Categories: Новини

Пішоходів змусять платити за ДТП: в Україні «переписали» Правила дорожнього руху

Верховний суд України прийняв рішення, що пішохід зобов’язаний компенсувати збитки, завдані в разі його вини в аварії.

Про це повідомляє Апостроф.

Обговорення викликала новина, коли пішохід подав до суду і хотів грошову компенсацію від водія. Однак суд встановив, що пішохід вибіг на проїжджу частину на заборонний сигнал світлофора. Він отримав травми, а машина – механічні пошкодження.

Порушника зобов’язано виплатити штраф у розмірі 100 тисяч гривень на ремонт авто. За словами юриста Вадима Володарського, таке рішення Верховного суду України є безпрецедентним, адже зазвичай суд вищої інстанції ставав на бік пішохода.

«Багато років існувала судова практика, згідно з якою, якщо пішохід сам постраждав в ДТП, то в позові власника автомобіля до нього відмовляли. Мовляв, пішохід – не господар джерела підвищеної небезпеки (таким за законом вважається будь-який транспорт). І стягувати з нього за “пошкодження джерела підвищеної небезпеки”, нібито, не було підстав. Рішення, що опудлікували – відмова від цієї порочної практики», – роз’яснив Володарський.

Нагадаємо, що пункт 4.10 ПДР України говорить: «Перед виходом на проїжджу частину через транспортні засоби, що стоять й обмежують оглядовість, пішоходи повинні впевнитись у відсутності транспортних засобів». Ще категоричніше звучать положення пункту 4.14.

Пункт 4.14 забороняє пішоходам:

виходити на проїжджу частину, не впевнившись у відсутності небезпеки для себе та інших учасників руху;

раптово виходити, вибігати на проїзну частину, в тому числі на пішохідний перехід;

переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом, якщо є розділювальна смуга або дорога має чотири і більше смуг для руху в обох напрямках, а також в місцях, де встановлено огородження;

На жаль, багато пішоходи ігнорують ПДР і стають винуватцями ДТП. За даними патрульної поліції, за 11 місяців 2019 року в Україні з вини пішоходів сталося 673 ДТП з потерпілими, загинуло 92 людини, травмовано 621 людина. Цих жертв можна було уникнути, якби пішоходи не відчували своєї вседозволеності.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Звички, які вбивають авто: що скорочує життя сучасних машин

Сучасні автомобілі дедалі рідше "доживають" до умовного пенсійного віку - і справа не лише в…

26.10.2025

Mercedes-Benz E-Class наступного покоління показали на нових рендерах

Актуальне покоління Mercedes-Benz E-Class (W214) дебютувало у 2023 році. Наразі ця модель очікує оновлення, а…

26.10.2025

Україна очолила антирейтинг Європи за скручуванням пробігу

CarVertical оприлюднив Market Transparency Index 2025, за яким Україна посіла останнє, 25-те місце серед європейських…

26.10.2025

Названі країни з найвищим продажем електрокарів

Транспортна революція набирає обертів, формуючи нових лідерів і аутсайдерів на світовій арені. За даними аналітичного…

26.10.2025

З’явилися перші рендери оновленої Toyota GR Corolla

Розробка нового покоління Toyota Corolla триває повним ходом. У найближчі кілька років модель очікує масштабне…

26.10.2025

Експерти пояснили, як визначити якість бензину в домашніх умовах

В Україні часто можна зустріти випадки продажу неякісного бензину. Фахівці пояснили, як автовласники можуть самостійно…

26.10.2025