Новини

Чим загрожує часта їзда в ECO-режимі

Майже будь-який сучасний автомобіль навіть у базовій або близькій до неї комплектації оснащується системою вибору режимів руху. ECO-режим допомагає заощаджувати паливо, але не заощаджує кошти – термін служби двигуна при його використанні може знижуватися.

Зазвичай такий вибір передбачає щонайменше три режими: стандартний, спортивний та економічний. За фактом здебільшого різниця між ними невелика, вона ледь помітна. Але буває, що кожен із них справді виконує заявлену функцію. Ось тільки якою ціною?

Більшість автовласників постійно їздить у стандартному режимі, який автоматично включається при кожному наступному запуску автомобіля. Можливості двигуна використовуються не більше ніж на 80%.

Потужність, яку заявляє виробник, двигун видає лише на піку – при їзді у спортивному режимі. А що дає еко-режим? Його справжнє завдання – економити пальне, і з цим цей режим справді непогано справляється: здебільшого витрата бензину та дизеля знижується, зростає пробіг на одному баку.

Однак одночасно ECO-режим потроху вбиває двигун, якщо ним користуватися занадто часто і невміло. Оскільки трансмісія в такому режимі також переходить в економічний режим, на підвищену передачу машина переходить раніше, ніж потрібно. Стрілка тахометра часто падає вниз вже після досягнення 1 900-2 000 об/хв.

Під час руху внатяг, на низьких оборотах, автоматично знижується продуктивність масляного насоса, що неминуче призводить до масляного голодування двигуна. Наслідок такої проблеми – прискорене зношування всіх найважливіших компонентів, включаючи циліндропоршневу групу.

Зазори між поршнями та циліндрами збільшуються, він стирається. Процес призводить до зниження компресії, підвищення детонації, вироблення вкладишів та зносу шийок колінчастого валу.

Одночасно їзда в ECO-режимі призводить до утворення великої кількості нагару та масляних відкладень. Мотор перестає “дихати”, втрачає потужність і навіть переходить на аварійні алгоритми роботи.

У зимовий час зловживання економічним режимом керування призводить до більш тривалого прогрівання двигуна і неоптимальних умов роботи, що веде до прискореного зносу.

Виходить, автовиробник заманює споживача економією палива, а за фактом прискорює капітальний ремонт? Не все так просто.

Користуватися перевагами економічного режиму потрібно розумно, як і всіма іншими функціями автомобіля. Хоча б кілька разів на місяць варто включати спортивний режим та їздити на підвищених оборотах. Ні, перевищувати швидкість не потрібно – можна просто перевести коробку передач у ручний режим і перейти на одну передачу нижче.

Постійно так їздити не потрібно, але дати машині продихатися і прокашлятися точно не завадить. Велика частина шкідливих відкладень у двигуні просто згорить, а підвищена температура вижене з олії водяний конденсат.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Експерт пояснив, чому автогаз у грудні став дорожчим

Причинами подорожчання автогазу у грудні стали затримки постачання пального та зниження температури, повідомив директор консалтингової…

16.12.2025

Чи повинен водій показувати аптечку поліції: пояснення законодавства

Водії часто плутаються щодо обов'язку показувати медичну аптечку поліцейському. Законодавство визначає, що аптечка є обов'язковим…

16.12.2025

Tesla готує заводське рішення для супутникового інтернету у своїх авто

Tesla планує інтегрувати супутниковий інтернет у свої автомобілі, заклавши цю можливість на рівні конструкції даху.…

16.12.2025

Toyota готує нове покоління Harrier: прем’єра у 2027 році

Після виходу нового покоління кросовера Toyota RAV4, модель Harrier, що займає в ієрархії компанії більш…

16.12.2025

Українців масово обманюють на пригону авто з Європи

Поліція Сумської області звернулася до водіїв із застереженням щодо участі у сумнівних угодах з пригону…

16.12.2025

BMW відклала вихід нового спорткара M1 на невизначений термін

Влітку 2024 року фотошпигуни випадково зафіксували прототип загадкового BMW, що тестувався на гоночному треку в…

16.12.2025