Categories: Новини

Пішоходів змусять платити за ДТП: в Україні «переписали» Правила дорожнього руху

Share

Верховний суд України прийняв рішення, що пішохід зобов’язаний компенсувати збитки, завдані в разі його вини в аварії.

Про це повідомляє Апостроф.

Обговорення викликала новина, коли пішохід подав до суду і хотів грошову компенсацію від водія. Однак суд встановив, що пішохід вибіг на проїжджу частину на заборонний сигнал світлофора. Він отримав травми, а машина – механічні пошкодження.

Порушника зобов’язано виплатити штраф у розмірі 100 тисяч гривень на ремонт авто. За словами юриста Вадима Володарського, таке рішення Верховного суду України є безпрецедентним, адже зазвичай суд вищої інстанції ставав на бік пішохода.

«Багато років існувала судова практика, згідно з якою, якщо пішохід сам постраждав в ДТП, то в позові власника автомобіля до нього відмовляли. Мовляв, пішохід – не господар джерела підвищеної небезпеки (таким за законом вважається будь-який транспорт). І стягувати з нього за “пошкодження джерела підвищеної небезпеки”, нібито, не було підстав. Рішення, що опудлікували – відмова від цієї порочної практики», – роз’яснив Володарський.

Нагадаємо, що пункт 4.10 ПДР України говорить: «Перед виходом на проїжджу частину через транспортні засоби, що стоять й обмежують оглядовість, пішоходи повинні впевнитись у відсутності транспортних засобів». Ще категоричніше звучать положення пункту 4.14.

Пункт 4.14 забороняє пішоходам:

виходити на проїжджу частину, не впевнившись у відсутності небезпеки для себе та інших учасників руху;

раптово виходити, вибігати на проїзну частину, в тому числі на пішохідний перехід;

переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом, якщо є розділювальна смуга або дорога має чотири і більше смуг для руху в обох напрямках, а також в місцях, де встановлено огородження;

На жаль, багато пішоходи ігнорують ПДР і стають винуватцями ДТП. За даними патрульної поліції, за 11 місяців 2019 року в Україні з вини пішоходів сталося 673 ДТП з потерпілими, загинуло 92 людини, травмовано 621 людина. Цих жертв можна було уникнути, якби пішоходи не відчували своєї вседозволеності.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Електромобілі вигідніші за ДВЗ у більшості країн Європи: результати дослідження

Компанія ALD Automotive – LeasePlan опублікувала свій індекс вартості володіння автомобілями в Європі на 2025…

11.04.2025

Стало відомо, скільки ще можна проїхати з увімкненим Check Engine

Коли спалахує сигнал Check Engine, багато автовласників починають хвилюватися, хоча це не завжди вказує на…

11.04.2025

Audi може прибрати з ринку США свій головний бестселер

Audi може припинити постачання свого найпопулярнішого кросовера Q5 у США через новий виток торгових мит.…

11.04.2025

Чому не можна глушити двигун одразу після поїздки: важливі причини

Більшість автовласників зазвичай поспішають у своїх справах та не звертають уваги на необхідність охолодження двигуна…

11.04.2025

На дорогах України з’являться нові радари TruCAM

З 11 квітня в Україні патрульні поліцейські почали використовувати прилади для контролю швидкості TruCAM на…

11.04.2025

Представлений найдешевший варіант Tesla Cybertruck

Tesla оголосила про старт продажу нової версії електричного пікапа Cybertruck у США за стартовою ціною…

11.04.2025