Діяльність української митниці під час війни викликає біль, гнів та сльози не тільки у волонтерів, але й у тих, хто вирішив власноруч завести вживаний автомобіль з Європи.
У квітні минулого 2021 року українці завезли 38,8 тис. уживаних легкових автомобілів з-за кордону. У квітні поточного року українці за нульовою ставкою завезли 29 195 машин. Тобто кількість авто, що ввозяться, не зросла. Виникає закономірне питання – звідки взялись багатокілометрові черги на кордоні?
Зараз на кордоні люди буквально живуть у машинах по кілька днів. “Я побував на польсько-українському пропускному пункті “Будомеж – Грушів”, щоб побачити все на власні очі”, – пише Maksym Kaczuriwski з видання ukrayina.pl.
На пропускному пункті “Грушів-Будомеж” — тисячі автівок у черзі, яка розтягнулась на більш як десять кілометрів. За кермом легковиків переважно жінки, дехто з дітьми.
“Я з Київщини. Моє авто розстріляли окупанти, — розповідає Алла. — Я купила в Польщі машину за дві тисячі доларів, була дуже щаслива. А потім потрапила в чергу на кордоні. Уже четверту добу тут стою, скоро буду відзначати ювілейні 100 годин. Я дуже виснажена. Елементарно — тут нема де помитись, вологі серветки — справжня валюта. І виходу немає. Ну не кину ж я тут свою машину, яку купила ледь не за останні гроші”.
“Ми з чоловіком усе життя мріяли про власне авто, — каже львів’янка Надія на “Фольксвагені Шаран”. Жінка вже третю добу стоїть у черзі на кордоні. — Але машини в Україні доволі дорогі, тож грошей на омріяну покупку нам не вистачало. А тут з’явилася така можливість. Ми з чоловіком усе порахували, і в нас загорілись очі — можемо дозволити собі авто! Тож я поїхала до Польщі. Тим часом чоловік через інтернет знайшов мінівен в одному з польських міст, я його купила всього за п’ять тисяч злотих, а це приблизно 1200 доларів”.
Багатокілометрова черга розтягнулась полем. Тут немає магазинів, туалетів і душу. Люди вже засмаглі, адже постійно сидіти в машині — важко, а надворі припікає сонце. Сонні, з набряклими обличчями, виспатись нема коли — кожну годину треба просуватися у черзі на декілька метрів. Проспиш — тебе оминуть і доведеться ще довше стояти в черзі. Люди голодні, їжі обмаль, бо ніхто не думав, що потрапить у таку пригоду, й не розрахував запасів продуктів.
Чимало автівок виходять з ладу — в основному сідають акумулятори, бо ти завівся, проїхав 20 метрів і вимкнув двигун. Тож іноді машину доводиться штовхати в черзі.
У черзі – скромні “опелі”, “фольксвагени”, “рено”, “сітроєни”, “пежо”, “форди”… Пройшовши з кілометр, нарешті можна побачити “мерседес”, але йому вже 15 років, і вартість його, за словами власника, — приблизно три тисячі доларів.
Трохи далі на розмитнення чекають вантажні “бусики” — вочевидь хтось купив собі для ведення бізнесу. О, нарешті крутий “БМВ Х6”. Але в нього вм’ятина на всю ліву сторону. Значить, теж не дуже дорогий.
Митниця як може пручається нульовому розмитненню і те, що зараз відбувається, дуже схоже на саботаж. Кожен автомобіль оформлюють як мінімум 45 хвилин, а деякі ще довше. Саме через це черга з автомобілів просувається настільки повільно.
“Причина цих черг — зовсім не в тому, що багато людей захотіли купити собі авто, причина — в процедурі розмитнення, — пояснює засновник і активіст Всеукраїнської громадської організації “Авто Євро Сила” Олександр Чернявський. — Ще раніше Кабмін дав доручення митникам розробити спрощений механізм розмитнення. Вони створили документ, так звану нульову митну декларацію. Вона вмістилась на одному аркуші паперу А4. Власник авто мав би внести у цей документ своє прізвище та ім’я, марку машини, її технічні характеристики, отримати на кордоні мокру печатку й з цим документом одразу поїхати в Сервісний центр, аби поставити автівку на облік.
Однак голова Податкового комітету Данило Гетманцев не дозволяє митниці впровадити цю нульову митну декларацію і залишає той порядок розмитнення машин, який був. Тобто і далі діє вся бюрократична тяганина на кордоні, послуги брокерів, внутрішня митниця… Це все в десятки разів збільшило час проходження кордону”.
Bugatti встановила новий рекорд швидкості для родстерів, розігнавши W16 Mistral до 454 км/год на німецькому…
Chevrolet планує швидке оновлення свого популярного кросовера Tracker. Нещодавно машину підловили під час випробувань на…
У 2024 році були визначені найбезпечніші автомобілі, ґрунтуючись на чотирьох ключових умовах оцінки. Оцінювалися показники…
Їздити без фар не можна, в принципі: ні вдень, ні тим більше вночі. Нині часто…
Компанія Abarth, яка перш за все відома розробкою високопродуктивних версій серійних автомобілів Fiat, вирішила припинити…
Компанія Nissan завершує розробку електричної моделі, що прийде на зміну моделі Leaf у 2025 році.…
Leave a Comment