Новини

Нульове розмитнення: звідки та які автомобілі привозять українці

Share

З початку дії «нульового» розмитнення Україні привезли понад 100 тисяч вживаних транспортних засобів. Найбільше — легкових автомобілів доступного цінового сегмента. Інститут досліджень авторинку опрацював офіційну статистику імпорту та визначив 10 найпопулярніших моделей авто з-за кордону, їх середній вік, вартість, а також проаналізував країни, з яких їх привозять. Про це йдеться на сайті Інституту.

Динаміка імпорту

Так, зазначається, що з 9 квітня по 19 травня українці привезли з-за кордону 90 269 транспортних засобів по «нульовому» розмитненню. З них 95,7% (86,4 тис. шт.) були легковими авто, 3,4% склали вантажні авто (1,9 тис. шт.), 0,6% сідлових тягачів (354 шт.) та 0,3% автобусів (155 шт.).

«Порівнюючи з аналогічним періодом минулого 2021 року (квітень-травень), загальний імпорт вживаних транспортних засобів зріс лише на 6%. Тобто, зростання імпорту не можна назвати багаторазовим, а скоріше поверненням до «довоєнних» об’ємів з невеликим зростанням», – зауважують аналітики.

Динаміка імпорту вживаних транспортних засобів до України, квітень 2021 — травень 2022. Джерело фото: eauto.org.ua

Натомість, в Інституті досліджень авторинку зазначають, що суттєве зростання помітне, якщо порівнювати квітень із березнем 2022 року, коли з-за кордону привезли лише 2118 вживаних транспортних засобів. У перший місяць дії «нульового» розмитнення українці імпортували 33,7 тис. транспортних засобів з пробігом, що було у майже 15 разів більше, ніж попереднього місяця.

Така ситуація дозоляє припустити, що з великою імовірністю, у разі скасування «нульового» розмитнення, імпорт знову призупиниться та становитиме 2-3 тисячі в місяць, наголошують експерти Інституту досліджень авторинку.

Звідки привозили вживані автомобілі під нульове розмитнення

Понад 91% автомобілів, привезених з-за кордону протягом квітня-травня, були придбані в країнах ЄС: 82,3 тис. шт. «Різке збільшення автомобілів «європейських» автомобілів та зменшення «американців» пов’язане, в першу чергу, із логістичними проблемами. В січні-лютому частка авто з Америки становила майже 28% (17 тис. шт.), у квітні-травні — лише 4,7% (4,3 тис.). Через тимчасово заблоковані українські порти доставлення таких машин ускладнилось та подорожчало. Окрім цього, тимчасова дія «нульового» розмитнення, з нечітко зафіксованою датою закінчення пільги, спонукала до купівлі автомобіля, який можна доставити протягом кількох днів чи тижнів, але не місяців. З цих же причин скоротилася кількість автомобілів з Південної Кореї: із 3,9% (2,4 тис. шт.) в січні-лютому до 0,8% у квітні-травні (0,8 тис. шт.)», – кажуть в Інституті.

Рейтинг країн, звідки українці привозили найбільше вживаних автомобілів протягом квітня-травня 2022 року. Джерело фото: eauto.org.ua

Перше місце в топі найпопулярніших країн зайняла сусідня Польща. З цієї країни українці експортували 37,2% від загальної кількості вживаних авто за «нульовим» розмитненням — понад 30 тисяч авто. На другому місці опинилася Німеччина (28,7%, понад 23 тисячі авто). Третє місце зайняла Литва (13%, 10,5 тисячі авто). США, яка до початку повномасштабного вторгнення очолювала рейтинг країн, звідки українці привозили найбільше авто, опустилася аж на четверте місце, із часткою 5,2% та показником в трохи більше, як 4 тисячі експортованих до України машин.

Також популярністю серед українців користуються Чехія, Нідерланди, Франція, Словаччина, Бельгія та Швейцарія.

Яка вартість авто, що привозять під «нульове» розмитнення

У більшості українці потребують недорогих автомобілів доступної цінової категорії. Статистика це підтверджує: понад 78% легковиків, привезених «під нульове» розмитнення, були ціною до $5 тисяч. Найбільше купували автомобілі в цінових діапазонах $1-2 тисячі (28,2%) та $2-3 тисячі (19,5%).

