Кабмін подав до парламенту законопроєкт про підвищення податків, серед яких є податок, що стосується лише АЗС. Цей податок на прибуток “прив’язали” до обсягу резервуарів. Про потенційні витрати АЗС після впровадження цього податку розповів директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.
Сергій Куюн зазначив, що податок на прибуток важко адмініструвати.
“На відміну від ПДВ, рух якого податківці бачать онлайн, для перевірки правильності нарахування та сплати податку на прибуток необхідно проводити документальну перевірку, на що не вистачає ні часу, ні ресурсів. Отже, сплата податку на прибуток залежить від волі та сумління власника бізнесу. Це дає змогу використовувати різні методи для зменшення прибутку і, відповідно, податку”, — пояснив Куюн.
Він навів приклади:
“Але навіть з такими показниками нові станції Avantage 7, вартістю 1,5-2 млн доларів, окуповуватимуться десятки років. Прибутки набагато більші, ніж зазначено на папері. У 1 кварталі 2024 року розмір податку на прибуток із літра пального складав 50 копійок, а чиста маржа близько 2,5 грн/л. Проте навіть ці копійки багато нафтотрейдерів не хочуть платити в бюджет воюючої країни. Отже, необхідно діяти рішуче та жорстко”, — зазначив експерт.
Сергій Куюн каже, що в Кабміні цей податок назвали авансовою платою на прибуток, хоча фактично це фіксований абонемент, який не повертається незалежно від фінансових результатів.
“Такий собі квиток на ринок. Завданням є визначити його вартість. Проблема в тому, що в уряді вирішили прив’язати вартість абонементу до обсягу резервуарів АЗС. Чим більше резервуарів, тим дорожче. Але це не завжди відображає прибутковість станції”, — пояснив експерт.
Він додав, що ще більше дивує розрахунок цього платежу. Це обсяг резервуарів у кубометрах, помножений на половину мінімальної зарплати.
“В середньому АЗС мають 80 кубометрів зберігання, мінімальна зарплата зараз 8 000 грн. Отже, в середньому щомісяця АЗС має сплачувати 320 тис. грн. Це більше, ніж платить ОККО, яка сплачувала 250 тис. грн у 2023 році. 70% українських АЗС у 1 кв. цього року не заробляли 320 тис. грн. Виходить, що з них хочуть взяти більше, ніж вони заробляють. Вони не заслуговують на настільки суворе покарання”, — підсумував Куюн.
Деякі автовласники вважають, що міняти рідину охолодження не потрібно. Вона використовується для запобігання перегріву системи,…
Ford Puma Gen-E можна дізнатися по заглушці спереду і скромнішим повітрозабірникам, а також злегка зміненому…
У сучасних реаліях новий автомобіль не вийде купити, навіть маючи на руках мільйон рублів. В…
Фотографіями прототипу Citroen C5 Aircross, поміченого під час дорожніх випробувань, поділилося видання carscoops, яке заявило,…
Автомобіль для мене — це не просто спосіб дістатися з пункту А в пункт Б,…
Volvo XC60 Winter Edition встановив рекорд швидкості продажів, зникнувши з наявності за 2 хвилини після…
Leave a Comment