Новий закон «Про ОСЦПВ» змінить принципи виплати відшкодування власникам ненових автомобілів. Головна відмінність — не буде враховуватись коефіцієнт зносу.
Зараз триває робота над новою редакцією закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів».
«Чинний закон «Про ОСЦПВ», прийнятий у 2004 році, базувався на європейських практиках, однак у ньому є норми, що викликають обґрунтовані нарікання у людей, які постраждали в ДТП. Один з основних таких моментів — саме виплати з урахуванням зносу запасних частин, що підлягають заміні під час ремонту. Тому в новому законопроекті ми відходимо взагалі від концепції зносу і переходимо до концепції «приведення пошкодженого автомобілю до стану, в якому він був до ДТП», — роз’яснив генеральний директор МТСБУ Володимир Шевченко.
Експерти ринку зазначають, що в європейських країнах 93−96% виплат здійснюються безпосередньо на СТО задля компенсації витрат на відновлювальний ремонт, а не як кошти, що сплачуються постраждалому. Грошові виплати здійснюються лише в окремих випадках. Наприклад, коли відновлення автомобіля після ДТП є економічно недоцільним.
Така концепція компенсації шкоди, що зазнав автомобіль внаслідок ДТП, має наступні переваги:
У певних випадках за згодою між страховиком та постраждалим може бути виплачена компенсація у грошовій формі. Наприклад, коли постраждалий взагалі не хоче ремонтувати пошкоджену автівку, а планує продати її з дисконтом, який враховує пошкодження внаслідок ДТП.
Нагадаємо, зараз виплата страхового відшкодування за автомобілі іноземного виробництва, віком від 7 років, та вітчизняного, віком від 5 років, відбувається з урахуванням так званого «зношування запчастин».
«В Україні середній вік автопарку, за різними оцінками, становить від 19 до 24 років. Зараз, згідно з чинним законодавством, значна частина постраждалих у ДТП отримує виплати з ОСЦПВ з вирахуванням зносу запчастин у 50−70%, що є несправедливим і не відповідає європейським практикам. Вирішення такої проблеми на законодавчому рівні значно підвищить рівень захисту інтересів постраждалих у ДТП та довіру до страхування», — коментує Володимир Шевченко.
Родич Kia Telluride, кросовер Hyundai Palisade, вже пережив зміну поколінь. Тепер настав час і для…
Volkswagen Passat B8, виробництво якого тривало з 2014 до 2023 року, став одним із найпопулярніших…
Автоексперт розповів про основні недоліки кросовера Mitsubishi ASX 2013–2014 років випуску, які варто врахувати при…
Для багатьох водіїв одним із ключових факторів при виборі автомобіля є його надійність. Добра новина—стійкість…
Сімейний кросовер Hyundai Santa Fe перейшов у п’яте покоління в 2023 році, спочатку дебютувавши на…
Деякі водії впевнені, що можна без наслідків доливати в двигун масло іншої в'язкості, тому що…
Leave a Comment