Новини

Нові правила ОСЦПВ у 2025 році: що змінюється для водіїв та постраждалих

У 2025 році в Україні запроваджено нові розміри максимального страхового відшкодування за полісом обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності (ОСЦПВ). Це перше суттєве підвищення за останні роки, спрямоване на посилення фінансового захисту водіїв у разі дорожньо-транспортної пригоди. Нові ліміти враховують реальне зростання вартості ремонту, медичних послуг і автозапчастин, тож тепер страхова компенсація краще відповідає сучасним економічним умовам. Водночас водіям важливо знати, у яких випадках страхові компанії зобов’язані здійснювати виплати.

До 2025 року страхові ліміти залишалися без змін протягом кількох років. Максимальний розмір компенсації становив 320 тисяч гривень за шкоду життю чи здоров’ю потерпілого та 160 тисяч гривень за шкоду майну. У реальних умовах цих сум часто не вистачало навіть для часткового покриття витрат на ремонт або лікування, адже ціни в автомобільному секторі та сфері охорони здоров’я постійно зростали. Тому оновлення лімітів стало очікуваним кроком для адаптації страхових норм до економічної ситуації.

З 2025 року максимальні розміри страхових виплат підвищено до 500 тисяч гривень за шкоду життю чи здоров’ю однієї особи та до 250 тисяч гривень за шкоду майну кожного потерпілого. Таке оновлення передбачено Законом України “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів” і покликане наблизити українську систему страхування до європейських стандартів. Це дозволяє постраждалим отримувати більш адекватну компенсацію, а водіям – відчувати впевненість у тому, що у випадку ДТП їхні фінансові ризики мінімізовані.

Необхідність підвищення лімітів зумовлена кількома чинниками. Вартість ремонту автомобілів за останні роки зросла більш ніж удвічі через подорожчання запчастин, пального та послуг станцій технічного обслуговування. Суттєвий вплив мають також інфляційні процеси й коливання курсу гривні, які збільшують ціни на імпортні комплектуючі. У результаті реальна цінність страхових виплат поступово зменшувалася, і поліс ОСЦПВ втрачав ефективність. Тепер, після перегляду лімітів, система страхування стала більш збалансованою.

Для водіїв нові правила означають не лише більший рівень захисту, а й певне подорожчання полісів. Втім, це виправдано, адже підвищення вартості страхування гарантує справедливі виплати у разі ДТП. Потерпілі можуть розраховувати на реальну компенсацію витрат, пов’язаних із лікуванням чи відновленням автомобіля. Якщо ж страхова компанія відмовляється виплачувати суму в межах нових лімітів, водій має право звернутися до адвоката, який допоможе захистити його інтереси та домогтися відшкодування відповідно до закону.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Porsche переглядає стратегію: електромобілі більше не домінують

Porsche змінила свої плани щодо електромобілів: ринок виявився менш перспективним, ніж компанія очікувала. Раніше Porsche…

18.11.2025

Які автомобілі з США найчастіше везуть в Україну

Все більше автомобілів в Україні імпортують зі США, і жовтневі статистичні дані це чітко підтверджують.…

18.11.2025

Renault Twingo нового покоління здивував ціною та оснащенням

Renault готує до продажу нове покоління електричного Twingo 2026. Компанія запустила спеціальну серію одразу після…

18.11.2025

Експерт розповів, чому система Start/Stop може погано впливати на автомобіль взимку

Система Start/Stop дійсно допомагає економити пальне в заторах, але взимку її краще вимикати. Досвідчені мотористи…

18.11.2025

Новий RAV4 показали у вигляді сучасного крос-купе (ФОТО)

Toyota у травні представила нове покоління кросовера RAV4, який отримав помітно оновлений зовнішній вигляд і…

18.11.2025

ЄС розглядає перегляд заборони на продаж нових авто з ДВЗ з 2035 року

В ЄС знову обговорюють заборону продажу нових автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ) з 2035…

18.11.2025