Як написав Куюн у своєму Facebook, незважаючи на те, що кількість компаній, які хочуть імпортувати паливо, зросла, імпорт ще недостатній.
«Кількість імпортерів щодо кожної з позицій – бензин, дизпаливо, скраплений газ – зросла протягом травня вдвічі. Максимальний показник – близько 60 суб’єктів – імпортують дизпаливо. Це перший результат скасування держрегулювання цін, дедалі більше середніх та малих компаній слідує за пальним до Європи. Наступний етап – збільшення обсягів постачання», – написав він.
Проте Куюн додав, що цього обсягу імпорту не достатньо, щоб покрити всі потреби України. Зокрема найгостріше стоїть проблема з постачанням бензину. Причина в тому, що логістика портів Європи більше орієнтована на імпорт дизельного палива, оскільки бензин постачають внутрішні нафтопереробні заводи.
Також через сезонне зростання попиту обмежений і ресурс цих НПЗ, тому українцям доводиться шукати паливо у більш віддалених регіонах. Також європейці не поспішають «ділитися» резервами, адже очікують наслідки нафтового ембарго, прийнятого країнами ЄС.
Експерт додав, що ситуація з паливом в Україні є неоднорідною.
«Ситуація з наявністю пального країною неоднорідна. Очевидне покращення у столиці: до OKKO та WOG активно підключилася мережа KLO, є ознаки життя на AMIC. Газ та дизель вже зустрічаються без черг, бензин треба пошукати, а потім постояти. Але за бензином за 69 грн/л черг немає. (Стеля досягнуто?) Порівняно непогано на Заході. Найгірше на Сході та частково на Півдні», — написав Куюн.
Leave a Comment