Сьогодні практично всі автовиробники намагаються взяти участь у боротьбі за екологію. І якщо одні роблять ставку на електрокари, то інші вкладаються у розвиток альтернативних технологій застосування водню як паливо. У цих технологій є багато плюсів та мінусів.
Експерт вирішив зрозуміти, яка з технологій є найперспективнішою для майбутнього автомобілебудування.
Спочатку варто поговорити про електрокар. Електричний мотор є пристроєм, що перетворює електричну енергію на механічну з використанням принципу електромагнітної індукції. Він складається зі статора та ротора. Магнітне поле в статорі, що обертається, впливає на обмотку ротора і наводить в ньому струм індукції, через що з’являється крутний момент, який приводить в рух ротор. Електроенергія, яка надходить на обмотки силового агрегату, перетворюється на механічну енергію обертання.
Електродвигуни можуть бути змінного струму та постійного струму. Крім цього сьогодні активно застосовуються системи, які можуть працювати і від змінного і від постійного струму.
Якщо говорити про плюси електричних агрегатів, то варто сказати, про високу продуктивність, невеликий розмір таких двигунів, екологічність, довговічність, про відсутність коробки передач, а також про охолодження за рахунок повітря.
Однак існують і помітні мінуси, а саме залежність електродвигуна від джерела енергії, а також тривалий зарядний процес, особливо в порівнянні з заправкою авто з ДВЗ.
Альтернативою електрокарам називають машини на водні. Вони мають, здавалося б, зовсім інший принцип роботи, хоча, в цілому – автомобіль пересувається також за допомогою електроенергії. Водневий паливний елемент – це спеціальні осередки з мембраною, яка розділяє камери, в яких розташовується катод та анод.
В одну камеру з повітря проходить кисень, в іншу зріджений водень. І катод, і анод покритий тонкою плівкою каталізатора, завдяки якій водень унаслідок хімічної реакції передає електрони, а кисень вивільняє протони.
В результаті, утворюється водяна пара та електрика. Тобто. Авто на водні, це той же електрокар, тільки використовує замість акумуляторних батарей для живлення електродвигуна рідкий водень.
Основними плюсами застосування водню є швидкість заправки, яка за часом займає майже стільки ж часу, скільки і заправка агрегату з ДВЗ, і ємність, що в кілька разів перевищує ємність літій-іонних батарей. Мінусами таких установок є — по-перше, не розвинена інфраструктура, по-друге, досить дороге обслуговування та дуже дороге виробництво.
Renault оголосила ціни на нове покоління Clio, яке незабаром надійде в продаж у Європі. Модель…
Багато водіїв отримують штрафи за те, що не увімкнули аварійну сигналізацію під час зупинки. Поліцейські…
Зима вступила у свої права: ще вчора на асфальті блищала вода, а сьогодні під ногами…
Сучасні автомобілі часто оснащують електронними помічниками, щоб допомагати водієві та підвищувати безпеку. Але експерти попереджають:…
Цього року Toyota представила шосте покоління кросовера RAV4, але наразі у продажу в різних країнах…
У жовтні 2025 року на європейському ринку було продано 1 091 904 легкових автомобілів, що на 4,9%…
Leave a Comment