Новини

Зростання податків збільшує витрати АЗС: Коментар експерта

Share

Кабмін подав до парламенту законопроєкт про підвищення податків, серед яких є податок, що стосується лише АЗС. Цей податок на прибуток “прив’язали” до обсягу резервуарів. Про потенційні витрати АЗС після впровадження цього податку розповів директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.

Проблема

Сергій Куюн зазначив, що податок на прибуток важко адмініструвати.

“На відміну від ПДВ, рух якого податківці бачать онлайн, для перевірки правильності нарахування та сплати податку на прибуток необхідно проводити документальну перевірку, на що не вистачає ні часу, ні ресурсів. Отже, сплата податку на прибуток залежить від волі та сумління власника бізнесу. Це дає змогу використовувати різні методи для зменшення прибутку і, відповідно, податку”, — пояснив Куюн.

Він навів приклади:

  • ОККО і WOG мають схожі ціни на пальне та аналогічні станції. У 2023 році ОККО сплачувала 250 тис. грн податку на прибуток на місяць, а WOG — 52 тис.
  • БРСМ та Avantage 7 мають майже однакові мінімальні ціни на ринку. БРСМ платила 11 тис. грн податку на прибуток на місяць з однієї заправки, а Avantage 7 — 83 тис., що більше ніж у WOG, який заробляє більше за рахунок вищих цін.

“Але навіть з такими показниками нові станції Avantage 7, вартістю 1,5-2 млн доларів, окуповуватимуться десятки років. Прибутки набагато більші, ніж зазначено на папері. У 1 кварталі 2024 року розмір податку на прибуток із літра пального складав 50 копійок, а чиста маржа близько 2,5 грн/л. Проте навіть ці копійки багато нафтотрейдерів не хочуть платити в бюджет воюючої країни. Отже, необхідно діяти рішуче та жорстко”, — зазначив експерт.

Пропозиції

Сергій Куюн каже, що в Кабміні цей податок назвали авансовою платою на прибуток, хоча фактично це фіксований абонемент, який не повертається незалежно від фінансових результатів.

“Такий собі квиток на ринок. Завданням є визначити його вартість. Проблема в тому, що в уряді вирішили прив’язати вартість абонементу до обсягу резервуарів АЗС. Чим більше резервуарів, тим дорожче. Але це не завжди відображає прибутковість станції”, — пояснив експерт.

Він додав, що ще більше дивує розрахунок цього платежу. Це обсяг резервуарів у кубометрах, помножений на половину мінімальної зарплати.

“В середньому АЗС мають 80 кубометрів зберігання, мінімальна зарплата зараз 8 000 грн. Отже, в середньому щомісяця АЗС має сплачувати 320 тис. грн. Це більше, ніж платить ОККО, яка сплачувала 250 тис. грн у 2023 році. 70% українських АЗС у 1 кв. цього року не заробляли 320 тис. грн. Виходить, що з них хочуть взяти більше, ніж вони заробляють. Вони не заслуговують на настільки суворе покарання”, — підсумував Куюн.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Експерти пояснили, чому небезпечно не міняти антифриз протягом років

Деякі автовласники вважають, що міняти рідину охолодження не потрібно. Вона використовується для запобігання перегріву системи,…

03.12.2024

Кросовер Ford Puma перетворився на електрокар (ФОТО)

Ford Puma Gen-E можна дізнатися по заглушці спереду і скромнішим повітрозабірникам, а також злегка зміненому…

03.12.2024

Автомеханік назвали 5 авто, які майже не ламаються

У сучасних реаліях новий автомобіль не вийде купити, навіть маючи на руках мільйон рублів. В…

03.12.2024

Citroen C5 Aircross нового покоління помічено на тестах

Фотографіями прототипу Citroen C5 Aircross, поміченого під час дорожніх випробувань, поділилося видання carscoops, яке заявило,…

03.12.2024

Найпоширеніші помилки водіїв, які скорочують термін експлуатації авто

Автомобіль для мене — це не просто спосіб дістатися з пункту А в пункт Б,…

03.12.2024

Зимову серію Volvo XC60 Winter Edition продано за рекордні 2 хвилини

Volvo XC60 Winter Edition встановив рекорд швидкості продажів, зникнувши з наявності за 2 хвилини після…

03.12.2024