Categories: Новини

Пішоходів змусять платити за ДТП: в Україні «переписали» Правила дорожнього руху

Верховний суд України прийняв рішення, що пішохід зобов’язаний компенсувати збитки, завдані в разі його вини в аварії.

Про це повідомляє Апостроф.

Обговорення викликала новина, коли пішохід подав до суду і хотів грошову компенсацію від водія. Однак суд встановив, що пішохід вибіг на проїжджу частину на заборонний сигнал світлофора. Він отримав травми, а машина – механічні пошкодження.

Порушника зобов’язано виплатити штраф у розмірі 100 тисяч гривень на ремонт авто. За словами юриста Вадима Володарського, таке рішення Верховного суду України є безпрецедентним, адже зазвичай суд вищої інстанції ставав на бік пішохода.

«Багато років існувала судова практика, згідно з якою, якщо пішохід сам постраждав в ДТП, то в позові власника автомобіля до нього відмовляли. Мовляв, пішохід – не господар джерела підвищеної небезпеки (таким за законом вважається будь-який транспорт). І стягувати з нього за “пошкодження джерела підвищеної небезпеки”, нібито, не було підстав. Рішення, що опудлікували – відмова від цієї порочної практики», – роз’яснив Володарський.

Нагадаємо, що пункт 4.10 ПДР України говорить: «Перед виходом на проїжджу частину через транспортні засоби, що стоять й обмежують оглядовість, пішоходи повинні впевнитись у відсутності транспортних засобів». Ще категоричніше звучать положення пункту 4.14.

Пункт 4.14 забороняє пішоходам:

виходити на проїжджу частину, не впевнившись у відсутності небезпеки для себе та інших учасників руху;

раптово виходити, вибігати на проїзну частину, в тому числі на пішохідний перехід;

переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом, якщо є розділювальна смуга або дорога має чотири і більше смуг для руху в обох напрямках, а також в місцях, де встановлено огородження;

На жаль, багато пішоходи ігнорують ПДР і стають винуватцями ДТП. За даними патрульної поліції, за 11 місяців 2019 року в Україні з вини пішоходів сталося 673 ДТП з потерпілими, загинуло 92 людини, травмовано 621 людина. Цих жертв можна було уникнути, якби пішоходи не відчували своєї вседозволеності.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названо найнадійніші сімейні хетчбеки за результатами 2025 року

Сімейні хетчбеки залишаються популярними, навіть попри моду на кросовери. Вони часто купуються на вторинному ринку,…

14.12.2025

Названо несподіваний побічний ефект електромобілів

З поширенням електромобілів усе більше пасажирів скаржаться на нудоту, запаморочення та дезорієнтацію під час поїздок.…

14.12.2025

Новий Nissan Xterra стане конкурентом Toyota Land Cruiser

Nissan готується відродити рамний позашляховик Xterra. Хоча компанія вже офіційно підтвердила повернення цієї легендарної моделі,…

14.12.2025

В Україні виник дефіцит зелених номерів для електромобілів

В Україні загострилася проблема з реєстрацією електромобілів через нестачу зелених державних номерних знаків у сервісних…

14.12.2025

Як уникнути ДТП взимку: основні помилки водіїв

Взимку кількість ДТП різко зростає через ожеледицю та слизькі дороги. Автомобіль гірше слухається керма, збільшується…

14.12.2025

Porsche відмовляється від повної електрифікації Boxster і Cayman 718

Porsche змінила плани щодо наступного покоління Boxster і Cayman 718. Спочатку компанія планувала зробити їх…

14.12.2025