Новини

Стало відомо, чому понад півмільйона українських автомобілів в Польщі можуть стати нелегальними

Share

Українські “євробляхи” у Польщі можна легально використовувати лише півроку після ввезення. Потім авто необхідно розмитнити, що є вкрай невигідним варіантом

До Польщі через війну виїхали близько 600 тис. українців зі своїми автомобілями на вітчизняній реєстрації. За шість місяців після ввезення такі машини потрібно або розмитнити, або вивезти за межі Євросоюзу, повідомляє Інститут досліджень авторинку (ІДА).

Термін у півроку переривається та починається знову, якщо власник авто виїжджає за межі ЄС і повертається – за аналогією з “євробляхами” в Україні.

Оскільки більшість українців в’їхали до ЄС у перші місяці повномасштабної війни, період легального використання автомобіля добігає кінця або вже завершився. Тож власники транспортних засобів, зареєстрованих в Україні, мають вирішити, що робити далі: вивезти авто за межі ЄС або поставити там на облік.

– кажуть аналітики.

Водночас розмитнювати авто з України в Польщі у більшості випадків невигідно: крім більш низької ринкової ціни на аналогічні моделі, потрібно сплатити мито, акциз, ПДВ. Це все сягає 50% від вартості машини.

Крім того, продати авто на українських номерах в ЄС заборонено митним законодавством. Навіть якщо українець продає авто українцю, за це передбачено штраф.

Рішенням може бути віддалене переоформлення машин за допомогою мобільних сервісних центрів за кордоном, запуск яких було нещодавно анонсовано МВС.

Також вже від середини грудня має запрацювати послуга з продажу та перереєстрації автомобілів у мобільному додатку “Дія”. Машину можна буде продати онлайн – укласти електронний договір купівлі-продажу, підписати його електронним ключем та отримати електронне свідоцтво про реєстрацію.

Однак в ІДА зазначають, що для реалізації таких варіантів влада Польщі має дозволити продавати тимчасово ввезені авто. Альтернативою могла б стати тимчасова реєстрація за аналогією з гуманітарним транспортом в Україні.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

В Україні припинено надання деяких послуг для водіїв

З 20 грудня 2024 року через проблеми з деякими державними реєстрами сервісні центри МВС тимчасово…

20.12.2024

Продажі електромобілів Tesla у Європі різко знизилися

На європейському ринку електромобілів зафіксовано несподівані зміни: Tesla , досі лідер індустрії, зіткнулася із серйозним…

20.12.2024

Чим відрізняються китайські Toyota, Kia, Hyundai і Honda від їхніх японських та корейських аналогів

Останнім часом на нашому ринку набирає обертів популярність автомобілів відомих японських, корейських і європейських брендів,…

20.12.2024

Вживані авто з США втрачають популярність серед українців

У листопаді 2024 року в Україні зареєстрували понад 2,5 тисячі вживаних авто зі США. Це…

20.12.2024

У Києві презентували перший електробус, розроблений в Україні

Чернігівський автозавод презентував нову модель електробуса — «Мальва-Електро». Це інноваційний транспортний засіб, створений на основі…

20.12.2024

Названо автомобілі, які водії не хочуть купувати повторно

Кожен автовласник має власний «автомобіль мрії», але іноді слідом за чарівністю приходить розчарування, особливо коли…

20.12.2024