Новини

Новий конфлікт між Китаєм і Нідерландами може спричинити чергову кризу в автопромі

Автомобільна промисловість знову опинилася на межі кризи. Після пандемії галузь лише почала оговтуватися від дефіциту мікросхем, але новий політичний конфлікт між Китаєм і Нідерландами ставить під загрозу стабільність виробництва. Причиною напруження стала компанія Nexperia, що випускає електронні компоненти, без яких не обходиться жоден сучасний автомобіль.

Нідерландський уряд вирішив взяти під контроль завод Nexperia, який належав китайській корпорації Wingtech, пояснюючи це необхідністю захисту європейських технологій від передачі за кордон. У відповідь Китай запровадив обмеження на експорт деяких типів мікросхем, які постачалися світовим автовиробникам. Цей крок викликав справжню паніку на ринку: компанії побоюються повторення масштабного дефіциту компонентів, подібного до того, що паралізував виробництво у 2021 році.

Голова американської організації Alliance for Automotive Innovation Джон Боццелла в інтерв’ю Reuters зазначив, що якщо постачання не буде швидко відновлено, виробничі лінії можуть зупинитися не лише у США, а й у багатьох інших країнах. Схожі побоювання висловили і в Японії: Асоціація автовиробників JAMA, до якої входять Toyota, Honda та Mazda, попередила, що нестача чипів може ускладнити випуск електронних блоків керування та спричинити затримки у виробництві нових моделей. У Німеччині галузеве об’єднання VDA вже прогнозує можливі перерви у випуску автомобілів, якщо експортні обмеження триватимуть понад місяць.

Вплив цього конфлікту може відчути і український ринок. Якщо світові заводи скоротять обсяги виробництва, нові автомобілі подорожчають, а терміни поставок суттєво зростуть. Дилери вже радять клієнтам заздалегідь бронювати бажані моделі та готуватися до можливих затримок.

Попри песимістичні прогнози, експерти сподіваються, що сторони зможуть досягти компромісу. Однак якщо суперечка затягнеться, автопром може знову зіткнутися з кризою, коли автосалони по всьому світу стоятимуть із порожніми майданчиками, а нові машини перетворяться на дефіцитний товар.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Китай

Останні записи

Названо найпоширеніші помилки на практичному іспиті ТСЦ МВС

Практичний іспит у сервісних центрах МВС є обов'язковим для отримання посвідчення водія. Його мета -…

15.12.2025

Прототип Range Rover Sport SVR помічено на Нюрбургрингу (ФОТО)

На Нюрбургрингу помітили агресивний прототип Range Rover Sport SV, ймовірно, нову версію SVR. Машина має…

15.12.2025

Volkswagen запускає нову еру гібридних електрокарів

Volkswagen розглядає випуск електромобілів із технологією range-extender - невеликий двигун внутрішнього згоряння працює як генератор…

15.12.2025

Автобренди знову продають однакові авто під різними логотипами

Автомобільні бренди знову повертаються до практики, коли під різними назвами продають майже однакові машини, змінюючи…

15.12.2025

Відома світова страхова компанія назвала автомобілі, які варто інвестувати в 2026 році

Купівля автомобіля не завжди розглядається як інвестиція, однак окремі моделі з часом можуть стати надійним…

15.12.2025

Mazda CX-5 2026 отримала за безпеку 5 зірок Euro NCAP

Mazda оголосила гарну новину: оновлений CX-5 2026 отримав максимальну оцінку 5 зірок за результатами тестів…

15.12.2025