Новини

Перевезення дітей в авто: що потрібно знати водіям про ПДР та штрафи

Правильне перевезення дітей – це не просто питання безпеки, а й дотримання закону. Водії повинні знати нормативні вимоги ПДР і розуміти, як уникнути конфліктів із поліцією. Часто інспектори перевіряють перевезення поверхово, роблячи висновки без фактичних вимірювань, що може призвести до незаконних постанов. Знання точних правил про зріст, вік та умови встановлення утримуючих систем дозволяє водієві захищати власну позицію та зменшує ризик звинувачень.

Поліція часто помиляється при оцінці ситуації. Наприклад, визначення зросту дитини візуально суперечить нормам доказування, а винятки ПДР, такі як перевезення дітей до трьох років на передньому сидінні, інспектори можуть не враховувати. Розуміння поширених помилок допомагає водієві уникнути незаконних штрафів.

ПДР встановлюють, що діти нижчі 150 см повинні перевозитися в утримуючих системах, пристебнутих штатними ременями. Системи мають відповідати зросту та масі дитини, а їх використання – інструкції виробника. Поліцейські не можуть оцінювати відповідність на власний розсуд.

Правила встановлення автокрісел визначають, що їх розміщують на всіх місцях, крім переднього ряду. Діти до трьох років можуть їхати спереду, але обов’язково проти напрямку руху та з вимкненою подушкою безпеки. Винятки існують для автомобілів без ременів безпеки та для спеціального транспорту.

Неправомірні дії поліції включають висновки без вимірювань і оцінку відповідності системи без технічних доказів. Водій має право вимагати фактичного встановлення даних і пред’являти документацію виробника. Відеофіксація ситуації значно зміцнює позицію водія.

Адміністративна відповідальність передбачає штрафи за перевезення дітей без утримуючих систем – 510 гривень за перше порушення і 850 за повторне. У разі ДТП з травмуванням дитини можлива кримінальна відповідальність за ст.286 КК України, залежно від тяжкості наслідків і наявності причинного зв’язку. Утримуючі системи часто впливають на оцінку обережності водія, а всі докази повинні бути належними й допустимими.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Європа на шляху до електромобілів: ринок сам перейде до EV до 2035 року

Німеччина разом із союзниками в ЄС намагається відстрочити повну відмову від двигунів внутрішнього згоряння до…

11.12.2025

Peugeot готує електричний 208, щоб скласти конкуренцію китайським брендам

Ще недавно ідея, що китайські автовиробники можуть відкрито кинути виклик європейським брендам, виглядала малоймовірною, але…

11.12.2025

Volkswagen Touareg 2025 отримує дві спеціальні версії Final Edition перед завершенням виробництва

Виробництво Volkswagen Touareg 2025 завершиться на початку 2027 року, і перед цим бренд підготував дві…

11.12.2025

Топ-5 звичок, які непомітно руйнують ваш автомобіль

Автомобіль - це не просто засіб пересування, а й вагома інвестиція, яка потребує постійної уваги.…

11.12.2025

Subaru та Mazda втратили позиції в рейтингу надійності Consumer Reports

Японські автовиробники традиційно вважалися еталоном надійності, але свіже дослідження Consumer Reports показало, що два великі…

11.12.2025

KIA представила друге покоління кросовера Seltos (ФОТО)

KIA офіційно представила друге покоління компактного кросовера Seltos. Модель стала більша - її розміри наблизилися…

11.12.2025