Новини

Кілометрові черги на нульове розмитнення: чому вони утворились?

Share

Діяльність української митниці під час війни викликає біль, гнів та сльози не тільки у волонтерів, але й у тих, хто вирішив власноруч завести вживаний автомобіль з Європи.

У квітні минулого 2021 року українці завезли 38,8 тис. уживаних легкових автомобілів з-за кордону. У квітні поточного року українці за нульовою ставкою завезли 29 195 машин. Тобто кількість авто, що ввозяться, не зросла. Виникає закономірне питання – звідки взялись багатокілометрові черги на кордоні?

Зараз на кордоні люди буквально живуть у машинах по кілька днів. “Я побував на польсько-українському пропускному пункті “Будомеж – Грушів”, щоб побачити все на власні очі”, – пише Maksym Kaczuriwski з видання ukrayina.pl.

На пропускному пункті “Грушів-Будомеж” — тисячі автівок у черзі, яка розтягнулась на більш як десять кілометрів. За кермом легковиків переважно жінки, дехто з дітьми.

“Я з Київщини. Моє авто розстріляли окупанти, — розповідає Алла. — Я купила в Польщі машину за дві тисячі доларів, була дуже щаслива. А потім потрапила в чергу на кордоні. Уже четверту добу тут стою, скоро буду відзначати ювілейні 100 годин. Я дуже виснажена. Елементарно — тут нема де помитись, вологі серветки — справжня валюта. І виходу немає. Ну не кину ж я тут свою машину, яку купила ледь не за останні гроші”.

“Ми з чоловіком усе життя мріяли про власне авто, — каже львів’янка Надія на “Фольксвагені Шаран”. Жінка вже третю добу стоїть у черзі на кордоні. — Але машини в Україні доволі дорогі, тож грошей на омріяну покупку нам не вистачало. А тут з’явилася така можливість. Ми з чоловіком усе порахували, і в нас загорілись очі — можемо дозволити собі авто! Тож я поїхала до Польщі. Тим часом чоловік через інтернет знайшов мінівен в одному з польських міст, я його купила всього за п’ять тисяч злотих, а це приблизно 1200 доларів”.

Десятки кілометрів черги

Багатокілометрова черга розтягнулась полем. Тут немає магазинів, туалетів і душу. Люди вже засмаглі, адже постійно сидіти в машині — важко, а надворі припікає сонце. Сонні, з набряклими обличчями, виспатись нема коли — кожну годину треба просуватися у черзі на декілька метрів. Проспиш — тебе оминуть і доведеться ще довше стояти в черзі. Люди голодні, їжі обмаль, бо ніхто не думав, що потрапить у таку пригоду, й не розрахував запасів продуктів.

Чимало автівок виходять з ладу — в основному сідають акумулятори, бо ти завівся, проїхав 20 метрів і вимкнув двигун. Тож іноді машину доводиться штовхати в черзі.

Що везуть?

У черзі – скромні “опелі”, “фольксвагени”, “рено”, “сітроєни”, “пежо”, “форди”… Пройшовши з кілометр, нарешті можна побачити “мерседес”, але йому вже 15 років, і вартість його, за словами власника, — приблизно три тисячі доларів.

Трохи далі на розмитнення чекають вантажні “бусики” — вочевидь хтось купив собі для ведення бізнесу. О, нарешті крутий “БМВ Х6”. Але в нього вм’ятина на всю ліву сторону. Значить, теж не дуже дорогий.

Саботаж від митниці

Митниця як може пручається нульовому розмитненню і те, що зараз відбувається, дуже схоже на саботаж. Кожен автомобіль оформлюють як мінімум 45 хвилин, а деякі ще довше. Саме через це черга з автомобілів просувається настільки повільно.

“Причина цих черг — зовсім не в тому, що багато людей захотіли купити собі авто, причина — в процедурі розмитнення, — пояснює засновник і активіст Всеукраїнської громадської організації “Авто Євро Сила” Олександр Чернявський. — Ще раніше Кабмін дав доручення митникам розробити спрощений механізм розмитнення. Вони створили документ, так звану нульову митну декларацію. Вона вмістилась на одному аркуші паперу А4. Власник авто мав би внести у цей документ своє прізвище та ім’я, марку машини, її технічні характеристики, отримати на кордоні мокру печатку й з цим документом одразу поїхати в Сервісний центр, аби поставити автівку на облік.

Однак голова Податкового комітету Данило Гетманцев не дозволяє митниці впровадити цю нульову митну декларацію і залишає той порядок розмитнення машин, який був. Тобто і далі діє вся бюрократична тяганина на кордоні, послуги брокерів, внутрішня митниця… Це все в десятки разів збільшило час проходження кордону”.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Найдешевший кросовер Nissan скоро оновиться (фото)

Компанія Nissan ввела у свою модельну лінійку кросовер Magnite у 2020-му році. Автомобіль виявився найдоступнішим…

02.05.2024

Компактний кросовер Renault Symbioz 2025 повністю розсекретили

Компанія Renault показала нового представника компактних кросоверів під назвою Symbioz. Ця модель завершує наступ на…

02.05.2024

Cadillac показав новий кросовер Optiq для китайського ринку (фото)

Cadillac представив молодіжний кросовер Optiq "на батарейках". Нова модель дебютувала на автосалоні в Пекіні, і…

02.05.2024

Названо найкращі седани компакт-класу, які коштують своїх грошей

В історії автомобілебудування був час, коли відносно недорогі та розкішні седани сипалися буквально з рогу…

02.05.2024

В мережі показали Rolls-Royce Cullinan 2025 без камуфляжу (фото)

У мережі з'явилися фотографії оновленого Rolls-Royce Cullinan 2025 без камуфляжу, що розкривають деталі рестайлінгу розкішного…

02.05.2024

У суперпікапа RAM TRX таки буде потужний наступник

У суперпікапа RAM TRX все-таки буде сильний наступник. Через тиждень після прем'єри варіанта з форсованим…

02.05.2024