Про це повідомляє sud.ua з посиланням на Міністерство внутрішніх справ та Головний сервісний центр МВС.
Цього разу у водійських правах з’явиться позначка про складання практичного іспиту на транспортному засобі, що має автоматичну коробку передач.
Відповідна позначка буде вказуватися у графі 12 прав водія у вигляді цифрового коду «78».
За наявності такої позначки у посвідченні водія водії зможуть керувати автомобілем тільки з автоматичною коробкою передач.
Відсутність цифрового коду «78» означатиме, що водій може керувати автомобілем із будь-якою іншою коробкою передач — ручною коробкою передач, роботизованою тощо.
При цьому зворотної сили нововведення не має – обмінювати права старого зразка на нові водіям не обов’язково.
Крім нового дизайну бланка і кращої захищеності від підробок, нові права водія будуть містити в собі електронний чіп, а також інформацію про термін дії прав водія, групі крові і резус-факторі водія.
Цікаво, що в майбутньому передбачається розмістити на правах навіть інформацію — позначку про згоду/незгоду водія на посмертне донорство.
Як випливає з пояснень представників МВС, запровадження прав водія нового зразка обумовлено як черговою спробою «привести бланк національного посвідчення водія у відповідність з міжнародними стандартами», так і необхідністю привчити майбутніх водіїв керувати автомобілем з таким же типом коробки передач, на якій вони проходили навчання в автошколах та складали іспити у сервісних центрах МВС.
Зазначимо, що в Україні, загалом, досить регулярно з’являються нові зразки прав водія.
Так, до 1993 року в Україні видавалися посвідчення радянського зразка, виготовлені лише у паперовому вигляді. Термін їхньої дії був необмежений. Потім, з 1993 року по 2011 рік видавалися водійські права, що являли собою ламіновані картки. Термін їхньої дії також був необмежений. З 2011 року по 2013 рік у країні видавалися вже пластикові посвідчення водія, термін дії яких був обмежений 50 роками.
Але вже в 2013 році в Україні стали видаватися пластикові права водія двох типів — з електронними чіпами (на які вносилася інформація про місце проживання водія, ідентифікаційний код, відбитки пальців) і без них. При цьому було визначено, що права водія на керування мотоциклом або легковим автомобілем будуть дійсні 20 років, а права на керування мікроавтобусом, вантажним автомобілем і автобусом — 10 років.
Проте вже в тому ж 2013 році влада повернулася до практики видачі посвідчень на довгий період для всіх категорій транспортних засобів, але вже не на 50 років, як раніше, а на 30 років, і вже без електронних чіпів.
Надалі в Україні знову випускалися посвідчення водія нового зразка. Так, у 2017 році було встановлено, що посвідчення водія, видане особі вперше, дійсне протягом 2 років з дня його видачі. Тобто був запроваджений свого роду випробувальний термін для ще недосвідчених водіїв.
За умови, якщо водій скоїв за дворічний період не більше двох адміністративних правопорушень, то обмін тимчасових прав водія на постійні, відбувався без складання нових іспитів. А якщо водій за два роки допустив три та більше адміністративні правопорушення, то постійні права він міг отримати лише після нової складання теоретичного та практичного іспитів. При цьому термін дії постійних прав залишився незмінним — 30 років.
У 2020 році посвідчення водія було вирішено оновити. Зокрема, водійські права стали містити написи трьома мовами — українською, англійською та французькою. Також трохи змінився дизайн та колір посвідчень та з’явилася позначка про відповідність автомобіля екологічним нормам – від «ЄВРО-2» до «ЄВРО-6». Крім того, було вирішено розміщувати на посвідченнях водія дані про групу крові водія.
Нарешті, восени 2021 року Кабінет міністрів затвердив останні на даний момент зміни у концепції та зовнішньому вигляді водійських прав, внаслідок яких у 2022 році українці отримуватимуть посвідчення водія нового зразка.
View Comments
От кого зависит, с какой коробкой курсант проходит обучение? Я что то не слышал "эпохального" постановления, что курсант вправе выбирать, с какой коробкой автомобиль будет у него во врем обучения. Или н атакую "мелочь" у наших законотворцев извилин уже не хватает? Главное - уравнять всех по себе, что б в глаза не бросалось?