Новини

Зростання податків збільшує витрати АЗС: Коментар експерта

Share

Кабмін подав до парламенту законопроєкт про підвищення податків, серед яких є податок, що стосується лише АЗС. Цей податок на прибуток “прив’язали” до обсягу резервуарів. Про потенційні витрати АЗС після впровадження цього податку розповів директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.

Проблема

Сергій Куюн зазначив, що податок на прибуток важко адмініструвати.

“На відміну від ПДВ, рух якого податківці бачать онлайн, для перевірки правильності нарахування та сплати податку на прибуток необхідно проводити документальну перевірку, на що не вистачає ні часу, ні ресурсів. Отже, сплата податку на прибуток залежить від волі та сумління власника бізнесу. Це дає змогу використовувати різні методи для зменшення прибутку і, відповідно, податку”, — пояснив Куюн.

Він навів приклади:

  • ОККО і WOG мають схожі ціни на пальне та аналогічні станції. У 2023 році ОККО сплачувала 250 тис. грн податку на прибуток на місяць, а WOG — 52 тис.
  • БРСМ та Avantage 7 мають майже однакові мінімальні ціни на ринку. БРСМ платила 11 тис. грн податку на прибуток на місяць з однієї заправки, а Avantage 7 — 83 тис., що більше ніж у WOG, який заробляє більше за рахунок вищих цін.

“Але навіть з такими показниками нові станції Avantage 7, вартістю 1,5-2 млн доларів, окуповуватимуться десятки років. Прибутки набагато більші, ніж зазначено на папері. У 1 кварталі 2024 року розмір податку на прибуток із літра пального складав 50 копійок, а чиста маржа близько 2,5 грн/л. Проте навіть ці копійки багато нафтотрейдерів не хочуть платити в бюджет воюючої країни. Отже, необхідно діяти рішуче та жорстко”, — зазначив експерт.

Пропозиції

Сергій Куюн каже, що в Кабміні цей податок назвали авансовою платою на прибуток, хоча фактично це фіксований абонемент, який не повертається незалежно від фінансових результатів.

“Такий собі квиток на ринок. Завданням є визначити його вартість. Проблема в тому, що в уряді вирішили прив’язати вартість абонементу до обсягу резервуарів АЗС. Чим більше резервуарів, тим дорожче. Але це не завжди відображає прибутковість станції”, — пояснив експерт.

Він додав, що ще більше дивує розрахунок цього платежу. Це обсяг резервуарів у кубометрах, помножений на половину мінімальної зарплати.

“В середньому АЗС мають 80 кубометрів зберігання, мінімальна зарплата зараз 8 000 грн. Отже, в середньому щомісяця АЗС має сплачувати 320 тис. грн. Це більше, ніж платить ОККО, яка сплачувала 250 тис. грн у 2023 році. 70% українських АЗС у 1 кв. цього року не заробляли 320 тис. грн. Виходить, що з них хочуть взяти більше, ніж вони заробляють. Вони не заслуговують на настільки суворе покарання”, — підсумував Куюн.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Які автомобілі не підходять для зимових умов

До проблемних авто для зимового періоду можна віднести не тільки бюджетні марки, але й деякі…

21.11.2024

Названо порушення через які можна втратити водійські права

За порушення правил дорожнього руху в Україні можуть бути дуже серйозні наслідки, і одним з…

21.11.2024

5 ефективних способів захистити авто від зимових умов без гаража

Зима — це той період, коли машина може стати твоїм головним клопотом, особливо якщо вона…

21.11.2024

Автомобілістам пояснили, чи варто купувати вживаний електромобіль

Згідно з аналізом ринку старих автомобілів від Gaspedaal.nl, електромобілі втрачають свою вартість на 15% швидше,…

21.11.2024

Експерти дали поради, що робити, якщо ваш електромобіль розрядився

Коли батарея електромобіля сідає в нуль, це може бути справжнім кошмаром, якщо поруч немає зарядної…

21.11.2024

Офіційно оголошено ціни на електричний Volkswagen e-Transporter

Volkswagen офіційно оголосив ціни на новий електричний фургон e-Transporter , який готовий скласти конкуренцію Ford…

21.11.2024