Новини

Миття двигуна: міфи та реальність

Рано чи пізно підкапотний простір автомобіля обростає брудом, а перед автолюбителем постає цілком резонне питання – а чи не помити його? Розбираємось у тонкощах та нюансах такого миття.

Рано чи пізно підкапотний простір автомобіля обростає брудом, а перед автолюбителем постає цілком резонне питання – а чи не помити його? Тим більше, що заглядати туди доводиться часто. Наприклад, щоб перевірити рівень технічних рідин, замінити лампу, що перегоріла, у фарі або щоб долити «омивайку». Робити це у багнюці – задоволення на великого любителя.

Самі автовиробники ніяк не регламентують питання миття підкапотного простору та двигуна, залишаючи його на розсуд автовласника. Про нюанси та тонкощі такої мийки розповів технічний експерт автосервісу.

«Миття двигуна зовні не є обов’язковою процедурою і в регламентах виробників не прописано. При цьому наявність бруду на зовнішніх поверхнях ДВЗ не має принципового впливу на його роботу, вважає Володимир. – Втім, ми рекомендуємо мити двигун хоча б раз на рік. І можемо навести кілька вагомих аргументів, чому цим не варто нехтувати».

Чи впливає бруд на роботу двигуна

Деякі автомобілісти впевнені, що сильні забруднення заважають нормальному охолодженню двигуна. Ця версія виглядає цілком логічною, проте не варто забувати, що сучасні ДВС мають рідинне охолодження: антифриз циркулює по спеціальних каналах у сорочці мотора і охолоджується в радіаторі потоком повітря, що набігає, і вентилятором.

«Серед обивателів існує думка, що брудний двигун сильніше нагрівається. Так, це дійсно так. Зокрема, якщо забитий радіатор системи охолодження, то температурний режим буде неминуче порушено. Але якщо ж говорити про бруд на двигуні, то вона ніколи не спровокує його перегрів».

Чи впливає бруд під капотом на електроніку

Електроніка в сучасних автомобілях добре захищена від бруду. Всі електричні роз’єми забезпечені ущільнювальними вкладишами, що запобігають потраплянню в них пилу та вологи.

Електронні блоки управління взагалі заливаються спеціальними компаундами. Іншими словами, влучення в них чогось практично повністю виключено. І все ж таки у разі миття їх не завадить додатково закривати для запобігання намокання.

«Багато автомобілістів пов’язують брудний ДВЗ із витоком струму або неполадками в електроніці. Однак потрібно знати наступне: сам по собі бруд – речовина не струмопровідна, а от оксиди, які можуть утворитися в електричних роз’ємах (наприклад, через підвищену вологість повітря), якраз сильно впливають на роботу електрообладнання. Так ось, на чистому двигуні виявити контакти, що окислилися, простіше».

Чи може бруд на двигуні спровокувати пожежу

Існує думка, що сильно забруднений моторний відсік здатний викликати навіть спалах. Зрозуміло, якщо спеціально накидати під капот пінопласту, сухої тирси і пару вёдер тополиного пуху, а потім присмачити це легкозаймистою рідиною, то такий шанс вам, швидше за все, представиться. Однак у реальних умовах експлуатації це просто неможливо.

«Саме по собі бруд ніяк не впливає на пожежну безпеку. Виняток – осіннє листя або тополиний пух, що скопився під капотом. Вони випадково можуть спалахнути від сильно нагрітих агрегатів ДВЗ»

Як і чим слід мити двигун

Якщо ви наважитеся помити двигун, зробити це нескладно. Достатньо пам’ятати кілька нехитрих правил та застосовувати правильні засоби. Тим більше що для миття двигуна якихось суттєвих протипоказань не існує.

«Головним чином треба розуміти, що на чистому моторі простіше побачити підтікання технічних рідин, а значить, завчасно дізнатися про несправності та вжити заходів щодо їх усунення. Плюс чистий двигун, безумовно, приємніше обслуговувати, і відсутній ризик, що при ремонті бруд потрапить усередину вузлів ДВЗ, – розповів Володимир. – А взагалі існує два основних способи миття: перший – за допомогою спеціальної хімії та помірного напору води, а другий – за допомогою струменя гарячої пари з використанням спеціального обладнання. Обидва способи ефективні, якщо миття робити грамотно. Зокрема, перед процедурою необхідно відключити акумулятор, а також захистити від води генератор, розподільник запалювання, повітрозабірник, блок запобіжників та “мозки” двигуна.

Коли від миття краще відмовитися

Якщо ви не впевнені, що зможете захистити життєво важливі електронні компоненти від попадання вологи, від комплексного миття підкапотного простору краще відмовитися.

«Наразі в машинах повно електроніки. Відповідно до сучасних автомобілів потрібно ставитися з більшою обережністю та пам’ятати, що вода з електрикою ніяк не дружить»

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

7 машин, які не радять купувати на вторинному ринку

комфортом, але його варіатор швидко виходить з ладу, проявляючи ривки та пробуксовки, а ресурс складає…

25.08.2025

Європейські авто втратили кольорову різноманітність: сірий, білий і чорний лідирують

Відчуття, що нові автомобілі в Європі стали однаковими, підтверджують цифри. За даними аналітичної компанії JATO…

25.08.2025

Як швидко пройти блокпост: поради для водіїв

Проїзд блокпостів в Україні став звичною частиною щоденних поїздок, але навіть стандартна перевірка може затягнутися,…

25.08.2025

Експерт пояснив, чому варто затискати кнопки склопідйомника

Багато водіїв не підозрюють, що їхній автомобіль має функції, що виходять за рамки звичайних можливостей.…

25.08.2025

Бюджетний седан Honda отримає спортивний стиль і нову платформу

Один із найдешевших автомобілів у лінійці компанії Honda – седан City – готується перейти у…

25.08.2025

Mercedes E-Class 2002 встановив рекорд пробігу понад 2,2 млн км

Седан Mercedes-Benz E-Class 2002 року встановив рекорд, здолавши понад 2,2 мільйони кілометрів. Автомобіль довгі роки…

25.08.2025