Новини

Скасування держрегулювання цін на пальне — чим такий крок Кабміну допоможе у подоланні дефіциту

Кабінет міністрів України скасував регулювання цін на пальне. З одного боку це може допомогти розв’язати проблему дефіциту пального на ринку.

Адже деякі АЗС мають у резерві достатньо бензину, але не хочуть його продавати за цінами, встановленими урядом. Під час війни це не рентабельно.

Проте з іншого боку таке рішення неминуче призведе до підняття ціни на паливо. Директор консалтингової компанії А-95 Сергій Куюн розповідає, що так попит людей на паливо зменшиться, а отже й зникнуть черги до АЗС.

Ринок стабілізується та наповниться ресурсом, після чого знову можна буде повернутись до регулювання ціни.

Я думаю, що на це знадобиться не менше двох місяців за умови відсутності “сюрпризів”. Адже ми живемо в час, коли постійно щось літає, відтак ми щось втрачаємо, а щось набуваємо, — говорить Куюн.

Нині Україна повністю переналаштовується на нову схему постачання пального, адже через війну втратила 97% джерел ресурсів. Експерти впевнені, що для будь-якої країни це був би шок.

Зараз ми завозимо пальне виключно через ЄС наземним шляхом. Міністерка економіки Юлія Свириденко розповідає, що черг на польському кордоні немає завдяки “зеленому” коридору. Тож за 17 днів травня вдалось імпортувати такий обсяг пального, як за весь квітень (190 тисяч тонн).

Чому Кабмін раніше не скасував регулювання цін?

— Державне регулювання дало нам відчути тільки на третьому місяці війни, що в нас є дефіцит пального, і зрозуміти, що наші ціни протягом березня-квітня були нижчі, ніж європейські.

Це при тому, що ми вже на той час імпортували європейський продукт, — пояснює Свириденко.

Тому, на думку міністерки економіки, на початковому етапі війни держрегулювання цін було правильним рішенням.

Тепер же ми виходимо на другий етап, тож українським операторам потрібно не тільки наситити ринок ресурсом, а й зробити запаси принаймні на 15 діб (довоєнний рівень).

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: пальне

Останні записи

Lexus RX 350h визнаний найнадійнішим гібридним SUV на ринку

Гібридні кросовери вже стали звичним явищем на світовому ринку автомобілів. Більшість популярних моделей великих виробників…

30.09.2025

Дизель в Україні дорожчає, але дефіциту не очікується

В Україні зростають ціни на дизельне пальне, і головною причиною стали нові санкції та посилення…

30.09.2025

Mercedes і Volkswagen повертають фізичні перемикачі в автомобілі

Автовиробники, які довгі роки робили ставку на сенсорні екрани, поступово повертаються до фізичних елементів управління.…

30.09.2025

BMW готує X5 нового покоління з ультракомпактними «ніздрями»

Компанія BMW активно працює над новим поколінням свого бестселера X5, який очолює рейтинг продажів преміальних…

30.09.2025

Toyota оновлює старі моделі замість випуску нових

Останніми роками Toyota обирає обережний підхід до оновлення своїх популярних моделей. Нові версії RAV4 і…

30.09.2025

Названо 3 схеми штрафів, на які варто звертати увагу кожному водію

Попри активне використання автоматичних камер, протоколи поліції досі відіграють значну роль, і водії іноді стають…

30.09.2025