Categories: Новини

Пішоходів змусять платити за ДТП: в Україні «переписали» Правила дорожнього руху

Share

Верховний суд України прийняв рішення, що пішохід зобов’язаний компенсувати збитки, завдані в разі його вини в аварії.

Про це повідомляє Апостроф.

Обговорення викликала новина, коли пішохід подав до суду і хотів грошову компенсацію від водія. Однак суд встановив, що пішохід вибіг на проїжджу частину на заборонний сигнал світлофора. Він отримав травми, а машина – механічні пошкодження.

Порушника зобов’язано виплатити штраф у розмірі 100 тисяч гривень на ремонт авто. За словами юриста Вадима Володарського, таке рішення Верховного суду України є безпрецедентним, адже зазвичай суд вищої інстанції ставав на бік пішохода.

«Багато років існувала судова практика, згідно з якою, якщо пішохід сам постраждав в ДТП, то в позові власника автомобіля до нього відмовляли. Мовляв, пішохід – не господар джерела підвищеної небезпеки (таким за законом вважається будь-який транспорт). І стягувати з нього за “пошкодження джерела підвищеної небезпеки”, нібито, не було підстав. Рішення, що опудлікували – відмова від цієї порочної практики», – роз’яснив Володарський.

Нагадаємо, що пункт 4.10 ПДР України говорить: «Перед виходом на проїжджу частину через транспортні засоби, що стоять й обмежують оглядовість, пішоходи повинні впевнитись у відсутності транспортних засобів». Ще категоричніше звучать положення пункту 4.14.

Пункт 4.14 забороняє пішоходам:

виходити на проїжджу частину, не впевнившись у відсутності небезпеки для себе та інших учасників руху;

раптово виходити, вибігати на проїзну частину, в тому числі на пішохідний перехід;

переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом, якщо є розділювальна смуга або дорога має чотири і більше смуг для руху в обох напрямках, а також в місцях, де встановлено огородження;

На жаль, багато пішоходи ігнорують ПДР і стають винуватцями ДТП. За даними патрульної поліції, за 11 місяців 2019 року в Україні з вини пішоходів сталося 673 ДТП з потерпілими, загинуло 92 людини, травмовано 621 людина. Цих жертв можна було уникнути, якби пішоходи не відчували своєї вседозволеності.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названо електрокар з найвищим пробігом у світі

Коли хтось говорить про електромобілі, існує одна тема, яку намагаються оминати – пробіг. У мережі…

18.02.2025

Audi анонсувала плани зайняти люксовий сегмент у автомобільній індустрії

2024 рік став важким для Audi: продажі знизилися на 12%, до 1 млн 671 тисяч…

17.02.2025

За які порушення у Польщі можна втратити водійське посвідчення назавжди

У Польщі планують посилити законодавство щодо дорожньої безпеки, зокрема, назавжди позбавляти водійських прав осіб, які…

17.02.2025

Автомеханік поділився секретами заощадження на обслуговуванні автомобіля

З урахуванням витрат на паливо, регулярного обслуговування та періодичного ремонту, загальна вартість утримання транспортного засобу…

17.02.2025

Електромобілі стали на 50% дешевшими в обслуговуванні за бензинові авто

Нове дослідження показало, що експлуатація електромобіля обходиться на 50,2% дешевше порівняно з бензиновим автомобілем. Щорічні…

17.02.2025

В Україні запроваджують нові штрафи для водіїв за надмірний рівень шуму

В Україні можуть запровадити нові штрафи для водіїв, чий автомобіль створює надмірний шум. Законопроєкт №9564…

17.02.2025