Новини

Новий конфлікт між Китаєм і Нідерландами може спричинити чергову кризу в автопромі

Автомобільна промисловість знову опинилася на межі кризи. Після пандемії галузь лише почала оговтуватися від дефіциту мікросхем, але новий політичний конфлікт між Китаєм і Нідерландами ставить під загрозу стабільність виробництва. Причиною напруження стала компанія Nexperia, що випускає електронні компоненти, без яких не обходиться жоден сучасний автомобіль.

Нідерландський уряд вирішив взяти під контроль завод Nexperia, який належав китайській корпорації Wingtech, пояснюючи це необхідністю захисту європейських технологій від передачі за кордон. У відповідь Китай запровадив обмеження на експорт деяких типів мікросхем, які постачалися світовим автовиробникам. Цей крок викликав справжню паніку на ринку: компанії побоюються повторення масштабного дефіциту компонентів, подібного до того, що паралізував виробництво у 2021 році.

Голова американської організації Alliance for Automotive Innovation Джон Боццелла в інтерв’ю Reuters зазначив, що якщо постачання не буде швидко відновлено, виробничі лінії можуть зупинитися не лише у США, а й у багатьох інших країнах. Схожі побоювання висловили і в Японії: Асоціація автовиробників JAMA, до якої входять Toyota, Honda та Mazda, попередила, що нестача чипів може ускладнити випуск електронних блоків керування та спричинити затримки у виробництві нових моделей. У Німеччині галузеве об’єднання VDA вже прогнозує можливі перерви у випуску автомобілів, якщо експортні обмеження триватимуть понад місяць.

Вплив цього конфлікту може відчути і український ринок. Якщо світові заводи скоротять обсяги виробництва, нові автомобілі подорожчають, а терміни поставок суттєво зростуть. Дилери вже радять клієнтам заздалегідь бронювати бажані моделі та готуватися до можливих затримок.

Попри песимістичні прогнози, експерти сподіваються, що сторони зможуть досягти компромісу. Однак якщо суперечка затягнеться, автопром може знову зіткнутися з кризою, коли автосалони по всьому світу стоятимуть із порожніми майданчиками, а нові машини перетворяться на дефіцитний товар.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Китай

Останні записи

Оновлена Toyota Corolla Cross 2026 пройшла краш-тести IIHS

Оновлена Toyota Corolla Cross 2026 модельного року, призначена для ринку Північної Америки, успішно пройшла сертифікаційні…

31.10.2025

Названо електромобілі, виробництво яких зупинили або відклали у 2025 році

Декілька автомобільних брендів на ринку США вирішили припинити випуск своїх електромобілів у 2025 році. Частина…

31.10.2025

Як уникнути незаконного штрафу за нетверезе керування

Поліцейські часто проводять перевірку водіїв на стан сп'яніння прямо на місці зупинки, використовуючи портативні алкотестери,…

31.10.2025

Ford запатентував систему, що об’єднує салон і кузов у майбутніх пікапах

Компанія Ford подала заявку на патент, що описує новий зручний і ефективний спосіб збільшення корисного…

31.10.2025

Експерти назвали ТОП-6 найдешевших пікапів у США

Експерти назвали шість моделей пікапів, стартова ціна яких становить менше ніж 35 000 доларів США.…

31.10.2025

У Японії обрали фіналістів на звання найкращого авто року

У межах шоу Japan Mobility Show 2025 оголосили фіналістів 46-го конкурсу "Автомобіль року в Японії"…

31.10.2025