Новини

Що буде з цінами на бензин в 2023 році

Аналітики консалтингової компанії Wood Mackenzie вважають, що високі ціни на пальне залишатимуться й в наступному році через перебої з постачанням російської нафти. Однак вже у другій половині наступного року тиск на ціни дещо спаде.

Зниження попиту на нафту

Алан Гелдер, аналітик Wood Mackenzie, вважає, що нинішні рекордні ціни на бензин та дизельне паливо в США, Європі та інших країнах знизили світовий попит на нафту на близько 1 мільйон барелів на добу. Це своєю чергою становить приблизно 1% світового попиту.

«Система виглядає дуже, дуже напруженою, поки не з’явиться невеликий запас нових (переробних) потужностей», — ділиться Гелдер.

За даними WoodMac, прибуток, який нафтопереробні заводи отримують від перегонки сирої нафти в паливо, таке як бензин і дизельне паливо, знаходиться на рекордно високому рівні. Мовиться про близько 30 доларів за барель.

Нагадаємо, американська автомобільна асоціація нещодавно повідомила, що за останні 12 місяців вартість пального в США зросла на 62% й досягла рекордної позначки 5 доларів за галон (3,8 літра).

Зниження видобутку російської нафти

У зв’язку з санкціями Заходу щодо Росії через війну в Україні, знизився видобуток російської нафти та обсяг нафтоперероблювання. Це ж своєю чергою серйозно порушило потоки нафти по всьому світу, що призвело до зростання цін на нафту.
У WoodMac очікують, що у 2023 році ціни на нафту в середньому складуть близько 100 доларів за барель проти 110 доларів в цьому році. Ціни на нафту марки Brent 17 червня знаходяться на рівні близько 120 доларів за барель.

Нафтопереробний сектор

Wood Mackenzie також зауважують, що нині нафтопереробні заводи намагаються щосили задовольнити світовий попит на пальне. Однак ситуація зміниться лише в другій половині 2023 року. Цьому сприятиме запуск нових нафтопереробних заводів, в тому числі на Близькому Сході.

Також Гелдер підкреслив, що нафтопереробний сектор працює на максимумі, де це можливо, і приділяє першорядну увагу дизельному паливу. Разом з тим пропозиція залишається недостатньою для задоволення попиту, оскільки економіка продовжує відновлюватися після пандемії COVID-19.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: пальне

Останні записи

Названо моделі авто, які найчастіше страждають від несправностей AdBlue

Система очищення вихлопу AdBlue, яка мала зменшувати шкідливі викиди, стала серйозною проблемою для власників сучасних…

05.12.2025

Названо автомобілі, які найпростіше ремонтувати

Під час вибору уживаного автомобіля водії часто враховують не лише витрату палива чи надійність, а…

05.12.2025

Новий Nissan X-Trail з’явиться в 2026 році з іншим дизайном та технологією e-Power

Nissan готує до офіційної прем'єри кросовер X-Trail нового покоління, який має з'явитися в 2026 році.…

05.12.2025

Euro NCAP змушує авто повернути фізичні кнопки

Європейський автопром зіткнувся з несподіваною проблемою, спричиненою власним прагненням до цифровізації. Великі сенсорні екрани, які…

05.12.2025

Новий Kia Sportage отримав сучасний салон і розширену моторну лінійку

Kia Sportage - один із найуспішніших корейських кросоверів, який розійшовся світом тиражем понад 7 мільйонів.…

05.12.2025

Як підготувати дизельний двигун до зими: ключові поради

Думка про те, що дизельні двигуни підходять лише для вантажівок, давно застаріла. Сучасні дизелі популярні…

05.12.2025