Новини

Бензину по 25 грн за літр уже не буде: яка зараз справедлива ціна палива

Share

Ціни на нафтопродукти почали стабільно зростати з 2021 року, а зараз вони рекордно високи у всьому світі. Цей процес прискорила й повномасштабна російсько-українська війна. У зв’язку з цим ціни на паливо вже навряд чи будуть по 25 гривень за літр.

Про це розповів кандидат економічних наук Микола Гаврись.

Ситуація із зростанням цін на паливо спостерігається й у США та Європі, зокрема, у Польщі. Там за останні три місяці вартість літра дизеля загалом зросла на 29% (з 1,2 до 1,55 євро), бензину – на 32,7 % (з 1,19 до 1,58 євро), а нафта Brent зросла в ціні з 95,4 до 117,7 доларів за барель (на 23,4%). Навіть з урахуванням зниження податків у Польщі оптові ціни на паливо збільшилися на 25%, що є основною нинішніх цін на українських АЗС.

Українцям можуть купити паливо на польському кордоні дещо дешевше: за вирахуванням податків оптова ціна дизеля становитиме 5100 злотих (35340 грн), а бензину – 5160 злотих (35760 грн) за 1000 л. Оскільки українські покупці будуть зацікавлені у великих партіях, то ціни можуть бути ще нижчими. Також варто додати й знижений із 20 до 7% український ПДВ на нафтопродукти (за польським прикладом), акциз же під час воєнного стану тимчасово скасований.

Тобто на українській стороні кордону в одному з пропускних пунктів 1000 л дизпалива коштуватимуть від 37,8 тис. грн, а бензину від 38,2 тис. Водночас слід врахувати вартість доставки палива до АЗС, яка зросла через складнощі з логістикою, витрати на реалізацію та інтерес продавця. Як відомо, чим далі доставка на схід, особливо у прифронтові райони, тим дорожче буде ціна палива. Станом на кінець травня 2022 року в західних областях паливо коштувало від 45 грн за літр дизеля чи бензину, а в східних вже від 50 грн.

“Далі все вже залежить від чесності, жадібності та попиту. За відносно рівною ціною бензину та дизеля на кордоні України на заправках дизель коштує відчутно дорожче, оскільки попит на нього в країні вищий. При цьому в Україні бензин дорожчий за газ лише на 25%, хоча в тій же Польщі — практично вдвічі. Причина у меншому розмірі ринку та кількості постачальників, а отже, у меншій конкуренції, яка “тримає” ціну”, – резюмував Гаврись.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: пальне

Останні записи

Водіям пояснили, за яких умов автомобілі стають невидимими для камер

Багато автовласників, отримуючи при порушенні правил нечіткі знімки з дорожніх камер, помилково вважають, що вони…

22.11.2024

Прості способи швидко оцінити якість бензину

Зараз, коли ціни на бензин просто зашкалюють, а грошей у багатьох не вистачає, на ринку…

22.11.2024

Наступний BMW M3 отримає універсальну версію

BMW M3 готується до повернення у сьомому поколінні, пропонуючи вибір між класичним рядним шестициліндровим двигуном…

22.11.2024

Як зберігати шини без дисків, щоб вони служили довше

Шини псуються не тільки від їзди, а й від того, як їх зберігати. Якщо зробити…

22.11.2024

Електрокар Kia EV6 отримав віртуальну коробку передач

Електричний Kia EV6, який встиг за недовге життя здобути купу нагород, у тому числі стати…

22.11.2024

Чи можна сідати за кермо після безалкогольного пива чи квасу

Безалкогольне пиво здається таким безневинним, правда? Але якщо ви плануєте сісти за кермо, то краще…

22.11.2024