Новини

Зростання податків збільшує витрати АЗС: Коментар експерта

Кабмін подав до парламенту законопроєкт про підвищення податків, серед яких є податок, що стосується лише АЗС. Цей податок на прибуток “прив’язали” до обсягу резервуарів. Про потенційні витрати АЗС після впровадження цього податку розповів директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.

Проблема

Сергій Куюн зазначив, що податок на прибуток важко адмініструвати.

“На відміну від ПДВ, рух якого податківці бачать онлайн, для перевірки правильності нарахування та сплати податку на прибуток необхідно проводити документальну перевірку, на що не вистачає ні часу, ні ресурсів. Отже, сплата податку на прибуток залежить від волі та сумління власника бізнесу. Це дає змогу використовувати різні методи для зменшення прибутку і, відповідно, податку”, — пояснив Куюн.

Він навів приклади:

  • ОККО і WOG мають схожі ціни на пальне та аналогічні станції. У 2023 році ОККО сплачувала 250 тис. грн податку на прибуток на місяць, а WOG — 52 тис.
  • БРСМ та Avantage 7 мають майже однакові мінімальні ціни на ринку. БРСМ платила 11 тис. грн податку на прибуток на місяць з однієї заправки, а Avantage 7 — 83 тис., що більше ніж у WOG, який заробляє більше за рахунок вищих цін.

“Але навіть з такими показниками нові станції Avantage 7, вартістю 1,5-2 млн доларів, окуповуватимуться десятки років. Прибутки набагато більші, ніж зазначено на папері. У 1 кварталі 2024 року розмір податку на прибуток із літра пального складав 50 копійок, а чиста маржа близько 2,5 грн/л. Проте навіть ці копійки багато нафтотрейдерів не хочуть платити в бюджет воюючої країни. Отже, необхідно діяти рішуче та жорстко”, — зазначив експерт.

Пропозиції

Сергій Куюн каже, що в Кабміні цей податок назвали авансовою платою на прибуток, хоча фактично це фіксований абонемент, який не повертається незалежно від фінансових результатів.

“Такий собі квиток на ринок. Завданням є визначити його вартість. Проблема в тому, що в уряді вирішили прив’язати вартість абонементу до обсягу резервуарів АЗС. Чим більше резервуарів, тим дорожче. Але це не завжди відображає прибутковість станції”, — пояснив експерт.

Він додав, що ще більше дивує розрахунок цього платежу. Це обсяг резервуарів у кубометрах, помножений на половину мінімальної зарплати.

“В середньому АЗС мають 80 кубометрів зберігання, мінімальна зарплата зараз 8 000 грн. Отже, в середньому щомісяця АЗС має сплачувати 320 тис. грн. Це більше, ніж платить ОККО, яка сплачувала 250 тис. грн у 2023 році. 70% українських АЗС у 1 кв. цього року не заробляли 320 тис. грн. Виходить, що з них хочуть взяти більше, ніж вони заробляють. Вони не заслуговують на настільки суворе покарання”, — підсумував Куюн.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Новий Mitsubishi Outlander показали на перших рендерах

Нинішнє покоління популярного кросовера Mitsubishi Outlander перебуває на ринку з 2021 року, а восени 2024-го…

27.08.2025

ТОП-10 найнадійніших автомобільних брендів світу

Питати власника автомобіля про надійність його машини можна, але навряд чи варто очікувати на об'єктивну…

27.08.2025

Новий електричний Mercedes-Benz CLA показали до офіційного дебюту (ФОТО)

Напередодні автосалону в Ченду 2025 року Mercedes-Benz готує до дебюту новий електричний седан CLA 2026,…

27.08.2025

Ford Bronco Sport отримає оновлення та гібридну версію до 2028 року

Ford Bronco Sport , що нещодавно пройшов рестайлінг, найближчими роками чекає ще одне оновлення. За…

27.08.2025

Українцям розповіли про підводні камені при купівлі авто зі США

Останнім часом в Україні зросла популярність замовлення старих автомобілів зі США. На американських онлайн-аукціонах можна…

27.08.2025

Експерт пояснив, які моделі бренду Mitsubishi краще не купувати

Компанія Mitsubishi пропонує широку модельну лінійку, включаючи перевірений часом Outlander, популярний пікап L200 та легендарний…

27.08.2025