Новини

У Мережі розповіли, що спільного у електромобілів та автомобілів на водні

Сьогодні практично всі автовиробники намагаються взяти участь у боротьбі за екологію. І якщо одні роблять ставку на електрокари, то інші вкладаються у розвиток альтернативних технологій застосування водню як паливо. У цих технологій є багато плюсів та мінусів.

Експерт вирішив зрозуміти, яка з технологій є найперспективнішою для майбутнього автомобілебудування.

Спочатку варто поговорити про електрокар. Електричний мотор є пристроєм, що перетворює електричну енергію на механічну з використанням принципу електромагнітної індукції. Він складається зі статора та ротора. Магнітне поле в статорі, що обертається, впливає на обмотку ротора і наводить в ньому струм індукції, через що з’являється крутний момент, який приводить в рух ротор. Електроенергія, яка надходить на обмотки силового агрегату, перетворюється на механічну енергію обертання.

Електродвигуни можуть бути змінного струму та постійного струму. Крім цього сьогодні активно застосовуються системи, які можуть працювати і від змінного і від постійного струму.

Якщо говорити про плюси електричних агрегатів, то варто сказати, про високу продуктивність, невеликий розмір таких двигунів, екологічність, довговічність, про відсутність коробки передач, а також про охолодження за рахунок повітря.

Однак існують і помітні мінуси, а саме залежність електродвигуна від джерела енергії, а також тривалий зарядний процес, особливо в порівнянні з заправкою авто з ДВЗ.

Альтернативою електрокарам називають машини на водні. Вони мають, здавалося б, зовсім інший принцип роботи, хоча, в цілому – автомобіль пересувається також за допомогою електроенергії. Водневий паливний елемент – це спеціальні осередки з мембраною, яка розділяє камери, в яких розташовується катод та анод.

В одну камеру з повітря проходить кисень, в іншу зріджений водень. І катод, і анод покритий тонкою плівкою каталізатора, завдяки якій водень унаслідок хімічної реакції передає електрони, а кисень вивільняє протони.

В результаті, утворюється водяна пара та електрика. Тобто. Авто на водні, це той же електрокар, тільки використовує замість акумуляторних батарей для живлення електродвигуна рідкий водень.

Основними плюсами застосування водню є швидкість заправки, яка за часом займає майже стільки ж часу, скільки і заправка агрегату з ДВЗ, і ємність, що в кілька разів перевищує ємність літій-іонних батарей. Мінусами таких установок є — по-перше, не розвинена інфраструктура, по-друге, досить дороге обслуговування та дуже дороге виробництво.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Топ-5 надійних японських кросоверів за 20 тис доларів, які легко проходять 300 тисяч км

Навіть з відносно невеликим бюджетом у 20 тис доларів на вторинному ринку можна знайти кілька…

15.12.2025

Toyota готує розширення модельного ряду електричних SUV

Toyota представила новий Urban Cruiser - компактний електричний кросовер B-класу для європейського ринку. Модель не…

15.12.2025

Названо найпоширеніші помилки на практичному іспиті ТСЦ МВС

Практичний іспит у сервісних центрах МВС є обов'язковим для отримання посвідчення водія. Його мета -…

15.12.2025

Прототип Range Rover Sport SVR помічено на Нюрбургрингу (ФОТО)

На Нюрбургрингу помітили агресивний прототип Range Rover Sport SV, ймовірно, нову версію SVR. Машина має…

15.12.2025

Volkswagen запускає нову еру гібридних електрокарів

Volkswagen розглядає випуск електромобілів із технологією range-extender - невеликий двигун внутрішнього згоряння працює як генератор…

15.12.2025

Автобренди знову продають однакові авто під різними логотипами

Автомобільні бренди знову повертаються до практики, коли під різними назвами продають майже однакові машини, змінюючи…

15.12.2025