Новини

Що буде з цінами на бензин в 2023 році

Share

Аналітики консалтингової компанії Wood Mackenzie вважають, що високі ціни на пальне залишатимуться й в наступному році через перебої з постачанням російської нафти. Однак вже у другій половині наступного року тиск на ціни дещо спаде.

Зниження попиту на нафту

Алан Гелдер, аналітик Wood Mackenzie, вважає, що нинішні рекордні ціни на бензин та дизельне паливо в США, Європі та інших країнах знизили світовий попит на нафту на близько 1 мільйон барелів на добу. Це своєю чергою становить приблизно 1% світового попиту.

«Система виглядає дуже, дуже напруженою, поки не з’явиться невеликий запас нових (переробних) потужностей», — ділиться Гелдер.

За даними WoodMac, прибуток, який нафтопереробні заводи отримують від перегонки сирої нафти в паливо, таке як бензин і дизельне паливо, знаходиться на рекордно високому рівні. Мовиться про близько 30 доларів за барель.

Нагадаємо, американська автомобільна асоціація нещодавно повідомила, що за останні 12 місяців вартість пального в США зросла на 62% й досягла рекордної позначки 5 доларів за галон (3,8 літра).

Зниження видобутку російської нафти

У зв’язку з санкціями Заходу щодо Росії через війну в Україні, знизився видобуток російської нафти та обсяг нафтоперероблювання. Це ж своєю чергою серйозно порушило потоки нафти по всьому світу, що призвело до зростання цін на нафту.
У WoodMac очікують, що у 2023 році ціни на нафту в середньому складуть близько 100 доларів за барель проти 110 доларів в цьому році. Ціни на нафту марки Brent 17 червня знаходяться на рівні близько 120 доларів за барель.

Нафтопереробний сектор

Wood Mackenzie також зауважують, що нині нафтопереробні заводи намагаються щосили задовольнити світовий попит на пальне. Однак ситуація зміниться лише в другій половині 2023 року. Цьому сприятиме запуск нових нафтопереробних заводів, в тому числі на Близькому Сході.

Також Гелдер підкреслив, що нафтопереробний сектор працює на максимумі, де це можливо, і приділяє першорядну увагу дизельному паливу. Разом з тим пропозиція залишається недостатньою для задоволення попиту, оскільки економіка продовжує відновлюватися після пандемії COVID-19.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: пальне

Останні записи

Які дешеві японські кросовери не ламаються: три найкращі варіанти

Для тих, хто шукає надійний японський кросовер за бюджет до 700 тис. гривень, варто звернути…

04.04.2025

Як водії пошкоджують акумулятори: найпоширеніші помилки експлуатації

Власники автомобілів по-різному ставляться до акумуляторів. Дехто змінює батарею раз на пару років, а інші…

04.04.2025

5 головних помилок при сезонній заміні шин, які роблять водії

Зима швидко пройшла, а весна настала ще раніше, з температурою до +18 градусів у березні.…

04.04.2025

Вартість електрокарів на вторинному ринку різко знижується

Фраза «електромобілі швидко втрачають у ціні» стала звичною, і нове дослідження iSeeCars лише підтверджує цей…

04.04.2025

Dacia подарує одному з покупців авто, повернувши всю його вартість

Бренд Dacia відзначає 20-річчя своєї присутності на німецькому ринку та наближається до мільйонного проданого авто.…

04.04.2025

Мита Трампа змінюють правила: що буде з американськими авто в Україні

У США запровадили нові мита на імпортні автомобілі, які поки що стосуються лише нових машин.…

04.04.2025