Сьогодні практично всі автовиробники намагаються взяти участь у боротьбі за екологію. І якщо одні роблять ставку на електрокари, то інші вкладаються у розвиток альтернативних технологій застосування водню як паливо. У цих технологій є багато плюсів та мінусів.
Експерт вирішив зрозуміти, яка з технологій є найперспективнішою для майбутнього автомобілебудування.
Спочатку варто поговорити про електрокар. Електричний мотор є пристроєм, що перетворює електричну енергію на механічну з використанням принципу електромагнітної індукції. Він складається зі статора та ротора. Магнітне поле в статорі, що обертається, впливає на обмотку ротора і наводить в ньому струм індукції, через що з’являється крутний момент, який приводить в рух ротор. Електроенергія, яка надходить на обмотки силового агрегату, перетворюється на механічну енергію обертання.
Електродвигуни можуть бути змінного струму та постійного струму. Крім цього сьогодні активно застосовуються системи, які можуть працювати і від змінного і від постійного струму.
Якщо говорити про плюси електричних агрегатів, то варто сказати, про високу продуктивність, невеликий розмір таких двигунів, екологічність, довговічність, про відсутність коробки передач, а також про охолодження за рахунок повітря.
Однак існують і помітні мінуси, а саме залежність електродвигуна від джерела енергії, а також тривалий зарядний процес, особливо в порівнянні з заправкою авто з ДВЗ.
Альтернативою електрокарам називають машини на водні. Вони мають, здавалося б, зовсім інший принцип роботи, хоча, в цілому – автомобіль пересувається також за допомогою електроенергії. Водневий паливний елемент – це спеціальні осередки з мембраною, яка розділяє камери, в яких розташовується катод та анод.
В одну камеру з повітря проходить кисень, в іншу зріджений водень. І катод, і анод покритий тонкою плівкою каталізатора, завдяки якій водень унаслідок хімічної реакції передає електрони, а кисень вивільняє протони.
В результаті, утворюється водяна пара та електрика. Тобто. Авто на водні, це той же електрокар, тільки використовує замість акумуляторних батарей для живлення електродвигуна рідкий водень.
Основними плюсами застосування водню є швидкість заправки, яка за часом займає майже стільки ж часу, скільки і заправка агрегату з ДВЗ, і ємність, що в кілька разів перевищує ємність літій-іонних батарей. Мінусами таких установок є — по-перше, не розвинена інфраструктура, по-друге, досить дороге обслуговування та дуже дороге виробництво.
BMW, відома своїми рідкісними серіями, схоже, хоче зробити ексклюзивні моделі трохи доступнішими, але не менш…
Складання протоколу за порушення правил дорожнього руху часто стає стресом для водія, проте варто пам'ятати:…
Відбулася прем'єра спеціальної версії плагін-гібридного Toyota Prius під назвою Night Shade. Модель вирізняють глянцеві чорні…
Сучасні автомобілі все рідше долають позначку у 200 тисяч кілометрів пробігу, а деякі потребують ремонту…
До презентації нового покоління Mazda CX-5 2026 залишилося зовсім небагато часу - офіційна прем'єра запланована…
Дорожня аварія завжди пов'язана зі стресом, але якщо зіткнення вже неминуче, важливо розуміти, як мінімізувати…
Leave a Comment