Новини

Чому майже всі штрафи за стоянку в заборонених місцях скасовуються судами

Share

Один зі штрафів поліції має найвищий рівень скасування у судах. Це штраф за стоянку у забороненому місці.

Пояснюється це особливою правовою природою цього порушення та складністю формування доказової бази. Тому ймовірність скасування цього через суд є надзвичайно великою. Чим всі водії й користаються.

Відповідно до ч.1 ст.122 КУпАП за порушення правил стоянки передбачено штраф 340 грн. Якщо це порушення створює перешкоди дорожньому руху, то штраф становить 1445 грн.

Заборона стоянки усіх транспортних засобів позначається дорожнім знаком 3.35 “Стоянку заборонено”.

При цьому, згідно з підпунктом 1.10 ПДР стоянка – це припинення руху автомобіля на час, більший ніж 5 хвилин, з причин, не пов’язаних з посадкою (висадкою) пасажирів, завантаженням (розвантаженням) вантажу.

Тому для застосування такого штрафу інспектор повинен довести саме факт стоянки тривалістю не менше як 5 хв.

Для цього він повинен зробити на службовий відеореєстратор безперервний відеозапис такої стоянки, тривалість якого, як і самої стоянки, не може бути меншою за 5 хв.

Проте на практиці поліцейські цих вимог не дотримуються та долучають до постанови або фото з місця події або коротке відео, які не підтверджують тривалість припинення руху автомобіля більш як 5 хв.

Сама ж постанова не може бути доказом порушення правил стоянки. Як не може бути й доказом рапорт працівника поліції.

Ще складніше інспектору довести, що така стоянка не пов’язана з посадкою чи висадкою пасажирів або завантаженням (розвантаженням) вантажу.

Як наслідок суди скасовують такі штрафи через не доведення інспектором саме факту стоянки тривалістю по часу не менше як 5 хвилин, як це передбачено Правилами дорожнього руху. Або ж не доведення зв’язку цієї стоянки з посадкою чи висадкою пасажирів або завантаженням (розвантаженням) вантажу.

Тому суди роблять висновки про відсутність та недоведеність складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, правова природа цього правопорушенні та складність формування доказової бази дає можливість водіям уникати відповідальності за ці порушення.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Kia готує електромобіль EV4 з двома типами кузова

Kia продовжує розвивати лінійку електричних моделей та активно працює над EV4, який стане одним із…

19.11.2024

Volkswagen розробляє електромобілі для будь-якого бюджету

Volkswagen довірив заводу Seat в іспанському Марторелі випуск нової лінійки компактних та доступних електромобілів Electric…

19.11.2024

Експерт пояснив, чому важливо знати країну збірки автомобіля перед покупкою

Автомобілісти-початківці роблять свій вибір на користь транспортного засобу, орієнтуючись на особисті переваги в плані дизайну…

19.11.2024

Названо оберти, які становлять смертельну загрозу для сучасних моторів

Автолюбителі постійно сперечаються між собою, при яких обертах найменше ушкоджується силовий агрегат. Деякі вважають, що…

19.11.2024

Чому важливо знати, який бензин краще для вашого авто взимку

Октанове число — це така штука, яка показує, наскільки бензин стійкий до детонації. Якщо воно…

18.11.2024

Авто з пробігом, які здивують вас економією пального

Економія палива – це для мене завжди в топі, коли шукаю авто. Хочеться ж, щоб…

18.11.2024