Новини

Чим загрожує часта їзда в ECO-режимі

Майже будь-який сучасний автомобіль навіть у базовій або близькій до неї комплектації оснащується системою вибору режимів руху. ECO-режим допомагає заощаджувати паливо, але не заощаджує кошти – термін служби двигуна при його використанні може знижуватися.

Зазвичай такий вибір передбачає щонайменше три режими: стандартний, спортивний та економічний. За фактом здебільшого різниця між ними невелика, вона ледь помітна. Але буває, що кожен із них справді виконує заявлену функцію. Ось тільки якою ціною?

Більшість автовласників постійно їздить у стандартному режимі, який автоматично включається при кожному наступному запуску автомобіля. Можливості двигуна використовуються не більше ніж на 80%.

Потужність, яку заявляє виробник, двигун видає лише на піку – при їзді у спортивному режимі. А що дає еко-режим? Його справжнє завдання – економити пальне, і з цим цей режим справді непогано справляється: здебільшого витрата бензину та дизеля знижується, зростає пробіг на одному баку.

Однак одночасно ECO-режим потроху вбиває двигун, якщо ним користуватися занадто часто і невміло. Оскільки трансмісія в такому режимі також переходить в економічний режим, на підвищену передачу машина переходить раніше, ніж потрібно. Стрілка тахометра часто падає вниз вже після досягнення 1 900-2 000 об/хв.

Під час руху внатяг, на низьких оборотах, автоматично знижується продуктивність масляного насоса, що неминуче призводить до масляного голодування двигуна. Наслідок такої проблеми – прискорене зношування всіх найважливіших компонентів, включаючи циліндропоршневу групу.

Зазори між поршнями та циліндрами збільшуються, він стирається. Процес призводить до зниження компресії, підвищення детонації, вироблення вкладишів та зносу шийок колінчастого валу.

Одночасно їзда в ECO-режимі призводить до утворення великої кількості нагару та масляних відкладень. Мотор перестає “дихати”, втрачає потужність і навіть переходить на аварійні алгоритми роботи.

У зимовий час зловживання економічним режимом керування призводить до більш тривалого прогрівання двигуна і неоптимальних умов роботи, що веде до прискореного зносу.

Виходить, автовиробник заманює споживача економією палива, а за фактом прискорює капітальний ремонт? Не все так просто.

Користуватися перевагами економічного режиму потрібно розумно, як і всіма іншими функціями автомобіля. Хоча б кілька разів на місяць варто включати спортивний режим та їздити на підвищених оборотах. Ні, перевищувати швидкість не потрібно – можна просто перевести коробку передач у ручний режим і перейти на одну передачу нижче.

Постійно так їздити не потрібно, але дати машині продихатися і прокашлятися точно не завадить. Велика частина шкідливих відкладень у двигуні просто згорить, а підвищена температура вижене з олії водяний конденсат.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Jeep анонсувала електричний позашляховик Recon із запасом ходу 400 км

Jeep офіційно підтвердила випуск електричного позашляховика Recon, який надійде у виробництво на початку 2026 року.…

22.11.2025

Як правильно користуватися аварійкою і коли це незаконно

Аварійка - це офіційний попереджувальний сигнал, який використовують лише у небезпечних ситуаціях. Частою помилкою є…

22.11.2025

Нові світлофори з червоним хрестом: пояснюємо, що означає цей сигнал

У Києві почали тестувати новий світлофорний сигнал "Грецький хрест", який має підвищити безпеку та полегшити…

22.11.2025

У Китаї представлений Audi E5 Sportback Special Performance quattro (ФОТО)

На автосалоні в Гуанчжоу представили Audi E5 Sportback Special Performance quattro - нову версію електричного…

22.11.2025

У Китаї представили оновлений Volkswagen Tayron L PHEV 2026

На автосалоні в Гуанчжоу FAW-Volkswagen представив оновлений кросовер Volkswagen Tayron L PHEV 2026, що надійде…

22.11.2025

Найменш надійні Audi в Україні: які моделі варто уникати на вторинному ринку

Audi завжди асоціювалася з престижем, проте навіть у німецького бренду траплялися невдалі рішення, які давалися…

22.11.2025