Новини

Штраф за створення аварійної ситуації в Україні: що потрібно знати

Аварійна ситуація на дорозі є досить цікавим поняттям. Так, з одного боку, безпосередньо контакту, а тобто ДТП – не було і начебто штрафувати водія не варто. З іншого боку, була небезпека виникнення цієї аварії, і в цьому випадку КУпАП передбачає окремий штраф.

Найбільша проблема аварійної ситуації в тому, що для визначення цієї статті використовується суб’єктивна думка співробітника патрульної поліції, який вирішує, як визначити ту чи іншу ситуацію. Наприклад, для одних водіїв перетин подвійної суцільної можуть записати в “порушення правил розмітки”, а для інших це вже буде “створення аварійної ситуації”.

Щоб хоч трохи визначитися з тим, що в законодавстві розуміють як аварійну ситуацію на дорозі, звернемося до частини 4 статті 122 КУпАП:

Аварійна обстановка – це ситуація, за якої інші учасники дорожнього руху були змушені різко змінити швидкість, напрямок руху або вжити інших заходів для забезпечення особистої безпеки чи безпеки інших громадян, які підтверджені фактичними даними, а саме: поясненнями особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, потерпілого, свідків, показаннями технічних приладів та засобів фото- та відеоспостереження та іншими документами.


Що таке аварійна ситуація за ПДР України

Отже, враховуючи “розпливчасте” визначення аварійної ситуації в законодавстві, насправді співробітнику поліції потрібен свідок (як правило, один із водіїв, для якого ви реально створили небезпечну ситуацію на дорозі) або запис на камеру, де зафіксовано сам момент створення аварійної ситуації. Самі ж звинувачення співробітника поліції без доказів – це практично виграна справа у суді.

Серед найчастіших порушень, які можуть спричинити аварійну ситуацію, виділяють такі:

  • перевищення швидкості;
  • порушення вимог знаків та розмітки;
  • проїзд на червоний сигнал світлофора;
  • порушення правил перевезення вантажів, буксирування транспортних засобів;
  • порушення правил зупинки, стоянки;
  • порушення правил проїзду пішохідних переходів;
  • порушення правил проїзду перехресть;
  • порушення правил обгону та зустрічного роз’їзду;
  • порушення правил навчальної їзди;
  • ненадання переваги у русі поліції, швидкій або пожежним

При цьому стаття 251 КУпАП говорить про те, що за відсутності показань потерпілого, свідків чи матеріалів фото/відеофіксації, довести провину водія у створенні аварійної обстановки неможливо


Штраф за створення аварійної ситуації 2022

Відповідно до ч.5 статті 122 КУпАП за створення аварійної обстановки на дорозі в Україні передбачено штраф у розмірі 1445 грн, або позбавлення прав від 6 місяців до одного року на розсуд суду.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: ПДР

Останні записи

Електричний спорткар Porsche 718 Cayman сфотографували на тестах

Porsche готує до виходу нове покоління свого культового спорткара 718 Cayman 2026, і, хоча до…

30.10.2025

Реальний запас ходу електрокарів: як різні методики спотворюють показники

Коли виробник обіцяє запас ходу 600 або 700 км, насправді електромобіль проїжджає менше. Причина —…

30.10.2025

Топ-10 найпопулярніших нових авто в Європі за вересень місяць

За підсумками вересня 2025 року Tesla Model Y знову очолила рейтинг найпопулярніших нових автомобілів у…

30.10.2025

Коли подушки безпеки не рятують і як уникнути небезпеки

Багатьох водіїв хвилює питання, чому подушки безпеки іноді не спрацьовують під час аварії. Суть у…

30.10.2025

LED і ксенон у вашому авто: що варто знати, щоб не потрапити на штраф

Питання переобладнання фар регулюється пунктом 31.4.7 Правил дорожнього руху, який забороняє встановлення світлових приладів, не…

30.10.2025

Toyota готує електричний пікап на платформі Land Cruiser Se

Toyota, як і її конкуренти, активно рухається в бік електрифікації та поступово розширює лінійку моделей…

30.10.2025