Новини

Депутати пропонують збільшити розмір страхових сум при ДТП

Share

Народні депутати від партії «Батьківщина» Валентин Наливайченко та Михайло Цимбалюк подали до парламенту законопроект №5198, який передбачає збільшення розмірів страхових сум для виплат страхового відшкодування у разі ДТП. Імовірніше за все, це призведе і до збільшення вартості страхування транспортних засобів.

У пояснювальній записці автори пишуть про те, що збільшення цих виплат спрямовано на захист прав та інтересів застрахованих осіб. На їхню думку, наявна страхова система має «низку проблем, які заважають ефективному виконанню системою покладених на неї соціальних функцій». Хоча, не зовсім зрозуміло, як підвищення розмірів виплат має виправити, наприклад, затягування виплат, про яке депутати пишуть далі.

Пропоновані розміри виплат

Чинне законодавство передбачає наступні розміри страхових сум:

  • За шкоду, заподіяну майну потерпілих – 50 тисяч грн;
  • За шкоду, заподіяну життю і здоров’ю потерпілих – 100 тисяч грн.

Разом із тим, розміри цих страхових сум «переглядаються Уповноваженим органом відповідно до рівня інфляції та індексу споживчих цін». Такими уповноваженими органами на сьогодні є Національний банк та Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. За результатами останнього перегляду за цією процедурою, який проходив у квітні 2019 року, на практиці розмір страхових сум за шкоду майна та за шкоду життю і здоров’ю становить 130 та 260 тисяч гривень відповідно. Втім, депутати вважають такий розмір недостатнім, а також пропонують перейти від абсолютного вираження їхнього розміру до відносного. Таким чином страхові суми у редакції законопроекту мають бути наступні:

  • За шкоду, заподіяну майну потерпілих – 30 мінімальних зарплат;
  • За шкоду, заподіяну життю і здоров’ю потерпілих – 60 мінімальних зарплат.

Отже, фактичний розмір страхових сум зростає зі 130 та 260 тисяч до 180 і 360 тисяч гривень відповідно. Разом із тим, зважаючи на те, що страхові суми більше не будуть виражені у грошовому значенні, автори законопроекту також пропонують видалити пункт 9.5 закону, який передбачає обов’язок НБУ та Нацкомісії переглядати їхній розмір відповідно до рівня інфляції та індексу споживчих цін.

Перехід від грошового до відносного вираження страхових сум має як позитивну сторону, так і негативну. Кращим варіантом це видається через те, що останні два роки розмір виплат не переглядався, хоча це мало відбутися – індекс споживчих цін за останні два роки зріс майже на 10%. Тобто, таким чином із перерахування вилучається людський фактор у вигляді органів, які мають переглядати розмір страхових сум. З іншого ж боку, не варто забувати, що мінімальна зарплата в Україні – це почасти політична річ, підвищення якої часто може бути не пов’язане з об’єктивними економічними чинниками. Через це розмір страхових може більше залежати від політичної обстановки та політичної волі коаліції, а не інфляції та інших об’єктивних показників.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: ДТП

Останні записи

В Україні хочуть конфісковувати автомобілі у п’яних водіїв на користь ЗСУ

Депутати Рівненської обласної ради найближчим часом звернуться до народних депутатів Верховної Ради України, щоб вони…

04.05.2024

В Європі впроваджують новий дорожній знак

Інформаційний знак у формі білого ромба на синьому тлі не позначає смугу для автомобілів Renault.…

04.05.2024

Найдоступніший електромобіль Tesla показали у мережі

Найдешевший новий електромобіль Tesla багато покупців очікували за ціною близько 25 000 доларів. Розмови про…

04.05.2024

У Кабміні готують нові правила для водіїв – заборонять продавати авто

Українцям готують зміни правил оптової та роздрібної торгівлі вживаними автомобілями. Зокрема, пропонується запровадити норму, яка…

04.05.2024

Mercedes-Benz пояснив, навіщо потрібний електричний G-Class

Mercedes-Benz пояснив, навіщо потрібний електричний G-Class. Розробка "батарейної" версії позашляховика пояснюється "стратегією зниження ризиків". Керівник…

04.05.2024

Red Bull розсекретив дату дебюту власного гіперкара RB17

У 2025 році після 19 років роботи гоночна команда Red Bull Racing втратить свого геніального…

04.05.2024