Новини

Нові правила ОСЦПВ у 2025 році: що змінюється для водіїв та постраждалих

У 2025 році в Україні запроваджено нові розміри максимального страхового відшкодування за полісом обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності (ОСЦПВ). Це перше суттєве підвищення за останні роки, спрямоване на посилення фінансового захисту водіїв у разі дорожньо-транспортної пригоди. Нові ліміти враховують реальне зростання вартості ремонту, медичних послуг і автозапчастин, тож тепер страхова компенсація краще відповідає сучасним економічним умовам. Водночас водіям важливо знати, у яких випадках страхові компанії зобов’язані здійснювати виплати.

До 2025 року страхові ліміти залишалися без змін протягом кількох років. Максимальний розмір компенсації становив 320 тисяч гривень за шкоду життю чи здоров’ю потерпілого та 160 тисяч гривень за шкоду майну. У реальних умовах цих сум часто не вистачало навіть для часткового покриття витрат на ремонт або лікування, адже ціни в автомобільному секторі та сфері охорони здоров’я постійно зростали. Тому оновлення лімітів стало очікуваним кроком для адаптації страхових норм до економічної ситуації.

З 2025 року максимальні розміри страхових виплат підвищено до 500 тисяч гривень за шкоду життю чи здоров’ю однієї особи та до 250 тисяч гривень за шкоду майну кожного потерпілого. Таке оновлення передбачено Законом України “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів” і покликане наблизити українську систему страхування до європейських стандартів. Це дозволяє постраждалим отримувати більш адекватну компенсацію, а водіям – відчувати впевненість у тому, що у випадку ДТП їхні фінансові ризики мінімізовані.

Необхідність підвищення лімітів зумовлена кількома чинниками. Вартість ремонту автомобілів за останні роки зросла більш ніж удвічі через подорожчання запчастин, пального та послуг станцій технічного обслуговування. Суттєвий вплив мають також інфляційні процеси й коливання курсу гривні, які збільшують ціни на імпортні комплектуючі. У результаті реальна цінність страхових виплат поступово зменшувалася, і поліс ОСЦПВ втрачав ефективність. Тепер, після перегляду лімітів, система страхування стала більш збалансованою.

Для водіїв нові правила означають не лише більший рівень захисту, а й певне подорожчання полісів. Втім, це виправдано, адже підвищення вартості страхування гарантує справедливі виплати у разі ДТП. Потерпілі можуть розраховувати на реальну компенсацію витрат, пов’язаних із лікуванням чи відновленням автомобіля. Якщо ж страхова компанія відмовляється виплачувати суму в межах нових лімітів, водій має право звернутися до адвоката, який допоможе захистити його інтереси та домогтися відшкодування відповідно до закону.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названо 5 головних помилок під час купівлі вживаного авто

Купівля автомобіля з пробігом може обернутися серйозними фінансовими втратами, якщо проігнорувати базові правила перевірки. Автоексперт…

28.10.2025

Dacia представила унікальний м’який гібрид із автоматом EDC і запасом ходу 1500 км

Останніми роками автовиробники активно експериментують із гібридними технологіями, і концерн Stellantis не став винятком -…

28.10.2025

Перші рендери оновленої Mazda 3 хетчбек показують дизайн у стилі нового CX-5

Нещодавно найпопулярніший кросовер Mazda CX-5 перейшов у нове покоління, отримавши точкові зміни у зовнішності. Тепер…

28.10.2025

Mercedes-Benz представив S-Class PHEV 2026 із запасом ходу на електротязі 108 км

Новинка буде доступна лише в одній комплектації - S 450 e L, а офіційна ціна…

28.10.2025

Renault готує новий кросовер Aurora: перші рендери

У Південній Кореї компанія Renault має власний завод, де нині випускають кросовер Grand Koleos -…

28.10.2025

Названо 5 трансмісій, які практично неможливо зламати

Не всі трансмісії однакові: одні ламаються вже після 100 000 км, інші ж здатні пережити…

28.10.2025