Новини

Стало відомо, чому понад півмільйона українських автомобілів в Польщі можуть стати нелегальними

Share

Українські “євробляхи” у Польщі можна легально використовувати лише півроку після ввезення. Потім авто необхідно розмитнити, що є вкрай невигідним варіантом

До Польщі через війну виїхали близько 600 тис. українців зі своїми автомобілями на вітчизняній реєстрації. За шість місяців після ввезення такі машини потрібно або розмитнити, або вивезти за межі Євросоюзу, повідомляє Інститут досліджень авторинку (ІДА).

Термін у півроку переривається та починається знову, якщо власник авто виїжджає за межі ЄС і повертається – за аналогією з “євробляхами” в Україні.

Оскільки більшість українців в’їхали до ЄС у перші місяці повномасштабної війни, період легального використання автомобіля добігає кінця або вже завершився. Тож власники транспортних засобів, зареєстрованих в Україні, мають вирішити, що робити далі: вивезти авто за межі ЄС або поставити там на облік.

– кажуть аналітики.

Водночас розмитнювати авто з України в Польщі у більшості випадків невигідно: крім більш низької ринкової ціни на аналогічні моделі, потрібно сплатити мито, акциз, ПДВ. Це все сягає 50% від вартості машини.

Крім того, продати авто на українських номерах в ЄС заборонено митним законодавством. Навіть якщо українець продає авто українцю, за це передбачено штраф.

Рішенням може бути віддалене переоформлення машин за допомогою мобільних сервісних центрів за кордоном, запуск яких було нещодавно анонсовано МВС.

Також вже від середини грудня має запрацювати послуга з продажу та перереєстрації автомобілів у мобільному додатку “Дія”. Машину можна буде продати онлайн – укласти електронний договір купівлі-продажу, підписати його електронним ключем та отримати електронне свідоцтво про реєстрацію.

Однак в ІДА зазначають, що для реалізації таких варіантів влада Польщі має дозволити продавати тимчасово ввезені авто. Альтернативою могла б стати тимчасова реєстрація за аналогією з гуманітарним транспортом в Україні.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Китайські автомобілі віком 3 роки, від яких варто утриматися

На вторинному ринку нашої країни почали з'являтися китайські автомобілі, які переступили трирічну межу. На жаль,…

20.11.2024

Європі загрожує нова криза в автоіндустрії

Європейський автопром знову на межі кризи напівпровідників. За словами Томаша Бебена, голови Асоціації виробників автомобільних…

20.11.2024

Який податок потрібно сплатити при продажу авто між фізичними особами

Автомобіль — це вже не просто засіб для пересування, а й частина нашого життя, яка…

20.11.2024

Представлено оновлений Volvo V60 2025: опубліковано ціни та оснащення

Шведський автовиробник представив оновлену версію універсала Volvo V60 2025 модельного року. Лінійка, як і раніше,…

20.11.2024

Експерти визначили найпроблемніші моделі Nissan

Японські машини зазвичай вважаються надійними, навіть у наших реаліях. Однак є й ті, що не…

20.11.2024

Оновлений Kia Seltos 2025 вразив своїм зовнішнім виглядом

Напередодні ми розповідали про те, що Kia вивела на тести нове покоління кросовера Seltos. Машина…

20.11.2024