Categories: Новини

Пішоходів змусять платити за ДТП: в Україні «переписали» Правила дорожнього руху

Share

Верховний суд України прийняв рішення, що пішохід зобов’язаний компенсувати збитки, завдані в разі його вини в аварії.

Про це повідомляє Апостроф.

Обговорення викликала новина, коли пішохід подав до суду і хотів грошову компенсацію від водія. Однак суд встановив, що пішохід вибіг на проїжджу частину на заборонний сигнал світлофора. Він отримав травми, а машина – механічні пошкодження.

Порушника зобов’язано виплатити штраф у розмірі 100 тисяч гривень на ремонт авто. За словами юриста Вадима Володарського, таке рішення Верховного суду України є безпрецедентним, адже зазвичай суд вищої інстанції ставав на бік пішохода.

«Багато років існувала судова практика, згідно з якою, якщо пішохід сам постраждав в ДТП, то в позові власника автомобіля до нього відмовляли. Мовляв, пішохід – не господар джерела підвищеної небезпеки (таким за законом вважається будь-який транспорт). І стягувати з нього за “пошкодження джерела підвищеної небезпеки”, нібито, не було підстав. Рішення, що опудлікували – відмова від цієї порочної практики», – роз’яснив Володарський.

Нагадаємо, що пункт 4.10 ПДР України говорить: «Перед виходом на проїжджу частину через транспортні засоби, що стоять й обмежують оглядовість, пішоходи повинні впевнитись у відсутності транспортних засобів». Ще категоричніше звучать положення пункту 4.14.

Пункт 4.14 забороняє пішоходам:

виходити на проїжджу частину, не впевнившись у відсутності небезпеки для себе та інших учасників руху;

раптово виходити, вибігати на проїзну частину, в тому числі на пішохідний перехід;

переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом, якщо є розділювальна смуга або дорога має чотири і більше смуг для руху в обох напрямках, а також в місцях, де встановлено огородження;

На жаль, багато пішоходи ігнорують ПДР і стають винуватцями ДТП. За даними патрульної поліції, за 11 місяців 2019 року в Україні з вини пішоходів сталося 673 ДТП з потерпілими, загинуло 92 людини, травмовано 621 людина. Цих жертв можна було уникнути, якби пішоходи не відчували своєї вседозволеності.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Наступник Ferrari Roma може дебютувати під ім’ям Amalfi (Фото)

Незабаром очікується прем'єра спадкоємця Ferrari Roma, оригінальна модель якої була представлена у 2019 році. Напередодні…

02.07.2025

Як швидко охолодити салон авто без кондиціонера

Літня спека в салоні автомобіля - справжнє випробування, особливо якщо кондиціонер відсутній або не працює…

02.07.2025

Як підготувати автомобіль до тривалої поїздки в спеку

Перед тривалою поїздкою на машині в спекотний сезон вкрай важливо упевнитися в її технічній справності…

02.07.2025

Коли слід міняти ремінь ГРМ, і чим загрожує його обрив

Контроль стану ременя газорозподільного механізму (ГРМ) - одна з найважливіших задач для кожного власника автомобіля.…

02.07.2025

Недорогий Mercedes G-Class здивує несподіваним дизайном

Mercedes-Benz G-Class по праву вважається одним із найдорожчих авто у світі, але незабаром у тих,…

02.07.2025

Що не можна залишати в машині в спеку: список небезпечних речей

З приходом літа та стійкої спеки важливо подбати не лише про технічний стан автомобіля, а…

02.07.2025