Categories: Новини

Це занадто: довічного позбавлення водійських прав не буде

Принаймні, поки що не буде – законопроект, який передбачав такі жорсткі санкції, відхилено.

Законопроект із номером 7432 ми розбирали детально, уважно вивчаючи кожну запропоновану зміну до законодавства щодо водіїв, описану у ньому. Нагадаємо, що у згаданому документі були викладені такі пропозиції:

  • за проїзд на заборонний сигнал світлофора штрафувати на 850 грн і позбавляти водійських прав на 10 років;
  • за третє зафіксоване порушення (проїзд на заборонний сигнал світлофора), не за певний період, а взагалі, за всю водійську кар’єру – штраф 1700 грн і довічне позбавлення водійських прав;
  • за водіння транспортного засобу в стані алкогольного або подібного сп’яніння – штраф 10 200 грн і довічне позбавлення прав;
  • за водіння ТЗ під дією алкоголю або подібних речовин, особою, яка не має водійських прав – штраф 40 800 грн або адмінарешт на 15 діб.

Такі каральні санкції, частина із яких були взагалі безальтернативними, на нашу думку не містили головного призначення Адміністративного кодексу – попередження порушень та виправної мети. Окрім того, надмірно жорсткі санкції (як довічне позбавлення водійських прав) однозначно несли корупційні ризики. Адже навряд чи знайдеться хоч хтось, хто одразу й «без торгу» погодиться із фактом позбавлення його на все життя певної можливості. Детально із усіма ризиками та негативними моментами, які могли б виникнути у разі отримання проектом №7432 статусу закону, можна ознайомитись, перейшовши за цим посиланням.

Натомість, замість методу «карати краще», ми пропонували ініціаторам цього та й інших подібних законопроектів звернути увагу на успішний закордонний досвід по боротьбі з водінням у стані сп’яніння чи ігнорування ПДР. Наприклад, «пункти тверезості», введення яких запропоноване у з/п №6679, могли б дійсно суттєво знизити кількість водіїв, що вживають алкоголь та сідають за кермо.

Замість довічного позбавлення прав, окрім випадків систематичних порушень, варто ввести систему штрафних балів та спеціальну комісію на встановлення придатності до керування ТЗ, скажімо за прикладом Німеччини, де існує так званий «ідіотен-тест», який зобов’язані пройти усі водії, які набрали певну кількість штрафних балів. А перед цим тестом необхідно пройти спеціальні курси та скласти ще ряд додаткових іспитів. Така ідея теж зареєстрована у ВР, у проекті №5168, який скоро має повернутись із доопрацювання.

Підсумовуючи дослідження законопроекту №7432 у статті «Довічне позбавлення водійських прав – чи спрацює це на користь», ми висловили сподівання, що наші зауваження будуть донесені до авторів документу та експертів ВР і враховані. А тепер, фактично закриваючи тему із описуваним законопроектом – резюмуємо: наші думки були почуті. Нехай і не у повній мірі (наприклад, ризиків виникнення корупції фахівці відповідного комітету ВР у документі не виявили), але у Головному науково-експертному управлінні та у профільному Комітеті з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності з нашою думкою погодились.

Отже, 5 червня 2018 року на електронній картці законопроекту з’явилося повідомлення: «Вручено подання Комітету про відхилення». Це значить, що невиправдано жорсткі санкції введені не будуть. Натомість, враховуючи високий рівень травматизму та смертності на дорогах, та не надто високу ступінь дотримання ПДР українськими водіями, сподіваємося на підтримку вже зареєстрованих зважених комплексних рішень, та появу нових, справді якісних законодавчих ініціатив.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Експерти пояснили, як визначити якість бензину в домашніх умовах

В Україні часто можна зустріти випадки продажу неякісного бензину. Фахівці пояснили, як автовласники можуть самостійно…

26.10.2025

Зупинка у забороненому місці: коли це законно і як правильно діяти

Стаття розглядає основні аспекти вимушеної зупинки в заборонених місцях, зокрема визначення такого типу зупинки, перелік…

26.10.2025

Шість автомобільних міфів, у які досі вірять мільйони водіїв

Деякі автомобільні міфи здаються безпечними, але насправді вони можуть призвести до поломок і зайвих витрат.…

26.10.2025

Названо 7 деталей, про заміну яких водії часто забувають

Зазвичай навіть початківці водії знають, які витратні матеріали в автомобілі потрібно міняти обов'язково - наприклад,…

26.10.2025

Дизельні автомобілі в Європі на межі завершення ери

За даними GlobalData, частка дизельних автомобілів на ринку Західної Європи вперше опустилася нижче психологічної позначки…

25.10.2025

Audi готує новий електричний хетчбек, який замінить A1 та Q2

Компанія Audi розпочала тести нової моделі початкового рівня, яка покликана замінити A1 і Q2 -…

25.10.2025