Цінова структура вживаних легковиків, імпортованих протягом квітня-травня. Джерело фото: eauto.org.ua

Середня вартість вживаного легковика з-за кордону, який привозили під «нульове» розмитнення, склала $4268. У січні-лютому цей показник був на рівні $4759.

«Цікаво, що у період дії “нульового” розмитнення суттєво скоротилася частка автомобілів ціною до $1 тисячі. У січні-лютому таких машин було 17,2% від загальної кількості (9,8 тис. шт.), а у квітні-травні — лише 6,2% (5,3 тис. шт.). Це може означати дві речі. Перше: українці перестали занижувати митну вартість, адже за відсутності митних платежів, вона не впливає на їх розмір. І друге: сума, яку українці готові витратити на купівлю авто, не змінилася, проте раніше значну частину цих коштів складали податки на імпорт. За їх відсутності, можна витратити більше власне на купівлю самого автомобіля, а отже купити дещо дорожчу машину.

Також помітно, що кількість імпортних автомобілів різко зменшується після позначки в $10 тисяч, а за увесь час дії «нульового» розмитнення до України привезли лише 348 легковиків вартістю понад $50 тисяч (0,4% від загальної кількості)», – кажуть аналітики.

Якого віку привозять авто з-за кордону

Середній вік автомобілів, імпортованих у квітні-травні, склав 14 років. Найбільше українці привозили автомобілі 2004-2009 років випуску. «Це підтверджує тезу, що боятися навали старих автомобілів з-за кордону в разі запровадження екологічних стандартів «Євро» лише для нових автомобілів та скасуванні акцизного податку на постійній основі, немає підстав. Навіть з повною відсутністю митних платежів та можливістю ввозити авто від 1996 року випуску, українці привозили в основному авто віком до 15 років», – зауважують в Інституті.

Вікова структура легковиків, імпортованих з-за кордону у квітні-травні 2022 року. Джерело фото: eauto.org.ua

ТОП-10 авто, привезених під «нульове» розмитнення

У першій десятці найпопулярніших вживаних легковиків з-за кордону, які українці привезли у квітні-травні під «нульове» розмитнення, відсутні елітні моделі. Лідером, як і раніше, залишається Volkswagen Passat. На другому місці опинився Volkswagen Golf, а на третьому — Skoda Octavia. Четверте, п’яте та сьоме місце зайняли також бренди VAG — Audi A6 та Audi A4 відповідно. Загалом автомобілі виробництва цього концерну займають в рейтингу. понад третину — аж 11 місць із 30.

Шосте місце зайняв Renault Megane, за ним йдуть два Opel — Zafira та Astra. Замикає десятку Ford Focus.

ТОП-30 вживаних легковиків, привезених з-за кордону у квітні-травні 2022 року. Джерело фото: eauto.org.ua

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Єврокомісія вимагає більше даних від китайських автовиробників

Європейська комісія попередила трьох китайських виробників електромобілів про те, що вони надали недостатньо інформації щодо…

03.05.2024

Як водіям у “Дії“ отримати копії документів

За допомогою функції «шеринг» ви можете надіслати в необхідні установи не тільки копії своїх документів,…

03.05.2024

З 4 травня учбові транспортні засоби позначатимуть по-новому

Як раніше писала «Судово-юридична газета», Кабмін опублікував нові зміни до Правил дорожнього руху, які внесені постановою від…

03.05.2024

Opel Mokka став гібридом і не шокував ціною

Кросовер Opel Mokka вийшов на ринок у новій версії під назвою 1.2 Turbo Hybrid eDTC.…

03.05.2024

У ЄС заявили про необхідність збільшити кількість зарядних станцій для досягнення кліматичних цілей

Асоціація автовиробників Європи (ACEA) порушує тривогу щодо нестачі загальнодоступних зарядних станцій для електромобілів у Євросоюзі.…

03.05.2024

Новий Mercedes G-Class 580 тепер можна купити лише за 30 доларів

Близько тижня тому компанія Mercedes-Benz представила новий G580. Позашляховик отримав електричну технологію EQ і незабаром…

03.05.2024