Новини

Бензину по 25 грн за літр уже не буде: яка зараз справедлива ціна палива

Ціни на нафтопродукти почали стабільно зростати з 2021 року, а зараз вони рекордно високи у всьому світі. Цей процес прискорила й повномасштабна російсько-українська війна. У зв’язку з цим ціни на паливо вже навряд чи будуть по 25 гривень за літр.

Про це розповів кандидат економічних наук Микола Гаврись.

Ситуація із зростанням цін на паливо спостерігається й у США та Європі, зокрема, у Польщі. Там за останні три місяці вартість літра дизеля загалом зросла на 29% (з 1,2 до 1,55 євро), бензину – на 32,7 % (з 1,19 до 1,58 євро), а нафта Brent зросла в ціні з 95,4 до 117,7 доларів за барель (на 23,4%). Навіть з урахуванням зниження податків у Польщі оптові ціни на паливо збільшилися на 25%, що є основною нинішніх цін на українських АЗС.

Українцям можуть купити паливо на польському кордоні дещо дешевше: за вирахуванням податків оптова ціна дизеля становитиме 5100 злотих (35340 грн), а бензину – 5160 злотих (35760 грн) за 1000 л. Оскільки українські покупці будуть зацікавлені у великих партіях, то ціни можуть бути ще нижчими. Також варто додати й знижений із 20 до 7% український ПДВ на нафтопродукти (за польським прикладом), акциз же під час воєнного стану тимчасово скасований.

Тобто на українській стороні кордону в одному з пропускних пунктів 1000 л дизпалива коштуватимуть від 37,8 тис. грн, а бензину від 38,2 тис. Водночас слід врахувати вартість доставки палива до АЗС, яка зросла через складнощі з логістикою, витрати на реалізацію та інтерес продавця. Як відомо, чим далі доставка на схід, особливо у прифронтові райони, тим дорожче буде ціна палива. Станом на кінець травня 2022 року в західних областях паливо коштувало від 45 грн за літр дизеля чи бензину, а в східних вже від 50 грн.

“Далі все вже залежить від чесності, жадібності та попиту. За відносно рівною ціною бензину та дизеля на кордоні України на заправках дизель коштує відчутно дорожче, оскільки попит на нього в країні вищий. При цьому в Україні бензин дорожчий за газ лише на 25%, хоча в тій же Польщі — практично вдвічі. Причина у меншому розмірі ринку та кількості постачальників, а отже, у меншій конкуренції, яка “тримає” ціну”, – резюмував Гаврись.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: пальне

Останні записи

Чому заправляти автомобіль «до повного» іноді небезпечно

Заправка автомобіля "до повного" здається звичною, проте в деяких випадках може призвести до проблем. Сучасні…

09.10.2025

Верховна Рада розглядає систему штрафних балів для системних порушників ПДР

В Україні планують запровадити систему штрафних балів для водіїв, яка вже давно діє в країнах…

09.10.2025

Nissan оновив електрокросовер Ariya з футуристичним дизайном (ФОТО)

Nissan представив оновлений електричний кросовер Ariya, який відмовився від традиційної решітки радіатора на користь нової…

09.10.2025

Базові Tesla Model 3 і Y більше не мають FM/AM-радіо

Tesla представила оновлені базові версії Model 3 і Model Y, які більше не оснащуються FM/AM-радіо.…

09.10.2025

Audi представила оновлений Q5L 2026 для китайського ринку

Audi представила оновлену версію кросовера Q5L 2026 року, орієнтовану на китайський ринок. Модель отримала збільшену…

09.10.2025

Топ-3 критичні помилки на дорозі, що можуть коштувати життя

Багато водіїв вважають, що траса безпечніша за міські дороги, проте на швидкісних ділянках наслідки ДТП…

09.10.2025