Народні депутати від партії «Батьківщина» Валентин Наливайченко та Михайло Цимбалюк подали до парламенту законопроект №5198, який передбачає збільшення розмірів страхових сум для виплат страхового відшкодування у разі ДТП. Імовірніше за все, це призведе і до збільшення вартості страхування транспортних засобів.
У пояснювальній записці автори пишуть про те, що збільшення цих виплат спрямовано на захист прав та інтересів застрахованих осіб. На їхню думку, наявна страхова система має «низку проблем, які заважають ефективному виконанню системою покладених на неї соціальних функцій». Хоча, не зовсім зрозуміло, як підвищення розмірів виплат має виправити, наприклад, затягування виплат, про яке депутати пишуть далі.
Чинне законодавство передбачає наступні розміри страхових сум:
Разом із тим, розміри цих страхових сум «переглядаються Уповноваженим органом відповідно до рівня інфляції та індексу споживчих цін». Такими уповноваженими органами на сьогодні є Національний банк та Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. За результатами останнього перегляду за цією процедурою, який проходив у квітні 2019 року, на практиці розмір страхових сум за шкоду майна та за шкоду життю і здоров’ю становить 130 та 260 тисяч гривень відповідно. Втім, депутати вважають такий розмір недостатнім, а також пропонують перейти від абсолютного вираження їхнього розміру до відносного. Таким чином страхові суми у редакції законопроекту мають бути наступні:
Отже, фактичний розмір страхових сум зростає зі 130 та 260 тисяч до 180 і 360 тисяч гривень відповідно. Разом із тим, зважаючи на те, що страхові суми більше не будуть виражені у грошовому значенні, автори законопроекту також пропонують видалити пункт 9.5 закону, який передбачає обов’язок НБУ та Нацкомісії переглядати їхній розмір відповідно до рівня інфляції та індексу споживчих цін.
Перехід від грошового до відносного вираження страхових сум має як позитивну сторону, так і негативну. Кращим варіантом це видається через те, що останні два роки розмір виплат не переглядався, хоча це мало відбутися – індекс споживчих цін за останні два роки зріс майже на 10%. Тобто, таким чином із перерахування вилучається людський фактор у вигляді органів, які мають переглядати розмір страхових сум. З іншого ж боку, не варто забувати, що мінімальна зарплата в Україні – це почасти політична річ, підвищення якої часто може бути не пов’язане з об’єктивними економічними чинниками. Через це розмір страхових може більше залежати від політичної обстановки та політичної волі коаліції, а не інфляції та інших об’єктивних показників.
До проблемних авто для зимового періоду можна віднести не тільки бюджетні марки, але й деякі…
За порушення правил дорожнього руху в Україні можуть бути дуже серйозні наслідки, і одним з…
Зима — це той період, коли машина може стати твоїм головним клопотом, особливо якщо вона…
Згідно з аналізом ринку старих автомобілів від Gaspedaal.nl, електромобілі втрачають свою вартість на 15% швидше,…
Коли батарея електромобіля сідає в нуль, це може бути справжнім кошмаром, якщо поруч немає зарядної…
Volkswagen офіційно оголосив ціни на новий електричний фургон e-Transporter , який готовий скласти конкуренцію Ford…
Leave a Comment