З 1 жовтня змінився підхід до митного оформлення електрокарів: хоч вони звільнені від сплати мита та ПДВ, митниця вимагає внести заставу перед їх ввезенням. Ці кошти відомство резервує на своєму рахунку та повертає після завершення усіх формальностей, пише AmperCar.
Наразі за ввезення електроавто потрібно сплатити лише мінімальний акциз — 1 євро за 1 кіловат місткості акумуляторної батареї. Мито та ПДВ, як на авто з двигунами внутрішнього згорання, не стягують. Проте особливості законодавства такі: спочатку митні платежі нараховують повні, як на звичайний автомобіль, а потім від них звільняють. Тобто на практиці власник автівки не платить нічого, але формально процедура відбувається саме так.
«Якщо це авто з ДВЗ, то все логічно. Це гарантія того, що автомобіль не «загубиться» по дорозі з контрольно-пропускного пункту до митного термінала. Згодом ці гроші зарахують як митні платежі для остаточного випуску авто у вільний обіг, і жодних проблем це не створює. А ось з електромобілями, розмитнення яких майже безплатне, це виглядає щонайменше дивно» — каже Левко Прокіпчук, експерт із питань практичного застосування митного законодавства Асоціації професійних митних посередників.
Нагадаємо, в жовтні українці придбали майже 2,5 тисячі електромобілів.
Leave a Comment