Новини

Чому майже всі штрафи за стоянку в заборонених місцях скасовуються судами

Share

Один зі штрафів поліції має найвищий рівень скасування у судах. Це штраф за стоянку у забороненому місці.

Пояснюється це особливою правовою природою цього порушення та складністю формування доказової бази. Тому ймовірність скасування цього через суд є надзвичайно великою. Чим всі водії й користаються.

Відповідно до ч.1 ст.122 КУпАП за порушення правил стоянки передбачено штраф 340 грн. Якщо це порушення створює перешкоди дорожньому руху, то штраф становить 1445 грн.

Заборона стоянки усіх транспортних засобів позначається дорожнім знаком 3.35 “Стоянку заборонено”.

При цьому, згідно з підпунктом 1.10 ПДР стоянка – це припинення руху автомобіля на час, більший ніж 5 хвилин, з причин, не пов’язаних з посадкою (висадкою) пасажирів, завантаженням (розвантаженням) вантажу.

Тому для застосування такого штрафу інспектор повинен довести саме факт стоянки тривалістю не менше як 5 хв.

Для цього він повинен зробити на службовий відеореєстратор безперервний відеозапис такої стоянки, тривалість якого, як і самої стоянки, не може бути меншою за 5 хв.

Проте на практиці поліцейські цих вимог не дотримуються та долучають до постанови або фото з місця події або коротке відео, які не підтверджують тривалість припинення руху автомобіля більш як 5 хв.

Сама ж постанова не може бути доказом порушення правил стоянки. Як не може бути й доказом рапорт працівника поліції.

Ще складніше інспектору довести, що така стоянка не пов’язана з посадкою чи висадкою пасажирів або завантаженням (розвантаженням) вантажу.

Як наслідок суди скасовують такі штрафи через не доведення інспектором саме факту стоянки тривалістю по часу не менше як 5 хвилин, як це передбачено Правилами дорожнього руху. Або ж не доведення зв’язку цієї стоянки з посадкою чи висадкою пасажирів або завантаженням (розвантаженням) вантажу.

Тому суди роблять висновки про відсутність та недоведеність складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, правова природа цього правопорушенні та складність формування доказової бази дає можливість водіям уникати відповідальності за ці порушення.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Mercedes-Benz анонсував випуск декількох новинок

Під час заходу, присвяченого розвитку нових енергетичних транспортних засобів, організованого китайською асоціацією, керівник місцевого офісу…

29.06.2025

Mazda CX-5 показала нове покоління з фарами у стилі BMW (ФОТО)

До прем'єри нової генерації найпопулярнішого автомобіля Mazda у світі залишається зовсім небагато часу. Справжній хіт…

29.06.2025

Юристи пояснили, як уникнути незаконних вимог поліції на дорозі

Багато українських водіїв відчувають сильну напругу під час спілкування з поліцейськими й одразу намагаються чітко…

29.06.2025

Дорожній етикет: що повинен знати кожен водій

Дорожній етикет відіграє ключову роль у забезпеченні безпеки руху. Він регулює, як водії, пішоходи й…

29.06.2025

Dacia Duster названо найкращим авто за співвідношенням ціни та якості

Третє покоління кросовера Dacia Duster дебютувало восени 2023 року, а вже у 2024-му модель вийшла…

29.06.2025

Опубліковано список найнадійніших автобрендів у світі

Американські автомобілі традиційно не славилися високою надійністю, проте останнім часом ситуація помітно змінюється: моделі зі…

29.06.2025