Новини

Бензину по 25 грн за літр уже не буде: яка зараз справедлива ціна палива

Ціни на нафтопродукти почали стабільно зростати з 2021 року, а зараз вони рекордно високи у всьому світі. Цей процес прискорила й повномасштабна російсько-українська війна. У зв’язку з цим ціни на паливо вже навряд чи будуть по 25 гривень за літр.

Про це розповів кандидат економічних наук Микола Гаврись.

Ситуація із зростанням цін на паливо спостерігається й у США та Європі, зокрема, у Польщі. Там за останні три місяці вартість літра дизеля загалом зросла на 29% (з 1,2 до 1,55 євро), бензину – на 32,7 % (з 1,19 до 1,58 євро), а нафта Brent зросла в ціні з 95,4 до 117,7 доларів за барель (на 23,4%). Навіть з урахуванням зниження податків у Польщі оптові ціни на паливо збільшилися на 25%, що є основною нинішніх цін на українських АЗС.

Українцям можуть купити паливо на польському кордоні дещо дешевше: за вирахуванням податків оптова ціна дизеля становитиме 5100 злотих (35340 грн), а бензину – 5160 злотих (35760 грн) за 1000 л. Оскільки українські покупці будуть зацікавлені у великих партіях, то ціни можуть бути ще нижчими. Також варто додати й знижений із 20 до 7% український ПДВ на нафтопродукти (за польським прикладом), акциз же під час воєнного стану тимчасово скасований.

Тобто на українській стороні кордону в одному з пропускних пунктів 1000 л дизпалива коштуватимуть від 37,8 тис. грн, а бензину від 38,2 тис. Водночас слід врахувати вартість доставки палива до АЗС, яка зросла через складнощі з логістикою, витрати на реалізацію та інтерес продавця. Як відомо, чим далі доставка на схід, особливо у прифронтові райони, тим дорожче буде ціна палива. Станом на кінець травня 2022 року в західних областях паливо коштувало від 45 грн за літр дизеля чи бензину, а в східних вже від 50 грн.

“Далі все вже залежить від чесності, жадібності та попиту. За відносно рівною ціною бензину та дизеля на кордоні України на заправках дизель коштує відчутно дорожче, оскільки попит на нього в країні вищий. При цьому в Україні бензин дорожчий за газ лише на 25%, хоча в тій же Польщі — практично вдвічі. Причина у меншому розмірі ринку та кількості постачальників, а отже, у меншій конкуренції, яка “тримає” ціну”, – резюмував Гаврись.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: пальне

Останні записи

Названо найпоширеніші помилки на практичному іспиті ТСЦ МВС

Практичний іспит у сервісних центрах МВС є обов'язковим для отримання посвідчення водія. Його мета -…

15.12.2025

Прототип Range Rover Sport SVR помічено на Нюрбургрингу (ФОТО)

На Нюрбургрингу помітили агресивний прототип Range Rover Sport SV, ймовірно, нову версію SVR. Машина має…

15.12.2025

Volkswagen запускає нову еру гібридних електрокарів

Volkswagen розглядає випуск електромобілів із технологією range-extender - невеликий двигун внутрішнього згоряння працює як генератор…

15.12.2025

Автобренди знову продають однакові авто під різними логотипами

Автомобільні бренди знову повертаються до практики, коли під різними назвами продають майже однакові машини, змінюючи…

15.12.2025

Відома світова страхова компанія назвала автомобілі, які варто інвестувати в 2026 році

Купівля автомобіля не завжди розглядається як інвестиція, однак окремі моделі з часом можуть стати надійним…

15.12.2025

Mazda CX-5 2026 отримала за безпеку 5 зірок Euro NCAP

Mazda оголосила гарну новину: оновлений CX-5 2026 отримав максимальну оцінку 5 зірок за результатами тестів…

15.12.2025