Новини

Стало відомо, при якому пробігу електромобілі стають «чистіші» бензинових машин

Share

Tesla Model 3 сама по собі не виробляє шкідливих викидів, проте за сумарним шкоди для навколишнього середовища зрівняється з бензиновим седаном до пробігу в 21 725 кілометрів (13 500 миль). Такий результат показав аналіз Reuters, заснований на математичній моделі від Аргонської національної лабораторії в Чикаго. Розрахунок охопив тисячі параметрів: від типу металів в батареях електромобілів до кількості алюмінію і пластика в автомобілі.

За словами Джарод Корі Келлі , головного аналітика Аргонні, виробництво електромобілів генерує більше CO2 , ніж випуск автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння. Основною причиною є енергозатратна видобуток і обробка елементів для тягових акумуляторів.

«Вуглецевий розрив» (carbon gap) і термін, через який він нівелюється, залежать від безлічі факторів, у тому числі від маси і ефективності електромобіля, методу генерації енергії, використовуваної для підзарядки батареї, витрати палива машини з ДВЗ і так далі.

Reuters ілюструє аналіз прикладом. Tesla Model 3 експлуатується в США, де 23% електроенергії виробляються вугільними електростанціями. Їй протиставляється Toyota Corolla з середньою витратою 7,1 л / 100 км. Ці легковика зрівняються з вуглецевого сліду до пробігу в 21 725 кілометрів.

Однак якщо на цих же моделях їздити в Норвегії, яка виробляє майже всю електроенергію з відновлюваних джерел, то відставання по ефективності нівелюється набагато раніше – уже через 13,5 тисячі кілометрів.

Якщо енергетична система майже повністю зав’язана на вугіллі (наприклад, як в Китаї або Польщі), то доведеться проїхати аж 126 тисяч кілометрів, щоб досягти вуглецевого паритету з Toyota Corolla .

В цілому висновок Аргонської національної лабораторії і Reuters такий: вплив електромобіля на навколишнє середовище залежить більше від енергетичної інфраструктури країни, ніж від ефективності і технічних особливостей самого транспортного засобу.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Штрафи за тріщини на вітровому склі: чи варто переживати водіям

Коли на лобовому склі з'являється тріщина, водії часто замислюються, чи можна продовжувати їзду з таким…

12.01.2025

Розсекречено дизайн Honda Accord 2026: як змінилася зовнішність автомобіля

У китайському сегменті Інтернету з’явилися фото з закритої презентації популярної моделі. Очевидцям вдалося зняти автомобіль…

12.01.2025

Представлено універсал Zeekr 007 GT: елегантність і потужність в одному автомобілі

Представлений ефектний універсал Zeekr 007 GT. Преміум-бренд Geely поділився офіційними фотографіями новинки, і одночасно у…

12.01.2025

Українцям додали ще один податок на авто

З 2025 року в Україні власники авто, вартість яких перевищує 3 мільйони гривень і які…

12.01.2025

Jeep відмовляється від Grand Cherokee заради нового Wagoneer S у Європі

Компанія Jeep оголосила про своє рішення припинити продаж моделі Grand Cherokee в Європі та замінити…

12.01.2025

Швидкість обмежать до 30 км/год: які зміни чекають на водіїв

У Греції було ухвалене важливе рішення обмежити швидкість автомобілів до 30 км/год у всіх містах,…

12.01.2025