Categories: Новини

“Доведеться заплатити в десять разів більше”: українців готують до нових штрафів

Верховна Рада України вирішила жорстко боротися з поширеним порушенням на дорогах

Напередодні в парламенті зареєстрували проект закону про поправки до статті 121 Кодексу про адміністративні правопорушення. Він покликаний сильно збільшити діючі штрафи. Документ опублікований на офіційному сайті ради.

Група депутатів від “Блоку Петра Порошенко”, “Народного фронту”, “Самопомочі”, “Батьківщини” пропонують посилити покарання за порушення правил користування ременями безпеки або мотошоломами. Згідно із законопроектом, водіям доведеться платити 30 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Поки ж сума штрафу становить всього 3 мінімуми. Коли закон набуде чинності, автомобілістам доведеться заплатити в десять разів більше.

У пояснювальній записці автори звернули увагу, що Україна сильно відстає за рівнем користування ременями від найближчих сусідів. Так в 2018 році Кампанія «За безпечні дороги» провела дослідження. Воно показало, що українці стежать за безпекою на дорогах найгірше з усіх країн Європи. Адже тільки 23% водіїв з України пристібаються ременями. У той же час, у Франції ними користуються 99% автомобілістів, в Чехії – 97%, Словенії – 93%, в Польщі – 83%.

Всесвітня організація охорони здоров’я зазначає, що невикористання ременів безпеки і мотошоломів значно підвищує ризик ДТП і отримання важких травм. Світова практика показує, що краще за все водіїв мотивує саме великий штраф. У європейських країнах у порушників забирають значну частину доходу, змушуючи не забувати про заходи безпеки. Так Франції за непристебнутий ремінь штрафують на 135 євро, в Словенії – 120 євро, в Чехії – 77 євро.

Варто відзначити, що в минулому році депутати пропонували аналогічний законопроект. Вони закликали підвищити штрафи до 50 неоподатковуваних мінімумів. Проте 18 грудня 2018 року Верховна Рада проголосувала проти нововведень. Українським водіям варто готуватися до нового удару з боку закону. Однак великий шанс, що і ця пропозиція відхилять.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Нова Dacia Spring вийде в 2026 році з двома типами електромоторів

Dacia славиться своєю стратегією будівництва модельного ряду таким чином, що конкуренти і навіть інші виробники…

21.08.2025

Nissan представив оновлений X-Trail 2026 з акцентом на технології та нові версії

Nissan представив оновлений X-Trail 2026 на японському ринку, зробивши ставку на більш сучасний дизайн, розширений…

21.08.2025

Чому АКПП у місті зношується у 5 разів швидше, ніж на трасі

Статистика дійсно шокує: за даними ZF Friedrichshafen, близько 70% поломок автоматичних коробок передач у міських…

21.08.2025

Чому не варто заливати преміум-бензин у звичайний двигун

Вибір правильного бензину для автомобіля починається з рекомендацій виробника. Найточніша інформація міститься в посібнику з…

21.08.2025

Tesla Model YL з новою підвіскою пройшов “лосиний тест” на швидкості 116 км/год

У Китаї офіційно представили Tesla Model YL - подовжену версію кросовера з трьома рядами сидінь…

21.08.2025

Hyundai Tucson отримує стиль Land Rover Defender: перші подробиці

Останні SUV-моделі Hyundai продемонстрували помітний відхід від попередніх дизайнерських рішень компанії. Спершу оновлений Santa Fe…

21.08.2025