Новини

Чому майже всі штрафи за стоянку в заборонених місцях скасовуються судами

Один зі штрафів поліції має найвищий рівень скасування у судах. Це штраф за стоянку у забороненому місці.

Пояснюється це особливою правовою природою цього порушення та складністю формування доказової бази. Тому ймовірність скасування цього через суд є надзвичайно великою. Чим всі водії й користаються.

Відповідно до ч.1 ст.122 КУпАП за порушення правил стоянки передбачено штраф 340 грн. Якщо це порушення створює перешкоди дорожньому руху, то штраф становить 1445 грн.

Заборона стоянки усіх транспортних засобів позначається дорожнім знаком 3.35 “Стоянку заборонено”.

При цьому, згідно з підпунктом 1.10 ПДР стоянка – це припинення руху автомобіля на час, більший ніж 5 хвилин, з причин, не пов’язаних з посадкою (висадкою) пасажирів, завантаженням (розвантаженням) вантажу.

Тому для застосування такого штрафу інспектор повинен довести саме факт стоянки тривалістю не менше як 5 хв.

Для цього він повинен зробити на службовий відеореєстратор безперервний відеозапис такої стоянки, тривалість якого, як і самої стоянки, не може бути меншою за 5 хв.

Проте на практиці поліцейські цих вимог не дотримуються та долучають до постанови або фото з місця події або коротке відео, які не підтверджують тривалість припинення руху автомобіля більш як 5 хв.

Сама ж постанова не може бути доказом порушення правил стоянки. Як не може бути й доказом рапорт працівника поліції.

Ще складніше інспектору довести, що така стоянка не пов’язана з посадкою чи висадкою пасажирів або завантаженням (розвантаженням) вантажу.

Як наслідок суди скасовують такі штрафи через не доведення інспектором саме факту стоянки тривалістю по часу не менше як 5 хвилин, як це передбачено Правилами дорожнього руху. Або ж не доведення зв’язку цієї стоянки з посадкою чи висадкою пасажирів або завантаженням (розвантаженням) вантажу.

Тому суди роблять висновки про відсутність та недоведеність складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, правова природа цього правопорушенні та складність формування доказової бази дає можливість водіям уникати відповідальності за ці порушення.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Toyota готує розширення модельного ряду електричних SUV

Toyota представила новий Urban Cruiser - компактний електричний кросовер B-класу для європейського ринку. Модель не…

15.12.2025

Названо найпоширеніші помилки на практичному іспиті ТСЦ МВС

Практичний іспит у сервісних центрах МВС є обов'язковим для отримання посвідчення водія. Його мета -…

15.12.2025

Прототип Range Rover Sport SVR помічено на Нюрбургрингу (ФОТО)

На Нюрбургрингу помітили агресивний прототип Range Rover Sport SV, ймовірно, нову версію SVR. Машина має…

15.12.2025

Volkswagen запускає нову еру гібридних електрокарів

Volkswagen розглядає випуск електромобілів із технологією range-extender - невеликий двигун внутрішнього згоряння працює як генератор…

15.12.2025

Автобренди знову продають однакові авто під різними логотипами

Автомобільні бренди знову повертаються до практики, коли під різними назвами продають майже однакові машини, змінюючи…

15.12.2025

Відома світова страхова компанія назвала автомобілі, які варто інвестувати в 2026 році

Купівля автомобіля не завжди розглядається як інвестиція, однак окремі моделі з часом можуть стати надійним…

15.12.2025