Categories: Новини

“Доведеться заплатити в десять разів більше”: українців готують до нових штрафів

Верховна Рада України вирішила жорстко боротися з поширеним порушенням на дорогах

Напередодні в парламенті зареєстрували проект закону про поправки до статті 121 Кодексу про адміністративні правопорушення. Він покликаний сильно збільшити діючі штрафи. Документ опублікований на офіційному сайті ради.

Група депутатів від “Блоку Петра Порошенко”, “Народного фронту”, “Самопомочі”, “Батьківщини” пропонують посилити покарання за порушення правил користування ременями безпеки або мотошоломами. Згідно із законопроектом, водіям доведеться платити 30 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Поки ж сума штрафу становить всього 3 мінімуми. Коли закон набуде чинності, автомобілістам доведеться заплатити в десять разів більше.

У пояснювальній записці автори звернули увагу, що Україна сильно відстає за рівнем користування ременями від найближчих сусідів. Так в 2018 році Кампанія «За безпечні дороги» провела дослідження. Воно показало, що українці стежать за безпекою на дорогах найгірше з усіх країн Європи. Адже тільки 23% водіїв з України пристібаються ременями. У той же час, у Франції ними користуються 99% автомобілістів, в Чехії – 97%, Словенії – 93%, в Польщі – 83%.

Всесвітня організація охорони здоров’я зазначає, що невикористання ременів безпеки і мотошоломів значно підвищує ризик ДТП і отримання важких травм. Світова практика показує, що краще за все водіїв мотивує саме великий штраф. У європейських країнах у порушників забирають значну частину доходу, змушуючи не забувати про заходи безпеки. Так Франції за непристебнутий ремінь штрафують на 135 євро, в Словенії – 120 євро, в Чехії – 77 євро.

Варто відзначити, що в минулому році депутати пропонували аналогічний законопроект. Вони закликали підвищити штрафи до 50 неоподатковуваних мінімумів. Проте 18 грудня 2018 року Верховна Рада проголосувала проти нововведень. Українським водіям варто готуватися до нового удару з боку закону. Однак великий шанс, що і ця пропозиція відхилять.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Поліція не може зупиняти автомобілі без доказів порушення

Адвокат пояснює, чому зупинка поліції без доказів порушення є незаконною. Підстава для зупинки повинна бути…

23.11.2025

Топ-3 німецькі автомобільні бренди які роблять найнадійніші машини

Журнал Consumer Reports щороку публікує рейтинги автомобільних брендів, оцінюючи їх за різними критеріями, серед яких…

23.11.2025

Jeep анонсувала електричний позашляховик Recon із запасом ходу 400 км

Jeep офіційно підтвердила випуск електричного позашляховика Recon, який надійде у виробництво на початку 2026 року.…

22.11.2025

Як правильно користуватися аварійкою і коли це незаконно

Аварійка - це офіційний попереджувальний сигнал, який використовують лише у небезпечних ситуаціях. Частою помилкою є…

22.11.2025

Нові світлофори з червоним хрестом: пояснюємо, що означає цей сигнал

У Києві почали тестувати новий світлофорний сигнал "Грецький хрест", який має підвищити безпеку та полегшити…

22.11.2025

У Китаї представлений Audi E5 Sportback Special Performance quattro (ФОТО)

На автосалоні в Гуанчжоу представили Audi E5 Sportback Special Performance quattro - нову версію електричного…

22.11.2025