Новини

Стало відомо, при якому пробігу електромобілі стають «чистіші» бензинових машин

Share

Tesla Model 3 сама по собі не виробляє шкідливих викидів, проте за сумарним шкоди для навколишнього середовища зрівняється з бензиновим седаном до пробігу в 21 725 кілометрів (13 500 миль). Такий результат показав аналіз Reuters, заснований на математичній моделі від Аргонської національної лабораторії в Чикаго. Розрахунок охопив тисячі параметрів: від типу металів в батареях електромобілів до кількості алюмінію і пластика в автомобілі.

За словами Джарод Корі Келлі , головного аналітика Аргонні, виробництво електромобілів генерує більше CO2 , ніж випуск автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння. Основною причиною є енергозатратна видобуток і обробка елементів для тягових акумуляторів.

«Вуглецевий розрив» (carbon gap) і термін, через який він нівелюється, залежать від безлічі факторів, у тому числі від маси і ефективності електромобіля, методу генерації енергії, використовуваної для підзарядки батареї, витрати палива машини з ДВЗ і так далі.

Reuters ілюструє аналіз прикладом. Tesla Model 3 експлуатується в США, де 23% електроенергії виробляються вугільними електростанціями. Їй протиставляється Toyota Corolla з середньою витратою 7,1 л / 100 км. Ці легковика зрівняються з вуглецевого сліду до пробігу в 21 725 кілометрів.

Однак якщо на цих же моделях їздити в Норвегії, яка виробляє майже всю електроенергію з відновлюваних джерел, то відставання по ефективності нівелюється набагато раніше – уже через 13,5 тисячі кілометрів.

Якщо енергетична система майже повністю зав’язана на вугіллі (наприклад, як в Китаї або Польщі), то доведеться проїхати аж 126 тисяч кілометрів, щоб досягти вуглецевого паритету з Toyota Corolla .

В цілому висновок Аргонської національної лабораторії і Reuters такий: вплив електромобіля на навколишнє середовище залежить більше від енергетичної інфраструктури країни, ніж від ефективності і технічних особливостей самого транспортного засобу.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Новий кросовер Toyota Venza готується стати конкурентом BMW, Audi та Mercedes

Після прем'єри нового покоління кросовера RAV4 одним із майбутніх автомобілів Toyota, який має побачити світ…

16.06.2025

Податки при продажу автомобіля: хто, коли і скільки має платити

Громадяни, які мають намір продати власне авто, повинні враховувати податкові зобов'язання. Розмір податків залежить від…

15.06.2025

Чому українці масово провалюють практичні іспити на права і як цього уникнути

З початку 2025 року в Україні було проведено понад 300 тисяч практичних іспитів на водійські…

15.06.2025

Що потрібно знати про перевезення дітей у авто: правила та штрафи

В Україні питання безпечного перевезення дітей досі залишається на другому плані, особливо якщо порівнювати з…

15.06.2025

Як поводитись, якщо вас зупинила поліція: поради адвоката

Кожен водій рано чи пізно може опинитися в ситуації, коли його зупиняє поліція. У таких…

15.06.2025

Експерти назвали найбільш аварійні авто 2020 року

Американський Інститут дорожньої безпеки (IIHS) провів масштабне дослідження, яке показало, які п'ятирічні автомобілі є найнебезпечнішими…

15.06.2025