Новини

Ціни на бензин у Європі різко злетіли: як це позначиться на українських АЗС

У світі продовжують зростати ціни на пальне. З огляду на оголошення нафтового ембарго проти РФ вартість бензину підвищиться і в Європі, а за нею і в Україні. Вже сьогодні підвищення цін на бензин до історичного максимуму зафіксовано у Чехії, перед цим – у Польщі.

Експерт ринку нафтопродуктів Леонід Косянчук розповів сайту Vesti.ua про те, як розвиватиметься ситуація.

У Європі ціни ростуть, там спрацьовує попит і пропозиція. Є обставини, пов’язані з санкціями. Крім того, Україні на спотовому ринку потрібні серйозні обсяги, до яких Європа не була готова, оскільки там своя практика стратегічних резервів і стабілізаційних резервів. На жаль, це не про Україну, оскільки у нас цим нікому було займатися. Зараз у нас, навпаки, процес зниження цін вже другий тиждень поспіль. Ми, звичайно, не можемо не залежати від тих процесів, які відбуваються в Європі. А там оператори ринку також знають, що в Україні знизили акцизний податок, знизили ПДВ. До війни премія сягала 45 доларів на тонну. Дисконт ми вже давно відчули“, – повідомив він

Проте ринок, незважаючи на складну ситуацію, продовжує працювати.

За рахунок зусиль усіх операторів паливного ринку за місяць ми можемо привезти палива майже стільки, скільки ми споживаємо за тиждень, навіть не враховуючи потреби ЗСУ “, – стверджує Косянчук.

Він зазначає, що складна ситуація продовжується, оскільки вся нафтопереробка в країні та гідні нафтобази знищуються російськими окупантами. Зараз ситуація дещо покращилася порівняно з березнем, але водночас вона далека від того, що було до війни, коли був диверсифікований ринок.

За словами Косянчука, диверсифікація обмежується простором від Польщі до Румунії, оскільки більше на сьогодні шляхів немає.

“Море закрите, нафтопереробка та виробництво знищені. Сьогодні як ніколи стають важливими нафтопереробні міні-заводи”, – зазначає експерт.

Які причини зростання вартості

Вартість бензину залежить від таких показників:

  • ціна на сиру нафту;
  • вартість переробки;
  • вартість доставки та маркетингу;
  • податки.
Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Несправні гальмівні сигнали: коли штраф законний і що робити водіям

Багато водіїв стикаються з несправедливими штрафами через незнання правил або вимог до авто. Однією з…

24.11.2025

Названі автомобілі, які найчастіше не проходять техогляд з першого разу

Згідно з дослідженням TÜV, кожен п'ятий автомобіль у Німеччині не проходить техогляд з першого разу.…

24.11.2025

Прості правила, щоб уникнути проблем при купівлі уживаного автомобіля

Багато людей зараз обирають автомобілі з пробігом, оскільки нові машини постійно дорожчають і стають менш…

24.11.2025

Renault представив серійну версію електричного фургона Trafic E-Tech

Renault готує нове покоління легких комерційних електромобілів, створених спільно з Volvo і CMA CGM через…

24.11.2025

Середня вартість нового автомобіля в Україні перевищила 32 тис. євро

Попри економічні труднощі, викликані війною, ринок нових автомобілів в Україні продовжує функціонувати і навіть демонструє…

24.11.2025

Скільки реально заряджається електромобіль і від чого залежить швидкість

Для тих, хто лише знайомиться з електромобілями, найбільше хвилювання зазвичай викликає уявна "повільність" зарядки. Та…

24.11.2025