Багато власників мопедів помилково вважають, що невеликий двигун звільняє їх від необхідності мати документи. Насправді українське законодавство чітко визначає: мопед із бензиновим двигуном до 50 кубічних сантиметрів є повноцінним механічним транспортним засобом. Це означає, що для його експлуатації потрібні посвідчення водія категорії А1 та свідоцтво про реєстрацію. Саме відсутність цих документів найчастіше стає причиною штрафів.
Згідно з Правилами дорожнього руху, мопед – це двоколісний транспортний засіб із двигуном внутрішнього згоряння об’ємом до 50 кубів. Будь-який транспорт, який рухається за допомогою двигуна, належить до механічних, тож мопед підпадає під усі вимоги ПДР. Водій зобов’язаний дотримуватись правил, стежити за технічним станом і мати всі необхідні документи.
Обов’язкова реєстрація мопедів в Україні діє з 2010 року, відповідно до Закону №586-VI. Відтоді будь-який мопед, який бере участь у дорожньому русі, повинен бути зареєстрований у сервісному центрі МВС. Для цього власник подає заяву, документ про право власності та сам транспортний засіб для огляду. Після реєстрації видається свідоцтво та номерний знак. Рух незареєстрованим мопедом по дорогах вважається порушенням і карається штрафом.
Керування мопедом без свідоцтва про реєстрацію карається штрафом 850 гривень відповідно до частини 6 статті 121 КУпАП. Якщо порушення повторюється протягом року, штраф зростає до 1700 гривень, а суд може призначити громадські роботи або оплатне вилучення транспортного засобу.
Для керування мопедом водій повинен мати посвідчення категорії А1. Ця категорія відрізняється від категорії А, яка дає право керувати мотоциклами. Тож навіть власники категорій А, В чи С не можуть керувати мопедом без А1. Відсутність посвідчення водія карається штрафом у 3400 гривень (ч. 2 ст. 126 КУпАП), а повторне порушення – штрафом 40 800 гривень і позбавленням права керування всіма видами транспорту на п’ять років.
Поліцейський може зупинити мопед лише за наявності законних підстав, визначених статтею 35 Закону “Про Національну поліцію”. Кожна зупинка має бути обґрунтованою, а водій має право знати причину. Якщо при складанні постанови не дотримано процедуру, зокрема не надано доказів чи не роз’яснено права водія, рішення може бути оскаржене. Судова практика свідчить, що такі порушення часто стають підставою для скасування штрафів.
З настанням осінньо-зимового періоду питання забруднення державних номерних знаків стає особливо актуальним. Фахівці нагадують, що…
2 листопада на Русанівській набережній у Києві сталася аварія за участю Porsche 911 GTS, про…
Їздити на літніх шинах узимку небезпечно і категорично не рекомендується, оскільки гума втрачає еластичність при…
Багато автолюбителів помічали, що їхні машини страждають від птахів частіше за інші. Виявляється, тут не…
На початку вересня відбулася прем'єра концепт-кара Audi Concept C. Через схожість з однією культовою моделлю…
Чутки про те, що компанія Nissan планує відмовитися від бюджетного седана Versa, з'являються вже не…
Leave a Comment