Новини

На яких автобусах їздитимуть в містах України

Share

У Києві розпочала роботу виставка City Trans & Parking 2021, яка позиціонується, як головне автобусне захід у країні. І дійсно, новинок автобусів до Києва прибуло досить багато, хоча сама виставка більше нагадувала затишний «автобусний корпоратив». Проте, навіть в такому форматі було очевидно, які виробники мають великі плани на український ринок, повідомляє Autoconsulting.

В першу чергу про свої амбітні плани на виставці заявили відразу три турецькі компанії Otokar, Karsan і BMC. Притому, це були не просто заявки, а вже підкріплені реальними продажами плани поступового нарощування продажів. І для цих цілей у турецьких заводів було що показати.

Otokar пропонує українським містам свою нову модель Kent C, яка може бути в двох виконаннях по довжині: 10,8 і 12 м. Це низькопідлоговий міський автобус, розрахований на перевезення 101 пасажирів, з яких 21-29 знайдуть собі місця на сидіннях. Він комплектується дизельним двигуном Cummins Євро-6 300 к.с. і автоматичною КПП.

Otokar готовий запропонувати українським споживачам і свій електробус E-Kent C з подібними показниками пасажиромісткості. Він укомплектований електродвигунами сумарною потужністю 250 кВт і 28 модулями батарей із запасом енергії 300 кВт\год.

А для міжміських перевезень Otokar пропонує комфортабельний Territo U, який в залежності від конфігурації салону може мати місткість 55-63 пасажира.

Ще один турецький виробник Karsan вирішив атакувати український ринок в більш компактному сегменті міських перевезень і привіз до Києва 8-метрову модель Atak, в яку пророкують як заміну «маршруток». При досить компактних розмірах в Karsan Atak поміщається 58 пасажирів, з яких 28 можуть розміститися на сидіннях. Ще одна новинка для українського ринку – це невелика міська модель JEST+. Дивно, але при 6-метрових розмірах тут 10 пасажирських місць, а загальна місткість 22 людини. При цьому, Karsan Jest + всередині зовсім не виглядає тісним, оскільки тут абсолютно нестандартна компоновка. Вхід в автобус здійснюється через широкі автоматичні двері по центру машини і доступ до сидінь досить легкий. Karsan в такі габарити ще й примудрився розмістити накопичувальну майданчик і місце для дитячих або інвалідних колясок.

Karsan вже вибрали влади Харкова і мають намір закупити 150 різних моделей. Але Karsan готовий запропонувати українському ринку і електробуси, притому в різних виконаннях.

Має плани щодо українського ринку і ще один турецький виробник – BMC. Як і колеги з Karsan, BMC вирішив зайти на український ринок з невеликих моделей Neocity (довжина 8,5 м), розраховані на 51 пасажира. До Києва привезли газову версію Neoity CNG, оснащену 280-сильним двигуном Cummins, які працюють на метані. Балони на 945 л при цьому розмістили на даху автобуса.

Ще один дебют виставки – узбецький автобус SamAuto LE 60, виробляють який на Самаркандському автобусному заводі на агрегатній базі Isuzu. Але на відміну від українських Ataman, узбецька модель має заднє розташування двигуна, низька підлога в передній частині салону і автоматичну КПП Allison. А ще в Узбекистані побудували новий фарбувальний комплекс з 12-ю послідовними ваннами і обіцяють хорошу антикорозійну стійкість кузова. Правда, 55-місцева модель з Узбекистану обійдеться майже в $110 000, що за мірками українських цін досить пристойний прайс. Але представники Узбекистану не впадають у відчай і будуть пробувати ринок і з іншою моделлю – міжміським автобусом SAZ HD 50.

А ось мінський електробус МАЗ 303E вже не перший раз в Києві. Минулого разу його привозили взимку і він проходив випробування на реальному маршруті в морози. Тоді була отримана статистика по його експлуатації, часу зарядки, реальному витраті енергії, що і дозволило Мінському автозаводу стати головним претендентом і учасником майбутніх тендерів по електробуси в Україні. Мінські електробуси вже експлуатуються в Білорусії і у них є всі шанси стати наймасовішим електротранспортом і на українському ринку. Тим більше, що МАЗ-303Е дійсно дуже гідний продукт.

Він обладнаний новітнім німецьким електродвигуном ZF CeTrax потужністю 300 кВт і з низьким споживанням електрики. Запас ходу в 280-320 км забезпечують батареї ємністю 412 А•ч (285 кВт * год), а підзарядка займає 4-6 годин. Є рішення і по швидкій зарядці до 4 ч.

Габарити електробуса адаптували під міське середовище. Довжина – 12,43 м, ширина – 2,55 м, а висота – 3,3 м. У салоні з комфортом розміщується 72 пасажири, з них 30 – на сидіннях. Електробус має 100% низька підлога, висота входу всього 320 мм від землі, а один з входів обладнаний відкидним пандусом для в’їзду колясок. Всі місця обладнані USB-роз’ємами для підзарядки смартфонів.

Ще один білоруський виробник – БКМ, також має намір активно нарощувати продажі на український ринок своїх тролейбусів серії Olgerd. Притому, БКМ готовий запропонувати містам тролейбуси з запасом ходу і до 1 км, а також і виконання з запасом ходу до 20 км, що значно розширить маршрути їх використання. Як стало відомо, тролейбуси БКМ вже почали збирати в Україні. Принаймні, про це вже говорить інформаційна табличка в салоні нової моделі, виконаної для м Дніпро.

Ну а чому ж готові відповісти українські виробники? На жаль, тут хороших новин на жаль немає. Наприклад, ЗАЗ для чогось привіз на виставку міських автобусів шкільну модифікацію і вже добре відомий А10. А ось 12-метрову модель ЗАЗ чомусь знову не показав.

Нинішня виставка пройшла під повною домінантою турецьких виробників. І це не тільки візуальний ефект. Якщо говорити в цифрах, то в вересні їм вже вдалося зайняти майже чверть українського ринку автобусів. А ось гідної відповіді від українських заводів ми так і не побачили.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Hyundai i30 2024 готовий змінити ринок доступних автомобілів у Європі

Hyundai i30 2024 готовий до запуску на іспанському ринку Ця модель швидко стала однією з…

06.05.2024

Українцям розповіли про наслідки за несплату штрафів за порушення ПДР

Українські водії мають два тижні, щоб заплатити штраф. Якщо вони зроблять це протягом перших 10…

06.05.2024

Пікапа BMW не буде. Але може з’явитися повноцінний позашляховик

BMW поставила хрест на ідеї пікапа. Старший віце-президент BMW з бренду та управління продуктами Бернд…

06.05.2024

Найнадійніші та ненадійніші автомобільні марки за версією європейців

Усі звикли до того, що більшість рейтингів надійності автомобілів публікується незалежними американськими аналітичними виданнями на…

06.05.2024

Новий Volkswagen Scirocco хочуть повернути до 2028 року

На початку 2024 року німецька автомобільна преса опублікувала чутки про плани керівництва Volkswagen повернути в…

06.05.2024

Hyundai відкладає запуск оновленої трирядної Creta

Hyundai відклала прем'єру оновленої Сreta із трьома рядами. Нещодавно на індійський ринок вийшла рестайлінгова Hyundai…

06.05.2024