Новини

Стало відомо, чому понад півмільйона українських автомобілів в Польщі можуть стати нелегальними

Share

Українські “євробляхи” у Польщі можна легально використовувати лише півроку після ввезення. Потім авто необхідно розмитнити, що є вкрай невигідним варіантом

До Польщі через війну виїхали близько 600 тис. українців зі своїми автомобілями на вітчизняній реєстрації. За шість місяців після ввезення такі машини потрібно або розмитнити, або вивезти за межі Євросоюзу, повідомляє Інститут досліджень авторинку (ІДА).

Термін у півроку переривається та починається знову, якщо власник авто виїжджає за межі ЄС і повертається – за аналогією з “євробляхами” в Україні.

Оскільки більшість українців в’їхали до ЄС у перші місяці повномасштабної війни, період легального використання автомобіля добігає кінця або вже завершився. Тож власники транспортних засобів, зареєстрованих в Україні, мають вирішити, що робити далі: вивезти авто за межі ЄС або поставити там на облік.

– кажуть аналітики.

Водночас розмитнювати авто з України в Польщі у більшості випадків невигідно: крім більш низької ринкової ціни на аналогічні моделі, потрібно сплатити мито, акциз, ПДВ. Це все сягає 50% від вартості машини.

Крім того, продати авто на українських номерах в ЄС заборонено митним законодавством. Навіть якщо українець продає авто українцю, за це передбачено штраф.

Рішенням може бути віддалене переоформлення машин за допомогою мобільних сервісних центрів за кордоном, запуск яких було нещодавно анонсовано МВС.

Також вже від середини грудня має запрацювати послуга з продажу та перереєстрації автомобілів у мобільному додатку “Дія”. Машину можна буде продати онлайн – укласти електронний договір купівлі-продажу, підписати його електронним ключем та отримати електронне свідоцтво про реєстрацію.

Однак в ІДА зазначають, що для реалізації таких варіантів влада Польщі має дозволити продавати тимчасово ввезені авто. Альтернативою могла б стати тимчасова реєстрація за аналогією з гуманітарним транспортом в Україні.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Mercedes готує другий етап тестів фургона на новій платформі (ФОТО)

З платформою Van.EA вдасться чітко розмежувати приватні фургони у люксовому сегменті та комерційні преміум-фургони, пояснили…

08.10.2024

Представлено унікальний мінівен Porsche Cayenne (ФОТО)

Співзасновник компанії Meta Марк Цукерберг представив унікальний автомобіль, який він спроектував спеціально для своєї дружини…

08.10.2024

Новий бюджетний фургон Dacia в стилі Duster з’явився на неофіційних рендерах

Минулого літа в Мережі почали з'являтися чутки про плани компанії Dacia випустити якийсь комерційний автомобіль,…

08.10.2024

ТОП-5 ознак, що вказують на необхідність термінової заміни салонного фільтра

Сучасні машини оснащуються спеціальними фільтрами для салону, які здатні захищати від неприємних запахів, пилу. Деякі…

08.10.2024

Представлено нову версію спортивного купе Lexus LC

Lexus відроджує пакет Bespoke Build, пропонуючи ще більше можливостей кастомізації для тих, хто хоче більшого…

08.10.2024

Чому Lamborghini вирішила не випускати електричний суперкар

"Зараз, зараз, час не найкращий [для електромобіля], принаймні, не для суперспортивного автомобіля", - сказав Мор…

08.10.2024