Новини

Новий конфлікт між Китаєм і Нідерландами може спричинити чергову кризу в автопромі

Автомобільна промисловість знову опинилася на межі кризи. Після пандемії галузь лише почала оговтуватися від дефіциту мікросхем, але новий політичний конфлікт між Китаєм і Нідерландами ставить під загрозу стабільність виробництва. Причиною напруження стала компанія Nexperia, що випускає електронні компоненти, без яких не обходиться жоден сучасний автомобіль.

Нідерландський уряд вирішив взяти під контроль завод Nexperia, який належав китайській корпорації Wingtech, пояснюючи це необхідністю захисту європейських технологій від передачі за кордон. У відповідь Китай запровадив обмеження на експорт деяких типів мікросхем, які постачалися світовим автовиробникам. Цей крок викликав справжню паніку на ринку: компанії побоюються повторення масштабного дефіциту компонентів, подібного до того, що паралізував виробництво у 2021 році.

Голова американської організації Alliance for Automotive Innovation Джон Боццелла в інтерв’ю Reuters зазначив, що якщо постачання не буде швидко відновлено, виробничі лінії можуть зупинитися не лише у США, а й у багатьох інших країнах. Схожі побоювання висловили і в Японії: Асоціація автовиробників JAMA, до якої входять Toyota, Honda та Mazda, попередила, що нестача чипів може ускладнити випуск електронних блоків керування та спричинити затримки у виробництві нових моделей. У Німеччині галузеве об’єднання VDA вже прогнозує можливі перерви у випуску автомобілів, якщо експортні обмеження триватимуть понад місяць.

Вплив цього конфлікту може відчути і український ринок. Якщо світові заводи скоротять обсяги виробництва, нові автомобілі подорожчають, а терміни поставок суттєво зростуть. Дилери вже радять клієнтам заздалегідь бронювати бажані моделі та готуватися до можливих затримок.

Попри песимістичні прогнози, експерти сподіваються, що сторони зможуть досягти компромісу. Однак якщо суперечка затягнеться, автопром може знову зіткнутися з кризою, коли автосалони по всьому світу стоятимуть із порожніми майданчиками, а нові машини перетворяться на дефіцитний товар.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Китай

Останні записи

У Китаї представлений Audi E5 Sportback Special Performance quattro (ФОТО)

На автосалоні в Гуанчжоу представили Audi E5 Sportback Special Performance quattro - нову версію електричного…

22.11.2025

У Китаї представили оновлений Volkswagen Tayron L PHEV 2026

На автосалоні в Гуанчжоу FAW-Volkswagen представив оновлений кросовер Volkswagen Tayron L PHEV 2026, що надійде…

22.11.2025

Найменш надійні Audi в Україні: які моделі варто уникати на вторинному ринку

Audi завжди асоціювалася з престижем, проте навіть у німецького бренду траплялися невдалі рішення, які давалися…

22.11.2025

Як швидко прогріти авто взимку: поради водіям

Взимку багато водіїв не люблять чекати, поки прогріється салон. Проблема в тому, що тепле повітря…

22.11.2025

Volkswagen оскаржує позов власників ID.4 через сенсорні кнопки на кермі

Після кількох місяців судових позовів у США, де власники електричного кросовера ID.4 звинуватили Volkswagen у…

22.11.2025

Перші зображення нового кросовера, що замінить Mazda CX-3

За останнє десятиліття кросовери Mazda стали одними з найпопулярніших серед шанувальників японських авто завдяки зручності,…

22.11.2025