Categories: Новини

10 днів до завершення пільгового режиму: що буде далі з «євробляхами»

Пільговий період для розмитнення авто вже не продовжать. Для того, щоб продовжили пільговий період, потрібно, щоб були суттєві протести власників авто на єврономерах. Мабуть, лише в такому разі, розуміючи, що перед виборами це може негативно вплинути на чинну владу, міг би бути пролонгований пільговий період. Інших підстав чи бажання влади поки не видно.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів експерт «Реанімаційного пакета реформ» Ілля Несходовський, оцінюючи умови розмитнення авто на іноземній реєстрації.

«Після завершення пільгового періоду авто на єврономерах ще можуть бути розмитнені, але вже без знижки. Вже буде повна ставка, людям доведеться заплатити більше. Надалі, ймовірно, зупинятимуть автомобілі, спочатку робитимуть попередження, а потім уже застосовуватимуть штрафи до тих, хто керує таким автомобілем», – зазначив Несходовський.

За його словами, кошти йдуть до Пенсійного фонду згідно із законом. Наразі ДФС відзвітувала про 5 млрд грн, які надійшли від розмитнення таких авто.

Експерт уточнив, що є певна різниця в часі від отримання коштів, адже спочатку вони акумулюються митною службою, а потім перераховуються до ПФ.

«Сам ПФ говорить про 4,5 млрд грн, які надійшли від розмитнення авто. Ймовірно, загальна сума буде вдвічі більшою. Попри те, що часу мало, сума може сягати близько 8-9 млрд грн», – підкреслив експерт.

На його думку, умови розмитнення доволі прийнятні. Важливо, що навіть були внесені зміни щодо оцінки вартості авто, відповідно, розмитнення відбувалося за вказаною в документі вартістю.

«Якби правила, що були ухвалені, були з меншими ставками, навряд чи це суттєво збільшило б надходження. Очікується, що кількість розмитнених авто за цією процедурою буде десь 80% від тих, які завезені з порушенням митних правил. Тобто це означає, що ставка прийнятна для більшості людей. Звичайно, є категорія, яка не змогла заплатити. Таке авто або намагаються продати, або ж залишають за кордоном», – пояснив фахівець.

Загалом, якщо говорити про правила, які мали би бути ухвалені, то акциз мав би дорівнювати нулю, наголосив він.

«Але сума податку виходить із того, наскільки цей автомобіль реально шкодить екології. Віповідно, має бути встановлений екологічний податок, який би дозволив зрівняти європейський автомобіль, що ввезли 10 років тому, й радянський чи російський, який більше шкодить екології», – резюмував Ілля Несходовський.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • Украина это Европа и растаможка не нужна

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Toyota Land Cruiser готується повністю перейти на електричну тягу

Toyota Land Cruiser, який довгі роки асоціювався з потужними бензиновими та дизельними двигунами, готується повністю…

20.08.2025

Експерт розповів, як визначити машини, які довго працювали в таксі

На ринку уживаних авто в нашій країні часто трапляються машини, які тривалий час відпрацювали у…

20.08.2025

Топ-5 найнадійніших японських кросоверів та позашляховиків останніх років

Коли мова заходить про надійність, японський автопром уже давно став символом цього слова. Прості та…

20.08.2025

Tesla повертає важіль поворотників у Model 3

У 2023 році Tesla оновила електроседан Model 3, відмовившись від традиційних важелів-поворотників на користь сенсорних…

20.08.2025

Toyota готує трирядний електрокросовер для конкуренції з Kia EV9 та Tesla Model X

Toyota вважається безперечним лідером у галузі гібридних автомобілів, фактично винайшовши цю технологію з моделлю Prius,…

20.08.2025

В Китаї оголосили ціни на першу Audi без легендарних кілець

Компанія Audi разом із концерном SAIC розпочала продаж у Китаї першого електромобіля нової лінійки під…

20.08.2025