Новини

Стало відомо, при якому пробігу електромобілі стають «чистіші» бензинових машин

Tesla Model 3 сама по собі не виробляє шкідливих викидів, проте за сумарним шкоди для навколишнього середовища зрівняється з бензиновим седаном до пробігу в 21 725 кілометрів (13 500 миль). Такий результат показав аналіз Reuters, заснований на математичній моделі від Аргонської національної лабораторії в Чикаго. Розрахунок охопив тисячі параметрів: від типу металів в батареях електромобілів до кількості алюмінію і пластика в автомобілі.

За словами Джарод Корі Келлі , головного аналітика Аргонні, виробництво електромобілів генерує більше CO2 , ніж випуск автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння. Основною причиною є енергозатратна видобуток і обробка елементів для тягових акумуляторів.

«Вуглецевий розрив» (carbon gap) і термін, через який він нівелюється, залежать від безлічі факторів, у тому числі від маси і ефективності електромобіля, методу генерації енергії, використовуваної для підзарядки батареї, витрати палива машини з ДВЗ і так далі.

Reuters ілюструє аналіз прикладом. Tesla Model 3 експлуатується в США, де 23% електроенергії виробляються вугільними електростанціями. Їй протиставляється Toyota Corolla з середньою витратою 7,1 л / 100 км. Ці легковика зрівняються з вуглецевого сліду до пробігу в 21 725 кілометрів.

Однак якщо на цих же моделях їздити в Норвегії, яка виробляє майже всю електроенергію з відновлюваних джерел, то відставання по ефективності нівелюється набагато раніше – уже через 13,5 тисячі кілометрів.

Якщо енергетична система майже повністю зав’язана на вугіллі (наприклад, як в Китаї або Польщі), то доведеться проїхати аж 126 тисяч кілометрів, щоб досягти вуглецевого паритету з Toyota Corolla .

В цілому висновок Аргонської національної лабораторії і Reuters такий: вплив електромобіля на навколишнє середовище залежить більше від енергетичної інфраструктури країни, ніж від ефективності і технічних особливостей самого транспортного засобу.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Tesla знову встановлює класичні поворотники в Model 3

Tesla зробила несподіваний крок для азійських ринків, повернувши у нові Model 3 традиційні стебла поворотних…

02.10.2025

У мережі з’явилися фото спрощеної Tesla Model Y 2026

У мережі з'явилися фотографії нової базової Tesla Model Y 2026, які, за чутками, ненадовго були…

02.10.2025

Новий великий кросовер Audi показали на перших фото

Інгольштадтський автогігант Audi готується представити свій новий флагманський кросовер Q9. Раніше проект залишався засекреченим і…

02.10.2025

На яких автомобілях Volkswagen встановлювали двигуни з пробігом понад мільйон

Сучасні автомобільні двигуни вже не розраховані на пробіги у мільйон кілометрів: несправності починають з'являтися після…

02.10.2025

Чому автовиробники масово відмовляються від дизельних двигунів

Ще десять-п'ятнадцять років тому дизель вважався символом економії та практичності: машини з "важким паливом" мали…

02.10.2025

Skoda планує випустити бюджетний спорткар

Skoda офіційно підтвердила вихід спортивної версії популярного хетчбека - Fabia 130, прем'єра якої запланована на…

02.10.2025