Новини

Скасування держрегулювання цін на пальне — чим такий крок Кабміну допоможе у подоланні дефіциту

Кабінет міністрів України скасував регулювання цін на пальне. З одного боку це може допомогти розв’язати проблему дефіциту пального на ринку.

Адже деякі АЗС мають у резерві достатньо бензину, але не хочуть його продавати за цінами, встановленими урядом. Під час війни це не рентабельно.

Проте з іншого боку таке рішення неминуче призведе до підняття ціни на паливо. Директор консалтингової компанії А-95 Сергій Куюн розповідає, що так попит людей на паливо зменшиться, а отже й зникнуть черги до АЗС.

Ринок стабілізується та наповниться ресурсом, після чого знову можна буде повернутись до регулювання ціни.

Я думаю, що на це знадобиться не менше двох місяців за умови відсутності “сюрпризів”. Адже ми живемо в час, коли постійно щось літає, відтак ми щось втрачаємо, а щось набуваємо, — говорить Куюн.

Нині Україна повністю переналаштовується на нову схему постачання пального, адже через війну втратила 97% джерел ресурсів. Експерти впевнені, що для будь-якої країни це був би шок.

Зараз ми завозимо пальне виключно через ЄС наземним шляхом. Міністерка економіки Юлія Свириденко розповідає, що черг на польському кордоні немає завдяки “зеленому” коридору. Тож за 17 днів травня вдалось імпортувати такий обсяг пального, як за весь квітень (190 тисяч тонн).

Чому Кабмін раніше не скасував регулювання цін?

— Державне регулювання дало нам відчути тільки на третьому місяці війни, що в нас є дефіцит пального, і зрозуміти, що наші ціни протягом березня-квітня були нижчі, ніж європейські.

Це при тому, що ми вже на той час імпортували європейський продукт, — пояснює Свириденко.

Тому, на думку міністерки економіки, на початковому етапі війни держрегулювання цін було правильним рішенням.

Тепер же ми виходимо на другий етап, тож українським операторам потрібно не тільки наситити ринок ресурсом, а й зробити запаси принаймні на 15 діб (довоєнний рівень).

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: пальне

Останні записи

Volkswagen повністю відмовляється від дизеля в T-Roc 2026 і переходить на гібриди

Volkswagen готує оновлений T-Roc 2026, який уже наступного року випробовуватимуть на дорогах Іспанії. Головна зміна…

15.11.2025

Як продовжити термін служби акумулятора взимку: рекомендації експерта

Автомеханік пояснив чому акумулятор розряджається навіть тоді, коли автомобіль стоїть кілька днів без руху. За…

15.11.2025

McLaren відмовляється від електрокара у сегменті SUV на користь традиційного двигуна

Британська марка McLaren вже кілька місяців ходить у чутках щодо свого першого кросовера, і тепер…

15.11.2025

Subaru відмовляється від частини електромобілів через попит на гібриди

Subaru вирішила переглянути свою стратегію в галузі автомобілів. Компанія оголосила, що зосередиться на гібридах та…

15.11.2025

Названо нові автомобілі з кращим співвідношенням ціни та можливостей

Названо автомобілі, які пропонують максимальну віддачу за свої гроші, серед них Mazda CX-30, Chevrolet Trax,…

15.11.2025

Volkswagen відкликає понад 12 000 гібридних Touareg через ризик перегріву батареї

Volkswagen відкликає понад 12 000 гібридних Touareg через серйозну технічну проблему, яка може спричинити перегрів…

15.11.2025