Новини

“Будемо їздити на жигулях”: з чим залишаться росіяни після вторгнення в Україну

Share
Росія ризикує зовсім залишитись без автомобілів. Ключові автовиробники тікають з країни, а російський ринок без імпортних складових стабільно працювати не зможе.

На тлі безпрецедентної кризи у світовій автопромисловості Росія ризикує зовсім залишитись без автомобілів. Ключові автовиробники покидають її ринок, а заводи в країні не можуть стабільно працювати.

Продажі автомобілів у диктаторську Росію вже призупинили Audi, Jaguar, Land Rover, BMW, Mercedes, Citroen, General Motors та Skoda. Політичний тиск західних країн, нестабільність валюти та проблеми з ланцюгами постачань роблять неможливим швидке відновлення ринку.

Імпортозаміщення за рахунок власного виробництва не стане панацеєю для росіян. З проблемами всередині країни зіткнулись більшість автомобільних заводів.

Компанії АвтоВАЗ, Renault, Volvo, Hyundai вже призупиняють виробництва на російських заводах.

Проблема у нестачі комплектуючих, які постачали через Україну, а також подальше обмеження на їхнє постачання із західних країн.

Видання Autoconsulting пише, що якщо АвтоВАЗ залишиться без французьких комплектуючих, то завод зможе випускати лише стару модель “Нива”.

З 1 березня ця компанія вже підвищила ціни на нові автомобілі на 15%, що є найбільшим в історії одномоментним подорожчанням.

Повернення до радянських автомобілів

За даними Washingtonpost, найбільший у світі виробник напівпровідників TSMC вже зупинив постачання своєї продукції до країни-агресора.

Аналогічні санкції очікують російські компанії й з боку таких технологічно розвинутих країн як Японія та США. Це змусить обмежити кількість та якість технологій в автомобілях.

“Ми ризикуємо залишитися в автомобільному минулому – нові моделі автомобілів просто не надходитимуть у продаж. Заводи почнуть оновлювати свої модельні лінійки з частотою АВТОВАЗів часів СРСР. Тобто фактично обмежуватися лише рестайлінгом тієї чи іншої глибини.

Якщо буде ембарго на постачання напівпровідників, то вітчизняний авторинок швидко перетвориться на ринок уживаних авто”, – пише російський журнал “За рулем”.

Зараз АвтоВАЗ розробляє варіанти для диверсифікації. Виробляти мікроелектроніку самотужки – дуже важко. Заводи з виробництва напівпровідників вимагають великих інвестицій, часу та стабільності.

Інший варіант – налагодити постачання з Китаю. Однак китайцям через світову кризу самим не вистачає напівпровідників, і першочергово Піднебесна забезпечуватиме власні потреби.

На підприємствах АвтоВАЗ працює понад 35 тисяч людей. Щороку компанія випускає близько 350 тисяч автомобілів. Близько 57% російських автомобілів вийшли з заводів цієї компанії. Тепер автогігант ризикує зіткнутись із найгіршою в історії кризою.

66% в концерні АвтоВАЗ належить французькій компанії Renault, яка вже допускала зупинку виробництва через дефіцит напівпровідників.

На думку експертів Motor.ru, якщо французький власник вийде з бізнесу, заводи зможуть збирати лише дві моделі: Niva Legend та Niva Travel.

Зростання цін на нові автомобілі стає неминучим. Ажіотажний попит триматиметься навіть на вторинному ринку, адже всі чекатимуть підвищення цін та відсутності асортименту.

Водночас можливості для купівлі уже наявних автомобілів для звичайних людей зменшуються.

Різке підвищення облікової ставки Центральним банком країни-агресора призвело до зростання ставки споживчих кредитів у два рази, що зробить позики на нові автомобілі недоступними для багатьох громадян.

“Всі запчастини стоять на стопі на складах. Нічого замовити та купити неможливо. Ось реалії сьогоднішнього авторинку.

У великих західних компаній зараз велика проблема. Вони вклали у заводи в Росії мільярди доларів, а зараз їх ставлять в умови, коли фактично неможливо працювати.

Не хочу навіть говорити, що ми невдовзі будемо їздити на жигулях. Це повне безумство”, – сказав російський автоблогер Ерік Кітуашвілі.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • Скоро москаліки, як доб'ють свої бжигулі, будуть їздити на гужовій тязі. Слава Україні! Смерть Путіну!

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: LADA

Останні записи

Volkswagen обрушила ціни на кросовери ID. 4 CROZZ 2025 та ID. 6 CROZZ

Volkswagen влаштувала атракціон нечуваної щедрості на китайському ринку - електричні кросовери ID. 4 CROZZ 2025…

23.02.2025

Водіям загрожують штрафи до 1700 грн і позбавлення прав

В Україні посилюється контроль за дотриманням правил дорожнього руху, а порушників очікують суворіші санкції. Особливу…

23.02.2025

В ОАЕ дебютував 930-сильний Porsche Cayenne із диким тюнінгом Magnum

В ОАЕ дебютував 930-сильний Porsche Cayenne із диким тюнінгом Magnum. У Дубаї відбулася презентація глибоко…

23.02.2025

Названі основні правила безпеки на зимових дорогах

Рівень безпеки сучасних автомобілів настільки високий, що можна бути впевненим у безпеці поїздки навіть у…

23.02.2025

Skoda Space готують до дебюту: електромобіль тестують у морозних умовах

Після успішного запуску електромобіля Elroq, компанія Skoda активно працює над новим проектом у своєму портфоліо…

23.02.2025

Автомеханік розповів, навіщо потрібні робот та варіатор, якщо є автомат

Автоматична коробка передач значно спрощує керування автомобілем, особливо в умовах міського трафіку. Вона не лише…

23.02.2025