Новини

Які авто відносяться до Євро-5

Share

Так сталося, що дружелюбність автомобіля до довкілля мало хвилює українського власника. З іншого боку, екологічні класи автомобіля стали свідченням його технічної досконалості. Але багатьом водіям найважливіше те, що екологічніша машина має дорожчі системи зниження токсичності вихлопу.

Екологічний клас Євро-5, запроваджений у вересні 2009 року, виявився по-справжньому радикальним. Встановлені ним вимоги до бензинових автомобілів виявилися настільки суворими, що їх вирішили не посилювати навіть через шість років, коли вводили наступний стандарт Євро-6. Тобто щодо бензинових легковиків норми Євро-5 та Євро-6 однакові.

У порівнянні з автомобілями більш ранніх поколінь моделі з Євро-5 викидають в атмосферу значно менше твердих частинок (сажі), оксиду вуглецю, оксиду азоту та залишкових вуглеводнів. Але конструктивно автомобілі після 2009 року не стали значно складнішими. Адже всі основні системи, які зменшують токсичність вихлопу, у них уже були й раніше, за стандартом Євро-4 (2005-2009). Система EGR, каталітичний нейтралізатор, сажовий фільтр, закрита система вентиляції картера – покращення екологічності інженери досягли завдяки вдосконаленню цих систем.

Вміст токсичних речовин у вихлопних газах легкових автомобілів (г/км)

Стандарт

Дата введення

СО

ТНР

NMHC

NOx

HC+NOx

PM

Дизельні двигуни

Євро-1

Липень 1992

2,72 (3,16)

0,97 (1,13)

0,14 (0,18)

Євро-2

Січень 1996

1,0

0,7

0,08

Євро-3

Січень 2000

0,64

0,50

0,56

0,05

Євро-4

Січень 2005

0,50

0,25

0,30

0,025

Євро-5

Вересень 2009

0,500

0,180

0,230

0,005

Євро-6

Вересень 2014

0,500

0,080

0,170

0,005

Бензинові двигуни

Євро-1

Липень 1992

2,72 (3,16)

0,97 (1,13)

Євро-2

Січень 1996

2,2

0,5

Євро-3

Січень 2000

1,3

0,20

0,15

Євро-4

Січень 2005

1,0

0,10

0,08

Євро-5

Вересень 2009

1,00

0,100

0,068

0,060

0,005

Євро-6

Вересень 2014

1,00

0,100

0,068

0,060

0,005

 

Примітно, що нові екологічні норми 2009 року вдвічі збільшили пробіг, протягом якого машина мала зберігати заводські показники токсичності класу Євро-5: цей кілометраж встановили 160 тис. км. Цікаво, що за стандартами Євро-6 (з 2014 р.) машина має забезпечувати відповідність заявленим вимогам протягом 7 років з дати випуску або 700 тис. км. пробігу.

Система допалювання відпрацьованих газів EGR – другий за важливістю після каталізатора елемент вихлопу машини високого екологічного класу.

Оскільки про введення нових норм повідомляється заздалегідь за кілька років, провідні виробники почали випускати автомобілі стандарту Євро-5 раніше за вересень 2009 року. Але, згідно з існуючою практикою, у Європі новий модельний рік починається з липня попереднього року. Тобто машини європейського виробництва відповідають Євро-5, починаючи з 2010 року випуску з VIN.

Дещо інша картина з моделями виробництва США, де автоконцерни встигли випустити машини стандарту Євро-5 ще під VIN-кодами 2009 року. А азіатські виробники навпаки, на той раз затрималися з переходом на нові норми Старого Світу – японські, корейські та китайські машини мають Євро-5 з 2013-2014 років.

У наші дні, на початку третього десятиліття ХХІ ст., ймовірно, марно шукати легковики 2009 – 2014 рр., які все ще зберігають токсичність вихлопу на рівні Євро-5. Гарантовані цим стандартом 160 тис. км. ці авто давно вже перекрили в кілька разів, і замість каталізатора їх давно обладнали шматком труби з обманкою-емулятором. Хоча якщо говорити про вторинний ринок європейських країн, то там, ймовірно, ще можна знайти екземпляр авто початку 2010-х з непробитим ломом каталізатором. Але навряд чи він прослужить у такому стані досить довго.

Вантажівки Євро-5

Екологічні норми Євро-5 для вантажних автомобілів у Євросоюзі були введені майже роком раніше – у жовтні 2008 р. В Україні, як і для легковиків, цей стандарт було запроваджено з 1 січня 2016 року – для всіх нових автомобілів, автобусів, що імпортуються з-за кордону. , вантажівки та трактори.

До країн Євросоюзу станом на кінець 2022 року можна заїжджати вантажними автомобілями з екостандартом Євро-4. Виняток – Нідерланди, де цього року з’явилися окремі екологічні зони, куди без особливого дозволу не допускаються машини з параметрами викидів нижче за Євро-6.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

У Китаї показали новий електроседан Xpeng P7+

На конференції Apsara 2024, що проходила з 19 по 21 вересня, засновник і генеральний директор…

23.09.2024

Названо країну, в якій електромобілі витіснили бензинові авто

Норвегія зробила історичний крок у напрямку екологічно чистого транспорту. За останніми даними Норвезької дорожньої федерації…

22.09.2024

Представлено Toyota Sequoia 2025 у спеціальній версії 1794 Edition

Назва цієї комплектації відсилає до колишнього ранчо, на території якого зараз знаходиться завод у Сан-Антоніо,…

22.09.2024

General Motors виявив спосіб обійти американські санкції

Журналісти Bloomberg повідомили, що General Motors планує перейти на китайські акумулятори CATL, проте купувати їх…

22.09.2024

Не поспішайте платити штрафи: водіїв попередили про масове скасування деяких з них

В Україні почали масово скасовувати певні автомобільні штрафи. Водіям варто бути уважнішими та стежити за…

22.09.2024

В Україні представили сучасну версію позашляховика ЛуАЗ

Український дизайнер Роман Прядко представив концепт оновленого позашляховика ЛуАЗ, який вдало поєднує риси класичного дизайну…

22.09.2024