Новини

Автовиробникам у Європі відключать основний маркетинговий канал

Європейська комісія працює над правилами, які забезпечують справедливий доступ до цінних даних про автомобілі для компаній та галузі, але не знає, коли вони будуть готові, заявив представник у понеділок, оскільки галузеві групи стурбовані несумлінною конкуренцією з боку американських та китайських технологічних компаній.

Величезний потенціал ринку підключених автомобілів, який, на думку консалтингової компанії Fortune Business Insights, може зрости до 400 мільярдів євро до 2030 року, викликав боротьбу між автовиробниками та промисловими користувачами за доступ до даних про автомобілі.

Автовиробники розраховують на програмні продукти, засновані на даних, та послуги з передплати, що охоплюють все, від манери водіння до витрати палива та зносу шин, як наступне джерело доходу.

Проте право власності на дані чітко не визначено у законодавстві ЄС, що призводить до суперечки між автовиробниками та тими, хто хоче отримати до них доступ.

«Комісія працює над підготовкою галузевої пропозиції за автомобільними даними. Воно буде спрямоване на те, щоб доповнити пропозицію щодо Закону про дані, опубліковану в лютому 2022 року», – повідомив Reuters представник виконавчої влади ЄС в електронному листі.

ACEA, лобістська група європейських автовиробників, заявила минулого місяця у позиційному документі, що вона «занепокоєна тим, що деякі положення (лютийської пропозиції 2022 року) заходять надто далеко, встановлюючи вимоги, які просто нездійсненні». Він визнав право споживачів володіти даними про свої транспортні засоби та ділитися ними, але заявив, що вимоги щодо пропозиції Закону про дані «створюють юридичну невизначеність щодо того, як будуть оброблятися конфіденційні для бізнесу дані та поширюватися після їх розкриття.

Група європейських дилерів і постачальників послуг CECRA заявила минулого місяця, що законопроекту про дані в його редакції “недостатньо для створення ефективної конкуренції в автомобільних та транспортних послугах, заснованих на даних”. Пропозиція дає користувачам транспортних засобів право вимагати доступ до таких даних та ділитися ними з третіми сторонами, такими як ремонтні майстерні, наголошується в документі з викладом позиції CECRA, але додається, що автовиробники мають доступ до функцій та ресурсів транспортного засобу, яких немає у незалежних постачальників послуг.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Імпортні обмеження та зростання акцизів: бензин скоро може коштувати 70 грн

На початку жовтня український ринок пального опинився під тиском. Середня ціна бензину А-95 становила 58,7…

03.10.2025

Новий Lexus NX показали на якісних зображеннях

Компактний преміальний кросовер Lexus NX, який дебютував у 2014 році та отримав другу генерацію чотири…

03.10.2025

Що робити, якщо поліція зупинила вас незаконно

Зупинка автомобіля поліцейським без чіткої законної підстави є грубим порушенням права на свободу пересування. Такі…

03.10.2025

Власник Tesla Model X перевірив, скільки ще можна проїхати після 0% заряду

Електрокар Tesla Model X, який з'явився ще у 2015 році та відомий своїм великим запасом…

03.10.2025

Експерт пояснив, скільки часу потрібно для прогріву сучасного двигуна

Сучасні системи впорскування пального в автомобілях не потребують тривалого прогріву перед поїздкою. Експерт пояснює, що…

03.10.2025

Осінні дощі підвищують ризик ДТП: експерт розповів про помилки водіїв

З настанням осені на дорогах значно зростає ризик аварій через зміну погодних умов. У цей…

03.10.2025