Новини

У Мережі розповіли, що спільного у електромобілів та автомобілів на водні

Сьогодні практично всі автовиробники намагаються взяти участь у боротьбі за екологію. І якщо одні роблять ставку на електрокари, то інші вкладаються у розвиток альтернативних технологій застосування водню як паливо. У цих технологій є багато плюсів та мінусів.

Експерт вирішив зрозуміти, яка з технологій є найперспективнішою для майбутнього автомобілебудування.

Спочатку варто поговорити про електрокар. Електричний мотор є пристроєм, що перетворює електричну енергію на механічну з використанням принципу електромагнітної індукції. Він складається зі статора та ротора. Магнітне поле в статорі, що обертається, впливає на обмотку ротора і наводить в ньому струм індукції, через що з’являється крутний момент, який приводить в рух ротор. Електроенергія, яка надходить на обмотки силового агрегату, перетворюється на механічну енергію обертання.

Електродвигуни можуть бути змінного струму та постійного струму. Крім цього сьогодні активно застосовуються системи, які можуть працювати і від змінного і від постійного струму.

Якщо говорити про плюси електричних агрегатів, то варто сказати, про високу продуктивність, невеликий розмір таких двигунів, екологічність, довговічність, про відсутність коробки передач, а також про охолодження за рахунок повітря.

Однак існують і помітні мінуси, а саме залежність електродвигуна від джерела енергії, а також тривалий зарядний процес, особливо в порівнянні з заправкою авто з ДВЗ.

Альтернативою електрокарам називають машини на водні. Вони мають, здавалося б, зовсім інший принцип роботи, хоча, в цілому – автомобіль пересувається також за допомогою електроенергії. Водневий паливний елемент – це спеціальні осередки з мембраною, яка розділяє камери, в яких розташовується катод та анод.

В одну камеру з повітря проходить кисень, в іншу зріджений водень. І катод, і анод покритий тонкою плівкою каталізатора, завдяки якій водень унаслідок хімічної реакції передає електрони, а кисень вивільняє протони.

В результаті, утворюється водяна пара та електрика. Тобто. Авто на водні, це той же електрокар, тільки використовує замість акумуляторних батарей для живлення електродвигуна рідкий водень.

Основними плюсами застосування водню є швидкість заправки, яка за часом займає майже стільки ж часу, скільки і заправка агрегату з ДВЗ, і ємність, що в кілька разів перевищує ємність літій-іонних батарей. Мінусами таких установок є — по-перше, не розвинена інфраструктура, по-друге, досить дороге обслуговування та дуже дороге виробництво.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Експерт розповів, як уберегти електромобіль від зимових проблем

З настанням холодів власникам електромобілів варто заздалегідь подбати про те, щоб їхній транспорт без проблем…

11.10.2025

Подвійна ставка німецьких брендів: ДВЗ і електрокари під загрозою

Німецькі автогіганти вкладають мільярди в розвиток двигунів внутрішнього згоряння (ДВС), тоді як китайські бренди впевнено…

11.10.2025

Toyota RAV4 очолив світові продажі кросоверів у 2025 році

Toyota RAV4 - це значно більше, ніж просто кросовер бренду. Минулого року він перевершив усі…

11.10.2025

В інтернеті з’явилися подробиці про новий Toyota Hilux 2026

Toyota прискорила розробку наступного покоління пікапа Hilux. Незадовго до офіційної прем'єри, яка може відбутися вже…

11.10.2025

Renault обіцяє, що електрокари стануть дешевшими за бензинові вже до 2030 року

Компанія Renault готує нове покоління електромобілів класу C, які повинні стати дешевшими за бензинові аналоги…

11.10.2025

Експерти назвали поширені помилки при купівлі авто з пробігом

Придбання автомобіля з пробігом завжди пов'язане з певними ризиками. Навіть досвідчені водії нерідко роблять помилки,…

11.10.2025