Новини

Як рухатися на авто в умовах масової евакуації

Тисячі українських громадян змушено зірвалися з місць і вирушили автотранспортом у більш безпечні регіони.

Виявилося, що навіть ті шляхи, які проходять далеко від реальних бойових дій, стали небезпечними для пересічного водія.

Головні особливості українських автошляхів у перші дні бойових дій – надмірна кількість транспорту, що рухається в один бік, нервозна в цілому обстановка і наявність недосвідчених водіїв, які нечасто зустрічаються у мирний час.

Протягом трьох днів особливо жвавий рух транспорту спостерігався трасами західного напрямку: Е40 Київ – Чоп, М07 Київ – Ковель (“Варшавка”) та Е50 – Н01 “Дніпро – Стрий”.

Суцільний потік транспорту у попутному напрямку. В цілому для мешканців великих міст це звичний режим руху – але якщо він триває не п’ять – шість годин поспіль. Це швидко втомлює водія, тому якщо є змога, краще мінятися кожні дві години. Це одна небезпека у такому ритмі руху – відносно велика кількість авто, які, розуміючи свою безкарність, рухалися по зустрічній смузі, а при появі машин назустріч намагаються повернутися у “свій” потік. Це була одна з основних причин ДТП у ці дні.

Суцільний потік транспорту назустріч. Тут головна складність – вчасно відгальмовуватися та ухилятися від нетерплячих співвітчизників, які обганяють свій потік по зустрічній або несуться нею у тривалому режимі.

“Обочечники”. Під час масової евакуації у великій кількості спостерігалися водії, відомі мешканцям великих міст як “обочечники” – ті, хто обганяє потік по узбіччю. Тобто дисциплінованим водіям в умовах нервозного трафіку дуже корисно контролювати крім іншого також і праву сторону, навіть тим, хто тримається виключно у правій смузі. Через таких водіїв рух потоку уповільнювався ще більше.

У транспортних потоках вимушено опинилися люди та машини, які, м’яко кажучи, з’являються на шляхах дуже нечасто. Через недосвідчених автомобілістів у напруженому трафіку траплялися численні аварії – хоч і незначні, але все одно такі, що перешкоджали загальному руху. Такі драйвери губляться у складних ситуаціях, паркуються, перекриваючи виїзди з АЗС, глухнуть у “тягнучках”, посилюючи пробки.

Вже три дні всі основні траси в західному напрямку заповнені автомобілями з громадянами, які вивозять дітей якомога далі від війни

Але досвідченим водіям можна порадити ставитися до помилок молодих колег з розумінням і допомагати їм у складних ситуаціях. Принаймні, це почасти знівелює проблеми, які створюють не дуже грамотні дії новачків для інших учасників руху.

Ще один комплект проблем традиційно для подібних дорожніх ситуацій створюють старі, зношені автомобілі. При тривалому русі в умовах щільного трафіку такі машини швидко втрачають залишки ресурсу і починають ламатися. Закипають двигуни, заклинюють гальмівні колодки, відмовляє зчеплення, сідають акумулятори – це найтиповіші поламки старих машин будь-яких моделей незалежно від марки. Певно, найрозумнішим буде допомогти такому бідоласі – як мінімум прибрати машину з дороги, щоб звільнити дорогу іншим.

Залишатись стриманим, уникати надмірного хвилювання і паніки дуже важливо для власної безпеки. Навіть якщо дорога вкрита безліччю вибоїн та забита транспортом, а водії навколо масово проявляють не найкращі людські якості, вам буде простіше, якщо опанувати себе і діяти суто логічно. Власне, це правило діє не лише за умов бойових дій.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

BMW відкликає кросовери X3 через збій у рульовому керуванні

У Північній Америці BMW оголосила відкликання нових кросоверів X3 через помилку в програмному забезпеченні рульового…

23.12.2025

ТОП-5 бюджетних кросоверів 2025 року за рейтингом J.D. Power

Вартість нових автомобілів постійно зростає, і на тлі складної фінансової ситуації в Україні все менше…

23.12.2025

Tesla Cybertruck поки не планують продавати в Європі

Постачання Tesla Cybertruck 2026 у Північній Америці розпочалися наприкінці 2023 року, проте пікап не став…

23.12.2025

Електрокар Renault подолав 1000 км на одному заряді батареї

Компанія Renault представила експериментальний електромобіль Filante Record 2025, який здатний проїхати до 1000 кілометрів на…

23.12.2025

Експерт розповів, як часто треба підкачувати шини в автомобілі взимку

Взимку тиск у шинах падає через охолодження повітря: при зниженні температури на 10 °C він падає…

23.12.2025

Volkswagen відмовився від прямих продажів електрокарів у Європі

Volkswagen припиняє прямі продажі електромобілів приватним клієнтам через агентську модель по всій Європі. Рішення ухвалено…

23.12.2025