Новини

Бензину по 25 грн за літр уже не буде: яка зараз справедлива ціна палива

Share

Ціни на нафтопродукти почали стабільно зростати з 2021 року, а зараз вони рекордно високи у всьому світі. Цей процес прискорила й повномасштабна російсько-українська війна. У зв’язку з цим ціни на паливо вже навряд чи будуть по 25 гривень за літр.

Про це розповів кандидат економічних наук Микола Гаврись.

Ситуація із зростанням цін на паливо спостерігається й у США та Європі, зокрема, у Польщі. Там за останні три місяці вартість літра дизеля загалом зросла на 29% (з 1,2 до 1,55 євро), бензину – на 32,7 % (з 1,19 до 1,58 євро), а нафта Brent зросла в ціні з 95,4 до 117,7 доларів за барель (на 23,4%). Навіть з урахуванням зниження податків у Польщі оптові ціни на паливо збільшилися на 25%, що є основною нинішніх цін на українських АЗС.

Українцям можуть купити паливо на польському кордоні дещо дешевше: за вирахуванням податків оптова ціна дизеля становитиме 5100 злотих (35340 грн), а бензину – 5160 злотих (35760 грн) за 1000 л. Оскільки українські покупці будуть зацікавлені у великих партіях, то ціни можуть бути ще нижчими. Також варто додати й знижений із 20 до 7% український ПДВ на нафтопродукти (за польським прикладом), акциз же під час воєнного стану тимчасово скасований.

Тобто на українській стороні кордону в одному з пропускних пунктів 1000 л дизпалива коштуватимуть від 37,8 тис. грн, а бензину від 38,2 тис. Водночас слід врахувати вартість доставки палива до АЗС, яка зросла через складнощі з логістикою, витрати на реалізацію та інтерес продавця. Як відомо, чим далі доставка на схід, особливо у прифронтові райони, тим дорожче буде ціна палива. Станом на кінець травня 2022 року в західних областях паливо коштувало від 45 грн за літр дизеля чи бензину, а в східних вже від 50 грн.

“Далі все вже залежить від чесності, жадібності та попиту. За відносно рівною ціною бензину та дизеля на кордоні України на заправках дизель коштує відчутно дорожче, оскільки попит на нього в країні вищий. При цьому в Україні бензин дорожчий за газ лише на 25%, хоча в тій же Польщі — практично вдвічі. Причина у меншому розмірі ринку та кількості постачальників, а отже, у меншій конкуренції, яка “тримає” ціну”, – резюмував Гаврись.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: пальне

Останні записи

Volkswagen обрушила ціни на кросовери ID. 4 CROZZ 2025 та ID. 6 CROZZ

Volkswagen влаштувала атракціон нечуваної щедрості на китайському ринку - електричні кросовери ID. 4 CROZZ 2025…

23.02.2025

Водіям загрожують штрафи до 1700 грн і позбавлення прав

В Україні посилюється контроль за дотриманням правил дорожнього руху, а порушників очікують суворіші санкції. Особливу…

23.02.2025

В ОАЕ дебютував 930-сильний Porsche Cayenne із диким тюнінгом Magnum

В ОАЕ дебютував 930-сильний Porsche Cayenne із диким тюнінгом Magnum. У Дубаї відбулася презентація глибоко…

23.02.2025

Названі основні правила безпеки на зимових дорогах

Рівень безпеки сучасних автомобілів настільки високий, що можна бути впевненим у безпеці поїздки навіть у…

23.02.2025

Skoda Space готують до дебюту: електромобіль тестують у морозних умовах

Після успішного запуску електромобіля Elroq, компанія Skoda активно працює над новим проектом у своєму портфоліо…

23.02.2025

Автомеханік розповів, навіщо потрібні робот та варіатор, якщо є автомат

Автоматична коробка передач значно спрощує керування автомобілем, особливо в умовах міського трафіку. Вона не лише…

23.02.2025