Новини

Чому майже всі штрафи за стоянку в заборонених місцях скасовуються судами

Один зі штрафів поліції має найвищий рівень скасування у судах. Це штраф за стоянку у забороненому місці.

Пояснюється це особливою правовою природою цього порушення та складністю формування доказової бази. Тому ймовірність скасування цього через суд є надзвичайно великою. Чим всі водії й користаються.

Відповідно до ч.1 ст.122 КУпАП за порушення правил стоянки передбачено штраф 340 грн. Якщо це порушення створює перешкоди дорожньому руху, то штраф становить 1445 грн.

Заборона стоянки усіх транспортних засобів позначається дорожнім знаком 3.35 “Стоянку заборонено”.

При цьому, згідно з підпунктом 1.10 ПДР стоянка – це припинення руху автомобіля на час, більший ніж 5 хвилин, з причин, не пов’язаних з посадкою (висадкою) пасажирів, завантаженням (розвантаженням) вантажу.

Тому для застосування такого штрафу інспектор повинен довести саме факт стоянки тривалістю не менше як 5 хв.

Для цього він повинен зробити на службовий відеореєстратор безперервний відеозапис такої стоянки, тривалість якого, як і самої стоянки, не може бути меншою за 5 хв.

Проте на практиці поліцейські цих вимог не дотримуються та долучають до постанови або фото з місця події або коротке відео, які не підтверджують тривалість припинення руху автомобіля більш як 5 хв.

Сама ж постанова не може бути доказом порушення правил стоянки. Як не може бути й доказом рапорт працівника поліції.

Ще складніше інспектору довести, що така стоянка не пов’язана з посадкою чи висадкою пасажирів або завантаженням (розвантаженням) вантажу.

Як наслідок суди скасовують такі штрафи через не доведення інспектором саме факту стоянки тривалістю по часу не менше як 5 хвилин, як це передбачено Правилами дорожнього руху. Або ж не доведення зв’язку цієї стоянки з посадкою чи висадкою пасажирів або завантаженням (розвантаженням) вантажу.

Тому суди роблять висновки про відсутність та недоведеність складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, правова природа цього правопорушенні та складність формування доказової бази дає можливість водіям уникати відповідальності за ці порушення.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Вибір уживаного автомобіля: чому пробіг не головне

Вибір уживаного автомобіля - серйозний крок, і одним із ключових показників при оцінці машини є…

01.11.2025

Як зменшити витрату пального взимку: прості поради для водіїв

Взимку багато водіїв помічають, що їхній автомобіль починає витрачати більше пального. Здається, що маршрути ті…

01.11.2025

Названо найнадійніші автомобільні бренди 2025 року

Рівень надійності сучасних автомобілів суттєво відрізняється залежно від виробника. Експерти порталу WhatCar провели масштабне дослідження,…

01.11.2025

П’ять найпоширеніших помилок при покупці авто з пробігом

Придбання автомобіля з пробігом може бути вигідним, але часто приховує фінансові ризики, якщо не врахувати…

01.11.2025

Як обрати якісний антифриз і не зіпсувати двигун

У сучасному світі автовласники стикаються з величезною кількістю охолоджувальних рідин - на полицях магазинів можна…

01.11.2025

Не виправдав очікувань: спільний завод Mercedes і Nissan припиняє роботу

Менш ніж через десять років після створення спільного підприємства Mercedes і Nissan у Мексиці завод…

01.11.2025