Новини

Стало відомо, при якому пробігу електромобілі стають «чистіші» бензинових машин

Share

Tesla Model 3 сама по собі не виробляє шкідливих викидів, проте за сумарним шкоди для навколишнього середовища зрівняється з бензиновим седаном до пробігу в 21 725 кілометрів (13 500 миль). Такий результат показав аналіз Reuters, заснований на математичній моделі від Аргонської національної лабораторії в Чикаго. Розрахунок охопив тисячі параметрів: від типу металів в батареях електромобілів до кількості алюмінію і пластика в автомобілі.

За словами Джарод Корі Келлі , головного аналітика Аргонні, виробництво електромобілів генерує більше CO2 , ніж випуск автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння. Основною причиною є енергозатратна видобуток і обробка елементів для тягових акумуляторів.

«Вуглецевий розрив» (carbon gap) і термін, через який він нівелюється, залежать від безлічі факторів, у тому числі від маси і ефективності електромобіля, методу генерації енергії, використовуваної для підзарядки батареї, витрати палива машини з ДВЗ і так далі.

Reuters ілюструє аналіз прикладом. Tesla Model 3 експлуатується в США, де 23% електроенергії виробляються вугільними електростанціями. Їй протиставляється Toyota Corolla з середньою витратою 7,1 л / 100 км. Ці легковика зрівняються з вуглецевого сліду до пробігу в 21 725 кілометрів.

Однак якщо на цих же моделях їздити в Норвегії, яка виробляє майже всю електроенергію з відновлюваних джерел, то відставання по ефективності нівелюється набагато раніше – уже через 13,5 тисячі кілометрів.

Якщо енергетична система майже повністю зав’язана на вугіллі (наприклад, як в Китаї або Польщі), то доведеться проїхати аж 126 тисяч кілометрів, щоб досягти вуглецевого паритету з Toyota Corolla .

В цілому висновок Аргонської національної лабораторії і Reuters такий: вплив електромобіля на навколишнє середовище залежить більше від енергетичної інфраструктури країни, ніж від ефективності і технічних особливостей самого транспортного засобу.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Водіям загрожує штраф 680 грн за порушення, яке часто ігнорують у містах

Патрульна поліція Києва звернула увагу водіїв на часту помилку, яка може призвести до штрафу в…

23.02.2025

Експерти склали список із 4 марок авто з відмінною надійністю

Знайти надійний і водночас доступний автомобіль – непросте завдання. Ринок пропонує безліч моделей, кожна з…

23.02.2025

Моторист розповів, якого кольору має бути ідеальна моторна олива

Серед водіїв часто виникають суперечки про те, якою має бути якісна моторна олива. Одні вважають,…

23.02.2025

Усі моделі Kia EV4 отримають імітацію перемикання передач

Kia готує до випуску новий електричний кросовер EV4, який стане привабливою пропозицією в сегменті доступних…

23.02.2025

Нову Audi A6 розсекретили за 10 днів до прем’єри

Офіційна прем'єра нової Audi A6 запланована на 4 березня, але в Мережі вже з'явився відеоролик,…

23.02.2025

У продажу з’явився позашляховий Lamborghini Urus із шинами 33 дюйми (ФОТО)

У продажу з'явився позашляховий Lamborghini Urus із шинами 33 дюйми. У США готові попрощатися з…

23.02.2025