Новини

Бензину по 25 грн за літр уже не буде: яка зараз справедлива ціна палива

Ціни на нафтопродукти почали стабільно зростати з 2021 року, а зараз вони рекордно високи у всьому світі. Цей процес прискорила й повномасштабна російсько-українська війна. У зв’язку з цим ціни на паливо вже навряд чи будуть по 25 гривень за літр.

Про це розповів кандидат економічних наук Микола Гаврись.

Ситуація із зростанням цін на паливо спостерігається й у США та Європі, зокрема, у Польщі. Там за останні три місяці вартість літра дизеля загалом зросла на 29% (з 1,2 до 1,55 євро), бензину – на 32,7 % (з 1,19 до 1,58 євро), а нафта Brent зросла в ціні з 95,4 до 117,7 доларів за барель (на 23,4%). Навіть з урахуванням зниження податків у Польщі оптові ціни на паливо збільшилися на 25%, що є основною нинішніх цін на українських АЗС.

Українцям можуть купити паливо на польському кордоні дещо дешевше: за вирахуванням податків оптова ціна дизеля становитиме 5100 злотих (35340 грн), а бензину – 5160 злотих (35760 грн) за 1000 л. Оскільки українські покупці будуть зацікавлені у великих партіях, то ціни можуть бути ще нижчими. Також варто додати й знижений із 20 до 7% український ПДВ на нафтопродукти (за польським прикладом), акциз же під час воєнного стану тимчасово скасований.

Тобто на українській стороні кордону в одному з пропускних пунктів 1000 л дизпалива коштуватимуть від 37,8 тис. грн, а бензину від 38,2 тис. Водночас слід врахувати вартість доставки палива до АЗС, яка зросла через складнощі з логістикою, витрати на реалізацію та інтерес продавця. Як відомо, чим далі доставка на схід, особливо у прифронтові райони, тим дорожче буде ціна палива. Станом на кінець травня 2022 року в західних областях паливо коштувало від 45 грн за літр дизеля чи бензину, а в східних вже від 50 грн.

“Далі все вже залежить від чесності, жадібності та попиту. За відносно рівною ціною бензину та дизеля на кордоні України на заправках дизель коштує відчутно дорожче, оскільки попит на нього в країні вищий. При цьому в Україні бензин дорожчий за газ лише на 25%, хоча в тій же Польщі — практично вдвічі. Причина у меншому розмірі ринку та кількості постачальників, а отже, у меншій конкуренції, яка “тримає” ціну”, – резюмував Гаврись.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: пальне

Останні записи

Дослідження визначило найбрудніший вид транспорту у світі

Незважаючи на численні суперечки щодо екологічності електромобілів у порівнянні з машинами з ДВЗ, нове дослідження…

26.08.2025

Чому не можна змішувати моторні оливи: поради експерта

Експерт наголошує, що змішування різних моторних олив категорично не рекомендується. Поєднання олив з різною основою…

26.08.2025

Audi робить ставку на AI та електрифікацію на новому китайському заводі

Альянс SAIC та Audi завершив підготовку нового високотехнологічного заводу, створеного спеціально для китайського ринку. На…

26.08.2025

Як зрозуміти, що час міняти масло в АКПП: 5 ознак

Альянс SAIC та Audi завершив підготовку нового високотехнологічного заводу, створеного спеціально для китайського ринку. На…

26.08.2025

Honda Accord 2026 оновився: нові системи безпеки та свіжий дизайн

Коли заходить мова про японські седани D-класу, то перше, що спадає багатьом на думку, це…

26.08.2025

Оновлений Peugeot 308 отримав новий дизайн і розширену лінійку силових агрегатів

Французький автоконцерн представив рестайлінговий Peugeot 308 2026 року з оновленим дизайном передньої частини та широким…

26.08.2025