Законопроект із номером 7432 ми розбирали детально, уважно вивчаючи кожну запропоновану зміну до законодавства щодо водіїв, описану у ньому. Нагадаємо, що у згаданому документі були викладені такі пропозиції:
Такі каральні санкції, частина із яких були взагалі безальтернативними, на нашу думку не містили головного призначення Адміністративного кодексу – попередження порушень та виправної мети. Окрім того, надмірно жорсткі санкції (як довічне позбавлення водійських прав) однозначно несли корупційні ризики. Адже навряд чи знайдеться хоч хтось, хто одразу й «без торгу» погодиться із фактом позбавлення його на все життя певної можливості. Детально із усіма ризиками та негативними моментами, які могли б виникнути у разі отримання проектом №7432 статусу закону, можна ознайомитись, перейшовши за цим посиланням.
Натомість, замість методу «карати краще», ми пропонували ініціаторам цього та й інших подібних законопроектів звернути увагу на успішний закордонний досвід по боротьбі з водінням у стані сп’яніння чи ігнорування ПДР. Наприклад, «пункти тверезості», введення яких запропоноване у з/п №6679, могли б дійсно суттєво знизити кількість водіїв, що вживають алкоголь та сідають за кермо.
Замість довічного позбавлення прав, окрім випадків систематичних порушень, варто ввести систему штрафних балів та спеціальну комісію на встановлення придатності до керування ТЗ, скажімо за прикладом Німеччини, де існує так званий «ідіотен-тест», який зобов’язані пройти усі водії, які набрали певну кількість штрафних балів. А перед цим тестом необхідно пройти спеціальні курси та скласти ще ряд додаткових іспитів. Така ідея теж зареєстрована у ВР, у проекті №5168, який скоро має повернутись із доопрацювання.
Підсумовуючи дослідження законопроекту №7432 у статті «Довічне позбавлення водійських прав – чи спрацює це на користь», ми висловили сподівання, що наші зауваження будуть донесені до авторів документу та експертів ВР і враховані. А тепер, фактично закриваючи тему із описуваним законопроектом – резюмуємо: наші думки були почуті. Нехай і не у повній мірі (наприклад, ризиків виникнення корупції фахівці відповідного комітету ВР у документі не виявили), але у Головному науково-експертному управлінні та у профільному Комітеті з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності з нашою думкою погодились.
Отже, 5 червня 2018 року на електронній картці законопроекту з’явилося повідомлення: «Вручено подання Комітету про відхилення». Це значить, що невиправдано жорсткі санкції введені не будуть. Натомість, враховуючи високий рівень травматизму та смертності на дорогах, та не надто високу ступінь дотримання ПДР українськими водіями, сподіваємося на підтримку вже зареєстрованих зважених комплексних рішень, та появу нових, справді якісних законодавчих ініціатив.
Портал TopSpeed склав рейтинг 10 найнадійніших автомобілів Kia. На першому місці опинився кросовер Kia Soul…
Недолив пального - одна з найпоширеніших схем обману на АЗС. Найчастіше використовується підкоригований лічильник: електроніку…
Незважаючи на слабкі фінансові результати, Nissan продовжує працювати над новими моделями, частина з яких створюється…
Mercedes-Benz завершує підготовку до прем'єри нового покоління GLB, яка відбудеться 8 грудня. Новинка замінить не…
Багато водіїв купують нову зимову шиповану гуму і не враховують, що перед повноцінною експлуатацією її…
Безперервне підвищення цін на пальне в Україні протягом кількох місяців і невизначеність щодо їх стабілізації…
Leave a Comment