Авто

Названо автомобільні функції, які варто використовувати обережно

Сучасні автомобілі часто напхані безліччю функцій. З одного боку, це добре, бо виробники дбають про комфорт і безпеку водія, але є опції, якими користуватися варто обережно. Деякі з них можуть мати небажані наслідки як для водія, так і для самого авто.

Першою опцією, про яку варто пам’ятати, є режим Eco або Econ. Його назва у різних автовиробників різна, але суть одна: він змушує водія максимально плавно натискати на газ, а електроніка машини обмежує продуктивність для економії палива та зменшення викидів CO₂.

На перший погляд нічого поганого, але часте використання цього режиму може нашкодити. У ньому знижується тиск у системі змащення двигуна та коробки передач, що особливо небезпечно для турбованих двигунів та автоматичних трансмісій (варіатор, класичний гідротрансформатор, робот-преселектив). Зниження мастила підвищує тертя між внутрішніми елементами, що скорочує ресурс двигуна та КПП.

Водночас режим Eco цілком безпечний на прогрітому автомобілі по трасі, на рівній дорозі або під спусками, де швидкість не надто велика. У таких умовах економія палива відчутна.

Другою опцією, яку варто використовувати в міру, є круїз-контроль. Це зручно на довгих поїздках: фіксація швидкості дозволяє відпочити гомілкостопу і підвищує комфорт. Крім того, електронне регулювання педалі газу іноді економить паливо. Проблема в тому, що звичка користуватися “круїзом” може розслабляти водія. Особливо небезпечно вночі або за обмеженої видимості – раптово на дорозі може опинитися пішохід, а реакції буде недостатньо швидко. Довге використання круїз-контролю може також знизити концентрацію і навіть спричинити сонливість.

Ще одна опція, яка потребує помірності, – кондиціонер. Влітку без нього важко уявити поїздку, але надто низькі температури в салоні створюють ризик переохолодження і захворювань верхніх дихальних шляхів. Холод у салоні повинен надходити дозовано, щоб забезпечити комфорт без шкоди для здоров’я.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Електричний спорткар Porsche 718 Cayman сфотографували на тестах

Porsche готує до виходу нове покоління свого культового спорткара 718 Cayman 2026, і, хоча до…

30.10.2025

Реальний запас ходу електрокарів: як різні методики спотворюють показники

Коли виробник обіцяє запас ходу 600 або 700 км, насправді електромобіль проїжджає менше. Причина —…

30.10.2025

Топ-10 найпопулярніших нових авто в Європі за вересень місяць

За підсумками вересня 2025 року Tesla Model Y знову очолила рейтинг найпопулярніших нових автомобілів у…

30.10.2025

Коли подушки безпеки не рятують і як уникнути небезпеки

Багатьох водіїв хвилює питання, чому подушки безпеки іноді не спрацьовують під час аварії. Суть у…

30.10.2025

LED і ксенон у вашому авто: що варто знати, щоб не потрапити на штраф

Питання переобладнання фар регулюється пунктом 31.4.7 Правил дорожнього руху, який забороняє встановлення світлових приладів, не…

30.10.2025

Toyota готує електричний пікап на платформі Land Cruiser Se

Toyota, як і її конкуренти, активно рухається в бік електрифікації та поступово розширює лінійку моделей…

30.10.2025