Categories: Новини

“Доведеться заплатити в десять разів більше”: українців готують до нових штрафів

Верховна Рада України вирішила жорстко боротися з поширеним порушенням на дорогах

Напередодні в парламенті зареєстрували проект закону про поправки до статті 121 Кодексу про адміністративні правопорушення. Він покликаний сильно збільшити діючі штрафи. Документ опублікований на офіційному сайті ради.

Група депутатів від “Блоку Петра Порошенко”, “Народного фронту”, “Самопомочі”, “Батьківщини” пропонують посилити покарання за порушення правил користування ременями безпеки або мотошоломами. Згідно із законопроектом, водіям доведеться платити 30 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Поки ж сума штрафу становить всього 3 мінімуми. Коли закон набуде чинності, автомобілістам доведеться заплатити в десять разів більше.

У пояснювальній записці автори звернули увагу, що Україна сильно відстає за рівнем користування ременями від найближчих сусідів. Так в 2018 році Кампанія «За безпечні дороги» провела дослідження. Воно показало, що українці стежать за безпекою на дорогах найгірше з усіх країн Європи. Адже тільки 23% водіїв з України пристібаються ременями. У той же час, у Франції ними користуються 99% автомобілістів, в Чехії – 97%, Словенії – 93%, в Польщі – 83%.

Всесвітня організація охорони здоров’я зазначає, що невикористання ременів безпеки і мотошоломів значно підвищує ризик ДТП і отримання важких травм. Світова практика показує, що краще за все водіїв мотивує саме великий штраф. У європейських країнах у порушників забирають значну частину доходу, змушуючи не забувати про заходи безпеки. Так Франції за непристебнутий ремінь штрафують на 135 євро, в Словенії – 120 євро, в Чехії – 77 євро.

Варто відзначити, що в минулому році депутати пропонували аналогічний законопроект. Вони закликали підвищити штрафи до 50 неоподатковуваних мінімумів. Проте 18 грудня 2018 року Верховна Рада проголосувала проти нововведень. Українським водіям варто готуватися до нового удару з боку закону. Однак великий шанс, що і ця пропозиція відхилять.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Чи обов’язково вмикати аварійну сигналізацію при зупинці поліцією

Суд розглянув справу щодо водія, який не ввімкнув аварійну світлову сигналізацію після зупинки на вимогу…

14.09.2025

Названо 7 порад, щоб мотор працював довше без капремонту

Сьогодні хочу поговорити про те, як продовжити життя серцю будь-якої машини - двигуну. Є щасливчики,…

14.09.2025

ТОП-5 надійних авто з мінімальними витратами на обслуговування у 2025 році

У 2025 році серед вживаних автомобілів із низькими витратами на обслуговування варто звернути увагу на…

14.09.2025

Mazda EZ-60 здобула престижну премію в Китаї ще до старту продажів

13 вересня 2025 року японський кросовер Mazda EZ-60 отримав премію China Top Car Body Awards,…

14.09.2025

Популярний тренд в автомобільному дизайні хочуть заборонити

У Китаї планують заборонити висувні дверні ручки, які за останні роки стали одним із головних…

14.09.2025

В Європі вводять нове маркування авто за рівнем реальних викидів

Система екологічних маркувань DGT, що діє в Європі з 2016 року, давно викликає запитання у…

14.09.2025