Новини

Чому автомобілі переходять від гайок до болтів для кріплення коліс

У деяких автомобілях для кріплення коліс використовуються гайки, а в інших – болти. Різниця між цими елементами може здатися незначною, але не для автовиробників. Поступово все більше автомобільних компаній переходять на болти замість гайок для кріплення коліс своїх машин. І в цьому є певний сенс.

Всі звикли, що гайки накручуються на шпильки, що виступають із ступиці колеса. Це проста та надійна конструкція. Однак болти повністю виключають використання шпильок. Вони вкручуються безпосередньо в ступицю, створюючи більш міцне та надійне кріплення для колеса, що позитивно впливає на баланс та стійкість автомобіля. Але тенденція до переходу на болти пов’язана з цим обставиною лише частково.

Основна причина відмови від гайок для кріплення колеса, які вже давно не використовуються в моделях європейських компаній, таких як VW, Mercedes-Benz, Audi та BMW, полягає не в прагненні зробити машини більш продуктивними, а в банальній економії. Пресування шпильок у кожну ступицю додає виробничі етапи, деталі та витрати на збірну лінію. А використання болтів означає, що автовиробник може не витрачатися на матеріали та збірку, економлячи час та гроші.

Однак для автовласника це не дуже приємний компроміс. Колісні болти спрощують процес складання машини, але ускладнюють життя водієві, якщо йому потрібно замінити колесо. Це призвело до того, що багато хто купує спеціальні комплекти для повернення постійних шпильок на ступицю. У чому тут іронія? Автовиробники відмовилися від шпильок та гайок, щоб заощадити, а водії тепер змушені платити за їх зворотну установку.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Renault може відродити “заряджені” моделі Renault Sport

Renault натякнула на можливе повернення "заряджених" моделей Renault Sport, незважаючи на офіційну відмову від лінійки…

12.12.2025

Як уникнути проблем з авто під час довгого простою

Деякі водії взимку користуються іншим транспортом або мають окремі авто для різних сезонів. Інколи машина…

12.12.2025

Сучасні електрокари не загрожують пішоходам більше, ніж ДВЗ

Нове дослідження Лідського університету показало, що електромобілі не становлять більшої загрози для пішоходів, ніж автомобілі…

12.12.2025

Два китайські електромобілі отримали 5 зірок Euro NCAP

Китайські електромобілі продовжують виходити на європейський ринок, і їх тестують за суворими стандартами безпеки Euro…

12.12.2025

Гетманцев пояснив зміни щодо оподаткування електромобілів у 2026 році

З 1 січня 2026 року втратить чинність норма Податкового кодексу, яка звільняла від ПДВ імпорт…

12.12.2025

Toyota повернула лідерство в рейтингу прогнозованої надійності, Subaru на другому місці

Минулого року Subaru несподівано випередила Toyota в рейтингу прогнозованої надійності, що стало справжнім шоком для…

12.12.2025