою опцією, про яку варто пам’ятати, є режим Eco або Econ. Його назва у різних автовиробників різна, але суть одна: він змушує водія максимально плавно натискати на газ, а електроніка машини обмежує продуктивність для економії палива та зменшення викидів CO₂.

На перший погляд нічого поганого, але часте використання цього режиму може нашкодити. У ньому знижується тиск у системі змащення двигуна та коробки передач, що особливо небезпечно для турбованих двигунів та автоматичних трансмісій (варіатор, класичний гідротрансформатор, робот-преселектив). Зниження мастила підвищує тертя між внутрішніми елементами, що скорочує ресурс двигуна та КПП.

Водночас режим Eco цілком безпечний на прогрітому автомобілі по трасі, на рівній дорозі або під спусками, де швидкість не надто велика. У таких умовах економія палива відчутна.

Другою опцією, яку варто використовувати в міру, є круїз-контроль. Це зручно на довгих поїздках: фіксація швидкості дозволяє відпочити гомілкостопу і підвищує комфорт. Крім того, електронне регулювання педалі газу іноді економить паливо. Проблема в тому, що звичка користуватися “круїзом” може розслабляти водія. Особливо небезпечно вночі або за обмеженої видимості – раптово на дорозі може опинитися пішохід, а реакції буде недостатньо швидко. Довге використання круїз-контролю може також знизити концентрацію і навіть спричинити сонливість.

Ще одна опція, яка потребує помірності, – кондиціонер. Влітку без нього важко уявити поїздку, але надто низькі температури в салоні створюють ризик переохолодження і захворювань верхніх дихальних шляхів. Холод у салоні повинен надходити дозовано, щоб забезпечити комфорт без шкоди для здоров’я.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

У Китаї представлений Audi E5 Sportback Special Performance quattro (ФОТО)

На автосалоні в Гуанчжоу представили Audi E5 Sportback Special Performance quattro - нову версію електричного…

22.11.2025

У Китаї представили оновлений Volkswagen Tayron L PHEV 2026

На автосалоні в Гуанчжоу FAW-Volkswagen представив оновлений кросовер Volkswagen Tayron L PHEV 2026, що надійде…

22.11.2025

Найменш надійні Audi в Україні: які моделі варто уникати на вторинному ринку

Audi завжди асоціювалася з престижем, проте навіть у німецького бренду траплялися невдалі рішення, які давалися…

22.11.2025

Як швидко прогріти авто взимку: поради водіям

Взимку багато водіїв не люблять чекати, поки прогріється салон. Проблема в тому, що тепле повітря…

22.11.2025

Volkswagen оскаржує позов власників ID.4 через сенсорні кнопки на кермі

Після кількох місяців судових позовів у США, де власники електричного кросовера ID.4 звинуватили Volkswagen у…

22.11.2025

Перші зображення нового кросовера, що замінить Mazda CX-3

За останнє десятиліття кросовери Mazda стали одними з найпопулярніших серед шанувальників японських авто завдяки зручності,…

22.11.2025